ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

У російському двигунобудуванні велика криза

8 Лютого 2020
У російському двигунобудуванні велика криза

Державні випробування перспективних бойових машин на платформах «Курганец-25» та «Бумеранг» планують завершити 2022 року, але базового двигуна для цієї бронетехніки й досі не існує.

Стало відомо, що Челябінський тракторний завод (ЧТЗ), який входить до корпорації «Уралвагонзавод», планує провести науково-дослідну роботу, щоб укотре почати розроблення нового двигуна для перспективної бронетехніки. Новий проєкт має замінити дизель «Чайка», що за результатами випробувань визнали невдалим.

Науково-дослідну та дослідно-конструкторську роботи з розроблення високооборотних дизелів для автомобільної та гусеничної бронетехніки (шифр «Чайка») закриють у першому кварталі цього року. Бюджет держконтракту з виготовлення та випробування цих двигунів виконали до кінця 2019 року. Але очевидно: постановлення на серійне виробництво розробленого двигуна через його недоопрацювання та технічно недосяжні параметри недоцільне. Витратили на це майже пів мільярда рублів.

На початку літа 2014 року Мінпромторг РФ розмістив лот на «Розроблення базових зразків модельного ряду високооборотних V-подібних дизельних двигунів спеціального призначення в діапазоні потужностей від 750 до 1500 кВт перспективних зразків автомобільної техніки та гусеничних машин середньої й тяжкої категорій за масою, спеціальних колісних машин і транспортно-технологічних засобів (шифр «Чайка»)» і до початку зими 2015 року планував отримати комплект конструкторської та конструкторсько-технологічної документації, а також випробувані дослідні зразки.

Двигун «Чайка» мав стати базовим для перспективних зразків бронетанкового озброєння й техніки, зокрема для платформ «Армата» та «Курганец-25».

Керівництво заводу планує використати у конструкції нового двигуна досвід, здобутий під час створення попереднього дизеля.

«Новий проєкт на відміну від попереднього не повинен повторити його помилок і буде проходити узгодження з усіма зацікавленими сторонами — МО РФ, АТ «Уральське конструкторське бюро транспортного машинобудування», провідними вишами: МДТУ імені Баумана, Південно-Уральський державний університет і Мінпромторг», — сказав виконувач обов’язків гендиректора ЧТЗ Валерій Костюченко.

Ну і, звісно, щоб не повторити помилок під час створення двигуна «Чайка», розробникам потрібно більше часу, ніж минулого разу, тож — нові сотні мільйонів з держбюджету. Адже, за словами ВО гендиректора, практика провідних дизелебудівних фірм показує, що виконання ДКР з нових двигунів потребуватиме не менше ніж 5–7 років.

Тож, якщо завод почне розроблення нового двигуна цього року, він з’явиться не раніше ніж 2025 року. Проте, з огляду на попередні намагання РФ у розробленні двигунів, як авіаційних, так і морських та для бронетехніки, ці строки, мабуть, також не будуть виконані.

4
3

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Публікації