ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Мости танків не бояться: Швеція замовила партію амфібійних мостових переправ М3

Новини Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 3 хв. 7 Січня 2025, 6:38
Амфібійні мостові транспортні засоби M3. Фото: GDELS
Амфібійні мостові транспортні засоби M3. Фото: GDELS

Збройні сили Королівства Швеція розмістили чергове замовлення на виробництво популярних в арміях країн НАТО амфібійних мостових транспортних засобів M3.

Як заявляє портал European Security & Defence, контракт було підписано шведським закупівельним агентством Försvarets Materielverk (FMV) з виробником амфібійних систем компанією General Dynamics European Land Systems (GDELS) — Bridge Systems, передає АрміяInform.

Угода є частиною проєкту поставки 25 мостів у період з 2025 по 2027 рік межах контракту на 400 мільйонів шведських крон ($39,2 млн).

«Надзвичайно позитивно, що ми змогли скористатися цією можливістю», — заявив операційний керівник Управління оборонного матеріального забезпечення сухопутних військ Швеції Йонас Лоцне. «Це означає, що бойові підрозділи армії отримують швидко побудовану систему зв’язку, більш ніж для однієї бригади. І це відбудеться набагато раніше, ніж ми вважали можливим».

Амфібійні мостові транспортні засоби M3. Фото: GDELS.
Амфібійні мостові транспортні засоби M3. Фото: GDELS.

Амфібійні мостові транспортні засоби M3 використовують для різних завдань — від бойових до цивільних, зокрема під час повені для наведення переправ або евакуації. Систему M3 становлять самохідні пороми-амфібії на колісному шасі з інтегрованим прольотом мосту, що розгортається.

Система M3 має вантажопідйомність MLC 85 (77,11 тонни) для гусеничної техніки та MLC 132 (119,75 тонни) для колісної техніки. Зокрема, може витримати вагу основних бойових танків, включаючи Challenger 2, Leopard 2 і M1A2 Abrams.

Поромні системи M3 Amphibious Bridge and Ferry System можуть перевозити всі транспортні засоби і військову техніку НАТО і здатні сформувати плавучий міст завдовжки 100 м менш ніж за 10 хвилин.

На марші обладнання працює як колісний транспортний засіб 4×4 з максимальною швидкістю по дорозі 80 км/год. M3 саморозгортається на шляху слідування до створення переправи. Перед тим, як її запустити у воду для десантної операції, відокремлюються два великі алюмінієві понтони, які розгортаються уздовж корпусу їхнього транспортера.

Амфібійні мостові транспортні засоби M3. Фото: Forsvarsmakten
Амфібійні мостові транспортні засоби M3. Фото: Forsvarsmakten

Системою-амфібією керує екіпаж із двох осіб. Екіпаж виходить з кабіни автомобіля, щоб маневрувати понтоном за допомогою елементів керування, розташованих у верхній частині корпусу транспортера. При переміщенні у воді M3 приводиться в рух і керується двома повністю рухомими насосними форсунками зі швидкістю до 14 км/год.

Дані транспортні плавзасоби будуть оснащені «арктичними наборами», які дозволять експлуатувати їх у холодних кліматичних умовах.

Цікаво, що збройні сили Швеції випробували систему M3 ще 20 років тому, але через геополітичні зміни — (глобальна війна з тероризмом) і скорочення економіки — проєкт згодом був відкладений. Досвід FMV, набутий під час цих випробувань, нині переважно впроваджується, повідомляє польський портал Military Magazine.

Амфібійний мостовий транспортний засіб M3. Фото: Forsvarsmakten
Амфібійний мостовий транспортний засіб M3. Фото: Forsvarsmakten

Наразі комплекти M3 також поставлені до збройних сил Німеччини, Великої Британії, Індонезії, Тайваню, Сінгапуру, Південної Кореї, Латвії та Словаччини.

Амфібійні мостові транспортні засоби M3 на службі в Бундесвері. Відео: Def_x

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
Український виробник захищеного звʼязку HIMERA залучив понад $2,5 млн

Український виробник захищеного звʼязку HIMERA залучив понад $2,5 млн

Українська компанія HIMERA залучила $2,5+ млн для подальшого розвитку технологій та посилення позицій як на українському, так і на міжнародному ринку оборонних комунікацій.

Ворожі інформатори, що полювали за нашими літаками, отримали великі строки ув’язнення

Ворожі інформатори, що полювали за нашими літаками, отримали великі строки ув’язнення

По 12 і 10 років ув’язнення отримали ще двоє інформаторів фсб, яких контррозвідка СБУ викрила у квітні 2024 року на Хмельниччині.

Як змінилася базова загальновійськова підготовка з 2022 по 2025 рік — Міноборони пояснює

Як змінилася базова загальновійськова підготовка з 2022 по 2025 рік — Міноборони пояснює

У 2022 році підготовка тривала 30 діб. У 2025-му — вже 51. Це дає більше часу на практичні заняття та поступову адаптацію до умов служби.

168 днів у Торецьку — холодноярець розповів про довге перебування на «нулі»

168 днів у Торецьку — холодноярець розповів про довге перебування на «нулі»

Піхотинець Сергій Марков із позивним «Кікі» із 2-го мотопіхотного батальйону 93-ї механізованої бригади «Холодний Яр» провів на позиціях у Торецьку 168 днів.

Зняття та виключення з військового обліку — у ТЦК та СП пояснили відмінність

Зняття та виключення з військового обліку — у ТЦК та СП пояснили відмінність

Багато наших громадян плутають поняття зняття з військового обліку та виключення з військового обліку.

«Шквал» — це моя зірка!»: триденна операція, 50 знищених ворогів і 8 полонених

«Шквал» — це моя зірка!»: триденна операція, 50 знищених ворогів і 8 полонених

У 141-й окремій механізованій бригаді виконують бойові завдання достроково звільнені з в’язниці громадяни України і вони вже мають досвід успішних операцій.

ВАКАНСІЇ

Оператор БпЛА квадракоптерного типу

від 20000 до 120000 грн

Рівне, Рівненська область

Діловод, військовослужбовець

від 21000 до 120000 грн

Запоріжжя

115 окремий батальйон 110 ОБр ТрО

Номер обслуги, військовослужбовець у ЗСУ

від 50000 до 120000 грн

Київ

66 ОМБр ім. князя Мстислава Хороброго

Стрілець, гранатометник (солдатський, сержантський склад)

від 20500 до 120000 грн

Тернопіль

Тернопільський РТЦК та СП

Майстер з ремонту БПЛА, FPV-дронів

від 50000 грн

Вся Україна

Ахіллес, 429 ОП БпС

терміново водій в ЗСУ

від 20100 до 123000 грн

Чортків, Тернопільська область

--- ---