ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

«У нашій справі ґуґл не допоможе. Ти маєш знати кожну деталь станції напам’ять»

Life story
Прочитаєте за: 4 хв. 7 Серпня 2019, 11:45

Ми зустрілися у перерві на каву, ретельно вибираючи час між чергуваннями. Якщо ви гадаєте, що доба через дві це непоганий варіант для служби, то помиляєтеся. У цей період можна і позачергово заступити, і за тривогою прибути, і навіть просто вийти на службу, щоб викопати кількадесят метрів пожежної смуги біля закріпленого об’єкта.

Молодший сержант Руслана Голуб — старший оператор радіолокаційної системи посадки літаків. Без жодного пафосу: всі вильоти і посадки літаків не відбуваються без її контролю.

— Я ніколи не мріяла про військо. Так, навчалася в школі поблизу військової частини, постійно бачила людей в одностроях. Але таких радикальних думок у мене ніколи не виникало. Якось зустріла свою колишню виховательку, яка підписала контракт і служила у Вінниці. Тож і я собі подумала: чому б не спробувати. Так і почалося…

У чому ж полягає робота Руслани? До прикладу, в бригаді проходять звичайні планові польоти. В них задіяні всі станції, служби та підрозділи.

— За командою чергового зі зв’язку я вмикаю свою станцію на виліт борту заданим курсом. Вона запускається найдовше з усіх — 15 хвилин. І призначена для інформування групи керівництва польотів. Уся інформація на їхньому індикаторі виходить від нас: що ми ввімкнемо, як налаштуємо, так вони і бачитимуть. Якщо ми дамо неточні дані, наслідки можуть бути плачевні.

Станція бачить усі борти на відстані до 75 км. Те саме й під час посадки. Оператори заздалегідь знають, звідки має з’явитися борт, чують радіообмін між льотчиком і керівником польотів.

— Керівник спілкується з командиром екіпажу і дає умови для посадки. Всі ці дані надходять від нас. Якщо керівники не бачать борт, шукаємо причину.

Сама собою станція дуже велика: має два індикатори й цілий коридор шаф із блоками, лампами і кнопками. Щоб станція працювала коректно, потрібно знати щонайменше… все.

— Під час запуску станції я вмикаю понад 50 тумблерів у певній послідовності. Так, можна просто завчити. Але це не допоможе тоді, коли треба самому визначити причину похибки чи поломки. Ти не маєш ґуґлити, наприклад: «що таке перетворювач напруги та як ним користуватися». Ти мусиш знати це досконало. Станція має багато компонентів і ти без підстраховок повинен знати її до найменшого гвинтика.

Здавалося б, не дівчача то справа копирсатися у запчастинах і запобіжниках, міняти лампи та блоки, вмикати дизель, коли зникає світло, адже борт на підльоті. Але…

— У частині ми робимо все на рівні з чоловіками. Сьогодні, до прикладу, копала пожежну смугу. В мене є своя ділянка: два метри завширшки, 50 — завдовжки. От потихеньку між чергуваннями я її і скопую. І від цього нікуди не дінешся.

На запитання, що найскладніше під час чергування, Руслана запевняє: витримати приглушене світло та гаряче повітря від станції.

— Коли вона працює, йде фотофіксація цілей камерами об’єктивного контролю. А для цього потрібна темрява. З часом звикаєш, а от до високих температур — не відразу. Річ у тім, що вся станція складається з ламп. Тож під час роботи вона може нагріватися і до 50 градусів. Улітку надворі й так жарко, а воно ще й всередині «тепло». Є обдуви, але ті просто ганяють гаряче повітря. Тож справжнє полегшення — коли зліт-посадка вночі.

Яким же має бути оператор радіолокаційної системи посадки літаків? Руслана відповідає: вмотивованим та уважним.

