Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…
Відома естонська компанія Milrem Robotics повідомила про створення нової безекіпажної наземної колісної платформи (роботизованого комплексу) HAVOC.
Як пишуть автори оборонного порталу The Defense Post, офіційне представлення прототипу платформи HAVOC відбулося на міжнародній оборонній виставці IDEX-2025, яка проходила в Абу-Дабі (ОАЕ) в останню декаду лютого, повідомляє АрміяInform.
Своєю чергою розробники даного роботизованого комплексу з фірми, штаб-квартира якої розміщується в Таллінні наголошують, що нова технологія стане «вершиною наступного покоління» гібридних безпілотних наземних транспортних засобів і має «революціонізувати сучасні бойові операції».
«HAVOC RCV був розроблений для забезпечення неперевершеної адаптивності та високошвидкісної маневреності, що дозволяє командирам ефективно планувати силові операції на великі відстані», — сказав генеральний директор Milrem Кулдар Версі.
«Його надійна конструкція та передова гібридна силова установка дозволяють інтегрувати великокаліберну зброю, зберігаючи при цьому точність і неперевершену летальність на полі бою», — додав він.

HAVOC 8×8 побудований на основі гібридно-електричної трансмісії, яка поєднує переваги як традиційних двигунів внутрішнього згоряння, так і електричних моторів. Гібридна система забезпечує машині збільшений радіус дії та майже безшумне пересування, що особливо важливо для розвідувальних операцій.
Електродвигуни забезпечують високий крутний момент із мінімальною затримкою, що дозволяє швидко реагувати на зміни обстановки і ефективно долати складні ділянки місцевості.
Безекіпажна броньована машина HAVOC оснащена вісьмома незалежними приводними колесами, що забезпечує високу прохідність та маневреність.
Для платформи заявлено вагу без корисного навантаження 12 тонн, маса корисного навантаження 5 тонн, довжина 6,5 м, ширина 2,7 м і висота 2,7 м. Максимальна швидкість HAVOC на дорозі досягає 110 км/год, а по бездоріжжю — до 50 км/год.
Машина здатна долати підйоми з ухилом до 60% та бічні ухили до 40%. Вона також може долати перешкоди заввишки до 44 см та водні перешкоди глибиною до 100 см. Дорожній просвіт 0,44 м, радіус повороту 10 м.
HAVOC 8×8 RCV оснащено передовою навігаційною системою на основі штучного інтелекту.

Заявлено протимінний захист рівня STANAG 4569 Level 1 і балістичний захист корпусу близько рівня STANAG 4569 Level 4, що забезпечує високий рівень безпеки. Це означає, що броня машини може витримати бронебійно-запалювальний снаряд B32 калібру 7,62×54R мм, випущений за 30 метрів, і осколки від 155-мм артилерійського снаряда, що детонує в межах 60 метрів від автомобіля.
Як додаткове корисне навантаження, яке можна застосувати на цій платформі її творці називають розміщення башти, озброєної 30-мм гарматою, наприклад MCT-30 від Kongsberg, або системи розсіювання мін Skorpion від KNDS Deutschland чи четверною пусковою установкою для боєприпасів HS-2 від Edge Group, якій також належить Milrem або ж модулем Kongsberg з чотирьохконтейнерною пусковою установкою для малогабаритних боєприпасів, що баражують.

Система поворотного кермового управління дозволяє всім восьми колесам повертатися одночасно, скорочуючи радіус повороту та покращуючи маневреність у міських умовах та на пересіченій місцевості.
HAVOC має високий рівень автономності та здатний самостійно переміщатися, а також приймати рішення в рамках заданої місії. Однак, попри наявність автономної гарматної башти, рішення про відкриття вогню завжди залишається за оператором, що забезпечує контроль людини над летальним застосуванням сили.
Слід зазначити, що цей транспортний засіб базується на попередніх розробках Milrem Robotics, зокрема платформах THEMIS, про яку детально розповідала наша редакція в одній зі своїх публікацій і Tracked RCV (T-RCV), інтегруючи загальні підсистеми для зниження загальних витрат на розробку та оптимізації логістики технічного обслуговування.

Використання загальної платформи дозволяє знизити витрати на розробку, закупівлю та обслуговування, а також спростити логістику. Це означає, що різні модифікації машини можуть використовувати ті самі компоненти, що полегшує їх виробництво та ремонт.
HAVOC 8×8 від Milrem Robotics є передовим рішенням в галузі роботизованих бойових машин, поєднуючи в собі високу мобільність, потужне озброєння та сучасні технології автономного управління. Його гібридно-електрична система та модульна конструкція роблять його універсальним інструментом для виконання широкого спектра військових завдань.
Презентація безекіпажної наземної колісної платформи HAVOC 8×8 RCV. Відео: Milrem Robotics
@armyinformcomua
Екіпаж бронетехніки десантно-штурмової роти 1-го батальйону 35-ї окремої бригади морської піхоти здійснив зухвалу операцію — під димовою завісою та кулеметним прикриттям зайшов у тил ворога й евакуював дев’ятьох українських піхотинців, які опинилися в оточенні.
Шведська бойова машина піхоти CV90, яку експерти вважають однією з найкращих у світі, допомагає воїнам 21-ї окремої механізованої бригади знищувати противника на найгарячіших напрямках.
На Донеччині рятувальники ліквідували наслідки російських обстрілів у Миколаївці та Дружківці. Під час роботи надзвичайники врятували чоловіка, який опинився заблокованим у своїй квартирі після удару по п’ятиповерхівці.
Агенція оборонних закупівель Міноборони України уклала контракти з виробниками наземних роботизованих комплексів (НРК) для забезпечення Сил оборони в межах програми «Армія Дронів Бонус».
Українські спецпризначенці відзвітували про ліквідацію на Запоріжжі сина російського генерал-лейтенанта Аркадія Марзоєва.
Українські захисники вполювали на Покровському напрямку ворожого штурмовика, якому після поранення конче закортіло зіграти на російському національному інструменті.
Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…