ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

За 20 хвилин – траншея довжиною у 27 метрів

Озброєння та техніка Публікації
Прочитаєте за: 6 хв. 24 Вересня 2020, 13:48

Нещодавно стало відомо про початок виготовлення на Дрогобицькому заводі автомобільних кранів спецтехніки, зокрема військового автокрану КТА-25 та військового екскаватора ЕОВ-4421МУ. Кореспондент АрміяInform навідався на ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Дрогобицький завод автомобільних кранів», до речі, – це єдине підприємство в Україні, яке спеціалізується на виготовленні автомобільних кранів, та дізнався у  генерального директора Сергія Коваленка, коли військо може отримати нову спецтехніку.

Дрогобицький завод – єдине підприємство в Україні, яке спеціалізується на виготовленні автомобільних кранів

Скажу наперед, що розмова загалом торкнулася ширшого кола питань, пов’язаних із економікою держави, захистом вітчизняного виробника, демпінгу ринку  білорусько-російсько-китайськими компаніями, проблемою зайнятості населення тощо, та розпочалася вона з історії заводу і співпраці підприємства з Міністерством оборони України.

– Наш завод був заснований ще у 1965 році, власне, як підприємство з виготовлення автомобільних кранів. На Радянський Союз таких було всього п’ять. Вони входили в об’єднання «Іваново». І лише один із них  знаходився у нас на Україні. Ще був Одеський, але він виготовляв крани від 50-ти тонн і повністю занепав на початку 2000-х років. Наш завод розпочинав  роботу з випуску крана вантажопідіймальністю 3 тонни. На сьогодні ми спроможні випускати автомобільні крани, які можуть працювати з вантажами від 18 до 50 тонн, також автомобільні вишки, сміттєвози по принципу великовузлового складання,  маніпулятори, нестандартне обладнання, проводимо ремонт спеціальної інженерної техніки тощо, – розповів Сергій Олексійович.

Загалом відтоді завод спеціалізувався на виготовленні вантажопідіймальної техніки і гідроциліндрів. І є одним із найпотужніших машинобудівельних підприємств регіону. Втім, за більш ніж п’ятдесятилітню історію переживав і спади. Останній з таких почався перед війною і затягнувся майже на чотири роки.

Техніка для армії наразі на стадії державних випробувань

Що стосується військової тематики, то ось вже декілька років завод плідно співпрацює з Міністерством оборони по двох напрямках. Перший – це ремонт  інженерної техніки – автомобільних кранів та екскаваторів. До речі, сьогодні тут ремонтують два десятки такої техніки. І другий напрямок – виготовлення нових автокранів і екскаваторів для потреб українського війська з врахуванням відповідних тактико-технічних завдань.

– Із початку 2018 року ми працюємо над цією тематикою. За ініціативою підприємства за власні обігові кошти були розроблені та виготовлені дослідні зразки військового автокрана КТА-25 та екскаватора ЕОВ-4421МУ, які витримали визначальні відомчі випробування, що проводилися комісією МО України. Після цього ця техніка була допущена до експлуатації і їй були присвоєні відповідні коди-класифікатори українського і натовського стандартів, – розповів Сергій Коваленко. – Нині ми знаходимось на стадії державних випробувань, на заводі працює відповідна комісія.  Минулого тижня на полігоні у Кам’янець-Подільському ця техніка проходила, можна сказати, польові випробування та показала гарні показники по технічних характеристиках, економічності, обсягу виконаних робіт за певний проміжок часу.

Як зауважив співрозмовник, коли через кризу підприємство майже зупинилося, на український ринок у цьому сегменті потужно зайшов російський та білоруський виробник.

– Ми тоді обійшли не одні «високі» кабінети, щоб дати шанс нашому підприємству працювати на свою державу і українську армію, – зазначив генеральний директор Дрогобицького заводу автомобільних кранів.

Які переваги нового  екскаватора?

Зрештою, заводчан почули й дали шанс. І вони його використали. А результат своєї роботи практично продемонстрували на полігоні у Кам’янець-Подільському.

– Під час дослідних експериментів ми поставили в один ряд наш екскаватор, і ще два взірці, які експлуатуються у збройних силах. Дали одне і те ж завдання. У підсумку: по швидкості роботи, економічності, шумності інших показниках наш обійшов усіх. Для прикладу, наш екскаватор за 20 хвилин вирив траншею довжиною 27 м, а аналогічний  взірець спромігся лише на –14. Водночас витрата палива у конкурента була від 14 літрів за годину, проти 9-ти у нашого. До того ж наш комфортніший. Кабіна герметична і обладнана кондиціонером. Крім того, він менш шумний і найкращий для роботи на передньому краї, – зауважив Сергій Олексійович.

Що стосується крана КТА-25, то його абревіатура розшифровується як кран телескопічний автомобільний вантажопідйомністю 25 тонн. Для заводу – це серійна і надійна модель, яку тут випускають багато років. 90% комплектуючих для його складання надають українські підприємства. Лише гідравліка європейська.

– Працює він при всіх кліматичних умовах, при різних нахилах. Кран зроблений з використанням повнопривідного КРАЗу 6х6. За вимогою військових ми більше захистили його, удосконалили для роботи на певних небезпечних територіях і об’єктах, – додав Сергій Олексійович.

