Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Як повідомляла АрміяInform, ситуація навколо якості зварних швів бортів корпусів бронетранспортерів БТР-4Е викликала неабиякий резонанс у суспільстві. Інформаційне агентство АрміяInform звернулося до 85-го військового представництва Міністерства оборони України, що в Харкові, з проханням викласти свою позицію відносно цього. Ось що вони нам відповіли.
«У рамках виконання державного контракту на постачання бронетранспортерів БТР-4Е до Збройних Сил України85-им військовим представництвом Міністерства оборони України на ТОВ «ЛКМЗ» організовано контроль якості виготовлення корпусів бронетранспортера
БТР-4Е.
Контроль якості на всіх етапах виробництва здійснюється відповідно до конструкторської та нормативно-технічної документації, що діє на підприємстві. Під час контролю якості виготовлення корпусу здійснюється вхідний контроль броньованої сталі (на відповідність наданим сертифікатам якості), контроль виготовлення деталей (контроль геометричних розмірів, механічних властивостей після гартування, балістичної стійкості), контроль якості збирання та зварювання, контроль герметичності корпусу, перевірка його вагових та габаритних характеристик, контроль комплектування перед відвантаженням. До речі, на ТОВ «ЛКМЗ» існує відділ технічного контролю (ВТК), який відповідає за якість проведення робіт, тільки після приймання ВТК продукцію встановленим порядком надають для перевірки військовому представництву.
Три корпуси БТР-4Е, про які йдеться в статті, викладеній в мережі Internet директором інформаційно-консалтингової компанії DefenseExpress Сергієм Згурцем, інформація з якої в різних варіаціях розтиражована іншими інтернет-виданнями, були прийняті представниками ВТК підприємства та 85-им військовим представництвом Міністерства оборони України. На час приймання вони відповідали вимогам конструкторської документації. Зазначені корпуси відвантажені до ДП «ХКБМ» у грудні 2019 року.
У січні 2020 року представниками відділу ВТК ДП «ХКБМ» та представниками 85-го військового представництва було виявлено дефекти зміцнюючої наплавки деяких зварних швів бортів корпусів. У зв’язку з виявленими дефектами ДП «ХКБМ» за участю 85-го військового представництва організовано рекламаційну роботу відповідно до Порядку пред’явлення та задоволення рекламацій (ГОСТ В15.703), складено відповідні рекламаційні документи, визначені шляхи усунення дефектів та недопущення їх у подальшому. Обов’язково слід зауважити, що зазначена процедура пред’явлення рекламацій відноситься і до інших комплектуючих бронетранспортера та є звичайною практикою під час виявлення будь-яких невідповідностей конструкторської документації, зокрема під час експлуатації (в межах гарантії), ДП «ХКБМ» проводить рекламаційну роботу відповідно до Порядку пред’явлення та задоволення рекламацій.
Враховуючи те, що виявлені дефекти (так звані «холодні тріщини») мають прихований характер та проявляють себе через певний проміжок часу, з метою недопущення потрапляння такої продукції до ДП «ХКБМ»85-имвійськовим представництвом, керуючись вимогами керівних документів, було призупинено відвантаження корпусів до усунення дефектів та задоволення рекламацій виробником корпусів встановленим порядком.
Опубліковані в мережі Internet світлини були зроблені в процесі виконання заходів із усунення дефектів ДП «ХКБМ», а саме після зняття верхнього шару зміцнюючої наплавки та часткової розділки швів для відновлення дефектних ділянок, виходячи з чого інформація, що корпуси були прийняті військовим представництвом в стані, що висвітлено на світлинах, є викривленою та не відповідає дійсності.
Нині розробником корпусу ДП «ХКБМ» та виробником ТОВ «ЛКМЗ» розроблені та виконуються заходи щодо недопущення в подальшому виникнення подібних дефектів:
вивчення стану зварних з’єднань під час експлуатації виробів;
проведення додаткових балістичних випробувань корпусу з метою оцінки застосування інших матеріалів для зварювання;
розглядається можливість застосування у виробництві методів неруйнівного контролю зварних з’єднань для виявлення прихованих дефектів.
Підсумовуючи вищевикладене, складається враження, що автори опублікованої в мережі Інтернет інформації вкотре намагаються викривити реальний стан виконання державного оборонного замовлення, дискредитувати керівництво ДП «ХКБМ», військового представництва з метою зриву термінів поставки БТР-4Е до Збройних Сил України».
Записав Сергій ВОРОНКОВ
@armyinformcomua
На Купʼянському напрямку оператори 8-го полку Сил спеціальних операцій провели успішну операцію зі зриву ворожого просування, спершу за допомогою FPV-дронів загнавши окупантів у будівлі, а потім провівши їх зачистку.
На Лиманському напрямку аеророзвідка батальйону «Signum» виявила та знищила укриття ворожих FPV-пілотів, після чого вполювала і мотоцикл, на якому вцілілі окупанти намагалися втекти.
20 команд з бойових підрозділів Сил оборони України зібралися цими вихідними у Кам’янець-Подільській фортеці аби позмагатися за звання кращих операторів безпілотних авіаційних комплексів.
Служба безпеки затримала агента фсб, який під виглядом водія міжнародних вантажних перевезень займався коригуванням російських ударів.
На Новопавлівському напрямку, в смузі відповідальності 37-ї окремої бригади морської піхоти, ворог дещо наростив темпи своїх атак. Проте, це все ж не та активність, яка була ще місяць тому.
Унаслідок ворожої атаки населених пунктів Донецької області пошкоджено інфраструктуру та житлові будинки.
від 25000 до 125000 грн
Київ, Київська область
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…