ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Що зараз із проектом «Стіна»?

Лонгрід
Прочитаєте за: 2 хв. 7 Липня 2019, 10:21

Упродовж 2014-2015 років в українському суспільстві багато обговорювали проєкт, який тодішній прем’єр Арсеній Яценюк назвав «Стіною». Він мав на меті підвищення рівня безпеки на суходільному кордоні України з Російською Федерацією.

Не «Стіна», а інженерно-технічне облаштування держкордону

АрміяInform завітала до Центрального проєктного інституту Міноборони та дізналася про проміжні результати реалізації проєкту.

Відповісти на запитання зголосився головний конструктор сектору генеральних планів підприємства Антон Кочегаров.

— По-перше, це не «Стіна», а інженерно-технічне облаштування держкордону, яке не здатне фізично зупинити, наприклад, танки. Це об’єкт для забезпечення якісного моніторингу, візуального спостереження і стримування незаконного переходу кордону контрабандистами, диверсійними групами. Замовник, який сформулював чітке техзавдання, — Державна прикордонна служба України.

За словами спеціаліста, відстань кордону з Росією — майже півтори тисячі кілометрів — без урахування тимчасово окупованих та непідконтрольних територій.

— Люди запитують, чому так довго реалізують проєкт? По-перше, так виходить, що журналістам показують нескладні ділянки, які розташовані не на стратегічних напрямках. А ми виїжджаємо на авторський нагляд і бачимо всі особливості рельєфу. Наприклад, яри по 15-20 метрів глибиною. По-друге, це ж не просто паркан, а комплекс споруд — рокадні шляхи, загородження, рви, вали, різноманітні техпристрої.

Головний конструктор зазначає: складні місця потребують розробки індивідуальних рішень, які і в проектуванні не дуже швидкі, а в реалізації — тим паче. Бо це кордон, польові умови, й подекуди там немає доріг для підвозу матеріалів, техніки.

Найбільші труднощі викликає рельєф місцевості

У спадок від Радянського Союзу на кордоні з Російською Федерацією ми отримали маршрути магістральних нафто-, газо- та аміакопроводів. І будівництво на цих ділянках передбачає офіційний дозвіл, коли інститут має отримати техумови і виконати проєктні рішення з проходження таких мереж. А це вимагає багато часу.

Найбільші труднощі викликає рельєф місцевості. Якщо на ділянці є річка, то навесні рівень води в ній підніматиметься. Відповідно, слід враховувати гідрологічні споруди, робити водогони, мости. Так само — обходити болота, будуючи огорожі на бурових палях, прокладати об’їзди.

— Наш інститут проєктує облаштування кордону в двох областях. Вже відпрацьовано проєктну документацію на 190 кілометрів кордону з РФ на Луганщині. Є замовлення на 200 кілометрів у «сірій зоні». Також є перші роботи в Чернігівській області. Але там ситуація дуже складна, бо це болотиста місцевість.

Натепер з того, що Центральний проєктний інститут Міністерства оборони запроєктував, близько 25 кілометрів у Луганській області вже передано в експлуатацію Державній прикордонній службі України.

 

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
СБУ зірвала спробу підриву потяга та викрила вербування молоді під виглядом «спецоперацій»

СБУ зірвала спробу підриву потяга та викрила вербування молоді під виглядом «спецоперацій»

Контррозвідка Служби безпеки України спільно з Нацполіцією провела масштабну спецоперацію, у результаті якої затримали вісьмох російських агентів в Одесі, та двох у Львові.

«Робота „Граду“ — як музика, може, як „Metallica“»: історія вчителя математики, який став навідником РСЗВ

«Робота „Граду“ — як музика, може, як „Metallica“»: історія вчителя математики, який став навідником РСЗВ

Навідник РСЗВ «Град» на псевдо «Чорний», вчитель математики за освітою та рок-музикант у душі, розповів про свою бойову роботу на Донеччині, про те, як скриня з інструментами врятувала йогу ногу від FPV-дрона, та чому залп «Граду» іноді нагадує йому музику «Metallica».

Нові трупи змішуються зі старими — «Скеля» ганяє переляканих окупантів посадками та дорогами смерті

Нові трупи змішуються зі старими — «Скеля» ганяє переляканих окупантів посадками та дорогами смерті

Бійці 425 окремого штурмового полку «Скеля» показали, як ганяють розгублених та наляканих російських військових посадками та дорогами смерті.

Мріяв стати музикантом, а став грозою Су-24: історія зенітника «Шустрого», який збив ворожий бомбардувальник

Мріяв стати музикантом, а став грозою Су-24: історія зенітника «Шустрого», який збив ворожий бомбардувальник

Начальник зенітної ракетної обслуги, старший лейтенант на псевдо «Шустрий», який у дитинстві мріяв стати музикантом, за час повномасштабного вторгнення разом зі своїм підрозділом знищив російський бомбардувальник Су-24 та два ударні дрони типу «Shahed».

«День прожив — і слава Богу»: розвідка показала настрої серед населення російського прикордоння

«День прожив — і слава Богу»: розвідка показала настрої серед населення російського прикордоння

Українська розвідка перехопила розмову мешканки Бєлгородської області рф, яка у стані апатії та розпачу розповідає про життя під постійними атаками дронів і пригнічені настрої серед місцевих жителів — наслідок війни, розв’язаної Кремлем.

Ухилянт намагався переплисти Тису на каяку

Ухилянт намагався переплисти Тису на каяку

Прикордонники Могилів-Подільського загону затримали 37-річного мешканця Полтавської області, який намагався незаконно покинути країну, перепливши Тису на каяку.

ВАКАНСІЇ

Пожежний, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Водій автомобільного взводу

від 21000 до 121000 грн

Васильків, Київська область

Електрик-Військовослужбовець

від 20100 до 125000 грн

Київ

Косівський РТЦК та СП

Кравець

від 20000 до 20000 грн

Васищеве

Військова частина 3075 НГУ

Оператор FPV-дронів (ЗСУ)

від 20100 до 120100 грн

Слов'янськ

Старобільський РТЦК та СП

Водій-електрик

від 25000 до 45000 грн

Павлоград

Військова частина А4759

--- ---