— Та, власне кажучи, всі військові мають бути такими. А от те, що вирізняє нас з-поміж більшості, — знання математики та фізики. Ти маєш швидко і точно вирахувати дані борту, правильно налагодити всю станційну апаратуру, вміти перевіряти станцію на точність указаних даних, знати своєрідні лайфхаки, щоб швидко усунути пошкодження.

Відпустка чи відрядження в район бойових дій товаришів — і чергувати доводиться через добу. Але попри напруженість в роботі, жінка переконана: якби довелося обирати професію знову — без роздумів обрала би військо.

— Тато й досі дивується, як я можу чергувати сама в полі, якщо я навіть удома некомфортно почуваюся наодинці. Але до служби вже звикла. Постійно зайнята чергуваннями, навчанням, польотами, патрулюванням. На страх часу не вистачає, — усміхається Руслана.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Вам доставка: дронарі 110-ї бригади залетіли в тил окупантів і скинули «подарунок»

Вам доставка: дронарі 110-ї бригади залетіли в тил окупантів і скинули «подарунок»

Коптер 110-ї ОМБр залетів в тил до окупантів та розбавив їх рутину скидом боєприпасу прямо під під'їзд.

«Тісно координуємося»: Володимир Зеленський провів розмову з Президентом Фінляндії Стуббом

«Тісно координуємося»: Володимир Зеленський провів розмову з Президентом Фінляндії Стуббом

Президент України Володимир Зеленський провів телефонну розмову з Президентом Фінляндії Александром Стуббом, під час якої поінформував його про поточну ситуацію в Україні та дипломатичні зусилля.

Третій корпус показав ліквідацію окупантів в осінніх барвах Лиманщини

Третій корпус показав ліквідацію окупантів в осінніх барвах Лиманщини

Оператори безпілотних систем 63 окремої механізованої бригади продовжують доповнювати осінні пейзажі тілами російських окупантів.

«145 км під вогнем» : НРК 91-го батальйону виконали 11 місій і доставили 3,5 т вантажу

«145 км під вогнем» : НРК 91-го батальйону виконали 11 місій і доставили 3,5 т вантажу

Наземні роботизовані комплекси (НРК) підрозділу «Робокопів» 91-го окремого батальйону за 11 бойових місій пройшли 145 кілометрів і доставили на позиції 3 470 кг вантажів — переважно боєприпаси.

Україна готова ділитися досвідом протидії БПЛА з Литвою: Шмигаль зустрівся зі спікером Сейму Олєкасом

Україна готова ділитися досвідом протидії БПЛА з Литвою: Шмигаль зустрівся зі спікером Сейму Олєкасом

Міністр оборони України Денис Шмигаль зустрів у Києві Спікера Сейму Литви Юозаса Олєкаса, подякувавши «дружньому литовському народові» за підтримку та назвавши Литву «одним із найближчих союзників України».

«Взяв на випередження» — водій-медик 41-ї бригади збив ударний дрон, що заходив на їхню машину

«Взяв на випередження» — водій-медик 41-ї бригади збив ударний дрон, що заходив на їхню машину

Водій медичної роти 41-ї окремої механізованої бригади, боєць з позивним «Барон», збив ворожий ударний безпілотник зі стрілецької зброї, коли дрон заходив на атаку на їхній автомобіль, у якому перебував екіпаж.

ВАКАНСІЇ

Майстер з ремонту безпілотних авіаційних комплексів

від 25000 до 40000 грн

Павлоград

Військова частина А4759

Фельдшер 155 окремий батальйон територіальної оборони

від 21000 до 51000 грн

Степанівка, Сумська область

Оператор систем РЕР (радіоелектронна розвідка)

від 55000 до 125000 грн

Слов'янськ

Батальйон спеціального призначення Донбас 18 Слов'янської бригади Національної гвардії України

Водій(механік-водій,водій-електрик) категорія С

від 22000 до 120000 грн

Луцьк, Волинська область

Майстер БПЛА, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ

Азов, 12-та бригада спеціального призначення НГУ

Механік-водії, військовослужбовець

від 24000 до 124000 грн

Болград, Одеська область

--- ---