За його словами, і кран, і екскаватор відповідають усім вимогам для подібної військової техніки армій-країн НАТО.

«Білоруси у нас демпінгують ціни на свою продукцію. Їм важливо, аби працювали їхні заводи…»

Керівництво і колектив підприємства сподіваються, що державні випробування будуть успішними і дадуть заводу нові перспективи, місту додаткові робочі місця, а державі податкові надходження.

– На сьогодні тільки за програмою капітального ремонту інженерної техніки, кранів та екскаваторів – працює близько 150 осіб. Після успішних державних випробувань ми сподіваємось отримати контракт на виготовлення нової техніки, яку дуже потребують у військах. Під цю програму ми будемо набирати 500-600 осіб. Головне, щоб держава підтримала, обираючи свого виробника, своє українське, – наголошує генеральний директор заводу.

Сергій Олексійович розтлумачив, чому держава має бути зацікавленою у підтримці вітчизняного виробника.  Підприємство платить з виручених грошей податок на землю, на нерухомість, ПДВ, ЕСВ, ПДФО, військовий збір  тощо. І з умовного мільйона –380 тис. піде у державну скарбницю.

– А якщо ми за українські гроші закуповуємо продукцію іноземного виробництва, – мало того, що валюту виводимо за кордон, породжуємо безробіття! Якщо дивитися з державницької точки – це потрійний збиток країні. Виходить закупівля імпортного обладнання за валюту зменшує додану вартість та валовий продукт, породжує безробіття і збільшує  кількість непрацюючих на біржі праці, яким теж держава повинна платити. Білоруси у нас демпінгують ціни на свою продукцію. Їм важливо, аби працювали їхні заводи і їхні люди мали роботу. На сьогодні ми бачимо розуміння з боку держави, що треба купляти українське, – зазначає Сергій Коваленко.

Нині потужності підприємства дозволяють випускати до 10 кранів та 10 екскаваторів на місяць, а за необхідності ми можемо збільшити цей показник до 50 одиниць.

– Сподіваємось, що все буде добре. І вже невдовзі наша армія  отримає нові вітчизняні, суто військові, крани і екскаватори. Користуючись нагодою хочу сказати, що вже нині у нас є вакансії інженерів, конструкторів, технологів, токарів, зварювальників та інших спеціалістів. Середня зарплата на підприємстві становить 10000-11000 гривень. Серед тих, хто працює, є чимало  учасників АТО/ООС. Тож, будемо раді бачити у колективі! Підтримаємо своїх людей, підтримуємо українське! – наголошує генеральний директор Дрогобицького заводу автомобільних кранів Сергій Коваленко.

Фото автора

Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
Український виробник захищеного звʼязку HIMERA залучив понад $2,5 млн

Український виробник захищеного звʼязку HIMERA залучив понад $2,5 млн

Українська компанія HIMERA залучила $2,5+ млн для подальшого розвитку технологій та посилення позицій як на українському, так і на міжнародному ринку оборонних комунікацій.

Ворожі інформатори, що полювали за нашими літаками, отримали великі строки ув’язнення

Ворожі інформатори, що полювали за нашими літаками, отримали великі строки ув’язнення

По 12 і 10 років ув’язнення отримали ще двоє інформаторів фсб, яких контррозвідка СБУ викрила у квітні 2024 року на Хмельниччині.

Як змінилася базова загальновійськова підготовка з 2022 по 2025 рік — Міноборони пояснює

Як змінилася базова загальновійськова підготовка з 2022 по 2025 рік — Міноборони пояснює

У 2022 році підготовка тривала 30 діб. У 2025-му — вже 51. Це дає більше часу на практичні заняття та поступову адаптацію до умов служби.

168 днів у Торецьку — холодноярець розповів про довге перебування на «нулі»

168 днів у Торецьку — холодноярець розповів про довге перебування на «нулі»

Піхотинець Сергій Марков із позивним «Кікі» із 2-го мотопіхотного батальйону 93-ї механізованої бригади «Холодний Яр» провів на позиціях у Торецьку 168 днів.

Зняття та виключення з військового обліку — у ТЦК та СП пояснили відмінність

Зняття та виключення з військового обліку — у ТЦК та СП пояснили відмінність

Багато наших громадян плутають поняття зняття з військового обліку та виключення з військового обліку.

«Шквал» — це моя зірка!»: триденна операція, 50 знищених ворогів і 8 полонених

«Шквал» — це моя зірка!»: триденна операція, 50 знищених ворогів і 8 полонених

У 141-й окремій механізованій бригаді виконують бойові завдання достроково звільнені з в’язниці громадяни України і вони вже мають досвід успішних операцій.

ВАКАНСІЇ

Психолог

від 20000 до 50000 грн

Суми

Військова частина 2240 НГУ

Водій-електрик

від 50000 до 120000 грн

Дніпро

Індустіральний РТЦК та СП (Дніпро)

Лікар-травматолог

від 21000 до 70000 грн

Харків

Військова частина 9951 ДПСУ

Кулеметник, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Радіотелефоніст-Військовослужбовець

від 20100 до 125000 грн

Київ

Косівський РТЦК та СП

Інспектор прикордонної служби

від 21000 до 30000 грн

Біляївка

Державна прикордонна служба України

--- ---