Досі навколо станції існує 30-кілометрова зона відчуження. Унаслідок аварії близько 5 млн гектарів земель виведено із сільськогосподарського користування. Досі людство стикається з наслідками цієї аварії….
Це реальна історія про те, як у Львові група колишніх військових створила абсолютно нову та дієву «Спілку автомобілістів». До цього в області існували подібні організації, проте їхня функціональність зводилась до радянських шаблонів та бажання швидкого заробітку. Безліч порушень зі встановлення дорожніх знаків і світлофорів, дорожньо-транспортні події на абсолютно неаварійних ділянках та ще багато недоліків обласної та місцевої влади, підрозділи яких неправильно регулюють рух автотранспорту, змусило небайдужих ексармійців втрутитися в цю справу. Як саме? Читайте далі…
Ще наприкінці 2004 року, коли на Львівщині дислокувалось досить багато військових частин, почалось масове скорочення Західного оперативного командування та, водночас, багатьох підрозділів забезпечення. Однією з військових частин, запланованих під розформування була база пунктів управління ЗахОК.
Як розпочати нове життя на «цивілці» – львівський рецепт
– Масове скорочення і розформування армії в той час абсолютно не сприяло бажанню продовжувати військову службу, – розповідає Антон Воловенко – нині офіцер запасу і голова ГО «Спілка автомобілістів Львівщини». – У мене саме тоді закінчувався перший офіцерський контракт, тому думати було нічого.
Антон тоді був начальником фінансово-економічної служби на базі пунктів управління, яка насамперед забезпечувала автотранспортом оперативне командування. Тому він та його товариші, яких військова доля теж змусила покинути армію, без роздумів вирішили зайнятись на «цивілці» тим, чим і займались – відкрили станцію техобслуговування. Біля військової частини орендували приміщення, купили інструменти та обладнання. Власне кажучи, на той час грошей із заробітку вистачало на прожиття, тим паче, що займались улюбленою справою.
– Вже за кілька років знайшли краще та більше приміщення, відкрили і магазин автозапчастин, – розповів Антон. – Ситуація з рухом автотранспорту у Львові завжди була важким питанням. Місцева влада дуже часто бездіяльністю ускладнювала і без того складну ситуацію на дорогах та вулицях міста: то світлофор не працює, то розмітку неправильну зроблять, іще й затори постійно через встановлені неправильні дорожні знаки.
Тоді активісти на чолі з Антоном Воловенком та Володимиром Слушняком, який теж є колишнім військовим, декілька разів зверталися до львівської комісії з питань безпеки дорожнього руху, аби та врегулювала найуразливіші ділянки на шляхах міста, де найчастіше виникають затори і ДТП. Кілька локальних ситуацій вдалось виправити, але докорінно це нічого не змінило.
– У 2017 році вирішили створити «Спілку автомобілістів Львівщини» як неприбуткову громадську організацію, – згадує її співзасновник Володимир Слушняк. – Діяльність спрямували на те, щоб змушувати владу реагувати на згадані проблеми. Тоді навіть просили включити нашу спілку до комісії з безпеки дорожнього руху, аби доносити звернення громади. У відповідь отримували банальні та негативні відписи.
До спілки почали долучатись нові учасники як діючі й колишні військові, так і звичайні автолюбителі. Наразі їхня кількість становить майже двісті осіб.
Серед спілчан є єдина на Львівщині жінка-водій «швидкої» та далекобійниці
– Серед наших учасників є унікальні люди, особливо жінки, – усміхається Володимир Слушняк. – Це і єдина на Львівщині жінка-водій карети швидкої медичної допомоги, і жінки-таксистки, і пані, які працюють далекобійницями у Європі, і багато інших цікавих особистостей. Ближчим часом плануємо організувати автопробіг вулицями Львова на знак рівних прав водіїв-жінок та водіїв-чоловіків.
– З початком війни частенько допомагали українським добробатам: купували і передавали в АТО запчастини, ремонтували їхні автівки, надсилали продукти, амуніцію та спецспорядження. Нині колишні атовці є активними учасниками «Спілки автомобілістів Львівщини».
Останнім часом громадська організація спільно з патрульною поліцією частенько навідують школи, інтернати і садочки, пояснюючи елементарні правила дорожнього руху та поводження в авто й на дорозі.
– Прагнемо, аби наші діти змалечку розуміли важливість пристебнутого ременя в авто чи необхідність застосування дитячого крісла в транспорті, – каже Володимир. – У майбутньому, коли вони матимуть власну машину і стануть водіями, це дасть змогу на підсвідомому рівні уникнути сотень дорожньо-транспортних пригод.
А напередодні професійного свята активісти «Спілки автомобілістів Львівщини» зичать усім водіям гарних доріг і хорошої роботи свого сталевого «коня». Багато подібних рекомендацій уже записані в кодексі «водія Львова», які вони самі й створили. Серед них також і застереження від розмови телефоном за кермом, і рекомендації з паркування тощо.
– Будьте ввічливими на дорогах, поважайте один одного, а якщо здійснили небезпечний маневр, вибачайтесь, моргнувши «аварійкою» один раз, та подякуйте тричі тими ж фарами, коли вас пропустили на шляху, – підсумував Володимир Слушняк.
Фото автора
На Херсонщині при в’їзді у Надеждівку Білозерської громади встановили меморіал на честь визволителів села.
Прокурорам вдалося ідентифікувати військовослужбовця рф, причетного до вбивства капітана судна у Голій Пристані на Херсонщині.
Президент України Володимир Зеленський подякував Австралії за оголошений новий пакет підтримки для нашої держави і людей.
На Бахмутському напрямку українські прикордонники знищили два мотоцикли загарбників.
Українці пройшли сьогодні ще один масований ракетний удар — 34 російські ракети різних типів. Основна мішень — це енергетика, різні об’єкти галузі: і електроенергетика, і об’єкти для транзиту газу. Саме ті газові об’єкти, від яких залежить, зокрема, безпека постачання в Євросоюз.
Протягом доби авіація Сил оборони завдала ударів по 16 районах зосередження особового складу противника.
Захищаємо світ
від 20000 до 120000 грн
Покровськ
Бахмутський ОБ ТрО
від 21000 до 23000 грн
Харків
Метрологічний центр військових еталонів ЗСУ
Досі навколо станції існує 30-кілометрова зона відчуження. Унаслідок аварії близько 5 млн гектарів земель виведено із сільськогосподарського користування. Досі людство стикається з наслідками цієї аварії….