ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Публічні закупівлі: «Рамкова угода» для більшості замовників товарів і послуг є рятувальним колом

8 Лютого 2020, 16:17
Публічні закупівлі: «Рамкова угода» для більшості замовників товарів і послуг є рятувальним колом

Як повідомляла АрміяInform, днями в ДП ProZorro відбувся тренінг для спеціалістів з тендерних закупівель оборонного відомства. Наш кореспондент поспілкувався з модератором і лектором цього заходу — радницею Міністра оборони України Тетяною Кобою.

— Тетяно Миколаївно, передусім хотів би Вас привітати, адже під час організованого Вами тренінгу не було де яблуку впасти. Навіть на курсах ProZorro для журналістів-викривачів учасників було менше.

— Так ми бачимо реальний дефіцит в Міноборони на інформацію щодо можливостей модуля аналітики в системі ProZorro. З отриманням відповідного доручення навіть напередодні тренінгу до мене телефонували з департаментів та управлінь військового відомства та Генерального штабу й запитували, чи не можна, щоб від них на заході побував не один, а два-три й більше представників. І після тренінгу до мене підходили люди й наголошували: нам ці знання дуже потрібні. Ми приємно вражені такими відгуками та безумовно зробимо все, аби задовольнити цю фахову потребу.

— Нині як головний спікер для військових фахівців виступила директор департаменту тендерних процедур АТ «Укрпошта» Ганна Пясецька. Чому зроблено саме такий вибір?

— Можливо для когось це стало несподіванкою, але професіоналам публічних закупівель добре відомо, що «Укрпошта» нині є флагманом України в цій сфері. Застосування її фахівцями новітніх технологій протягом останніх трьох років дало визначні результати, на які варто рівнятися. Отож їхній досвід для нас надзвичайно цікавий. Сам тренінг, активність аудиторії та жвава дискусія після нього ще раз довели це.

— Ганна Пясецька презентувала учасникам семінару конкретний інструмент — «рамкову угоду», що, на її переконання, слід опановувати та активно застосовувати під час організації публічних закупівель. У чому її актуальність і чи можливо її успішно застосовувати саме у військовій сфері, що безумовно має свою специфіку?

— Рамкова угода — це довгостроковий контракт, який укладається на 4 роки. Замовник лише один раз провівши ресурсовитратну процедуру, отримує перелік виконавців, з якими починає співпрацювати у визначеному коридорі ціни та обсягів товарів або послуг. Така угода дає змогу проводити тендери в максимально стислі терміни, що робить закупівлю менш вразливою до коливань цін на ринку та відповідно оскаржень з боку учасників. Особливої актуальності вона набуває для Міноборони в кінці року, коли зазвичай надходять додаткові кошти. Управління та департаменти не встигають провести відкриті торги, на які за процедурою, прописаною законодавством, слід витратити від 30 до 45 днів. Водночас тендери в межах рамкової угоди потребують не більше 7-8 днів, що для абсолютної більшості військових замовників є рятівним колом.

— Під час тренінгу Ви зазначали, що з огляду на виявлену зацікавленість навчання у сфері публічних закупівель триватиме. Що саме Ви плануєте?

— Уже є домовленість з антикорупційною міжнародною організацією Transparency International Україна, яка передбачає проведення безоплатних тренінгів з модуля аналітики для аудиторів Міністерства оборони. Для них практичне навчання розпочнеться вже з наступного тижня. Але це лише старт широкомасштабної навчальної програми, яку вітчизняне військове відомство запустить уже незабаром.

— Дякую за бесіду.

P.S. Докладніше про зміни в системі оборонних закупівель читачі зможуть дізнатися з брифінгу радниці Міністра оборони України Тетяни Коби, який незабаром відбудеться в агентстві АрміяInform.

Теги: Тетяна Коба, Міністерство оборони, ProZorro, закупівлі, антикорупція, Укрпошта, Transparency International

Кореспондент АрміяInform
Стежте за нами в Instagram
Новини