Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
АрміяInform продовжує публікації в рубриці «Випробувано на собі». Цього разу наш кореспондент проїхався за кермом вітчизняних бронеавтомобілів– «Новатора» та «Варти».
Про його враження читайте в цьому матеріалі.
Далі – пряма мова журналіста.
«Новатор»
Пропозиція сісти за кермо «Новатора» надходить прямо на вузькій лісовій дорозі. Хоча я розраховував, що зараз нас – усіх, хто прибув на спеціальний полігон, щоб зайняти свій вихідний водінням бронеавтомобіля – відвезуть на спеціальний майданчик. Але інструктор вистрибує з машини, і ми міняємося місцями.
‒ Машину водили коли-небудь? – уточнює.
Я відповідаю ствердно й сідаю за кермо. Підганяю сидіння під себе. Чомусь є відчуття, що сиджу в розкішному джипі, – так просторо в салоні й так приємно торкатися кожної деталі: акуратного важеля перемикання передач, керма, ручки дверей. Інструктор ще раз пояснює, як рушати.
‒ Машина потужна. Відчуває навіть легке натиснення на педаль газу, – додає.
Хвилююся – дорога вузька і треба звикнути до габаритів. З нами наш фотограф, у якого уточнюю:
– Дмитре, у мене перелякане обличчя?
Сміємося. Інструктор підбадьорює, починаємо рух. Що в «фордівському» двигуні 300 «конячок», відчуваю одразу, тільки-но натиснувши акселератор.
Семитонна машина легко долає бруд, підйоми. Попереду – перший поворот. Треба вписатися між укопаними дерев’яними стовпчиками. Пригальмовую. Кермо повертати легко. Колісний панцирник слухняно відгукується. Виїжджаємо на пряму дорогу. Їду так само обережно.
– Ви не шкодуйте машину. Дорога пряма, додавайте газку! – підбадьорює до сміливіших дій інструктор.
Додаю. Хвилювання нарешті залишає мене. Розслабляюся і мчу вперед. Коробка-автомат – кермуй та тисни на «газ». Одне задоволення!
За бортом – спека, але в салоні цього не відчувається, – працює кондиціонер. На моніторі бачу, як біжить назад дорога, – у машині є камери переднього і заднього виду. Відчуття, що їду в розкішному позашляховику, не покидає – «Новатор» рухається дуже м’яко.
Хочеться гнати далі, але час мій спливає. Місцем водія поступаюся інструктору.
«Варта»
По-перше, «Варта» – більша. Вища. Стоячи поруч з машиною, доводиться високо закидати голову, щоб розглянути вежу кулеметника на даху. Величезні колеса. Міцна броня. Усе викликає повагу.
– Щось я побоююсь. Величезна вона, – звертаюся до нового інструктора.
Їхати знову доведеться вузькою лісовою дорогою, тому вкотре переживаю, чи встигну відчути габарити машини й звикнути до них.
Сісти на місце водія можна як через його двері, так й з салону. Спочатку все одно розгубився ‒ в такій високій машині ще не їздив. Праворуч від мене – важіль для перемикання передач – коробка у «Варті» механічна. Дев’ять передач.
‒ Ого, дев’ять! – коментую вголос.
– Нічого, вмикай другу і вперед! – підбадьорює інструктор.
380 кінських сил із легкістю зрушують з місця 17-тонну машину. Після «Новатора», який йде м’яко, одразу відчувається жорсткість «Варти». На вибоїнах машину серйозно підкидає, особливо це відчувають пасажири в кінці салону.
– Оце міць! – згодом коментую я те, як надривно гарчить двигун усередині броньовика.
Інструктору приємно це чути. Боковим зором фіксую його задоволену усмішку.
Попереду в лівій колії бачу величезну яму. Пригальмовую, боячись, щоб машина сильно не похилилась.
‒ Не бійся, не перевернеться. Сміливіше! – голос інструктора додає мені впевненості. Тисну на педаль газу.
Після перших 300 метрів упевненість повертається, вмикаю спочатку третю, а потім і четверту передачі. Спритно маневрую вузькою лісовою дорогою, входжу в повороти, легко долаю глибокі заболочені ями.
Тільки увійшовши в смак, відчуваю руку інструктора на плечі:
– Стоп. Зупиняємось.
Міняємося з інструктором місцями.
Легке відчуття водійського голоду не покидає мене. Не накатався…
Фото – Дмитро Юрченко
@armyinformcomua
У Збройних Силах України тривають заходи оптимізації органів військового управління. Вони покликані вдосконалити, спростити цю систему та підвищити її ефективність.
Українські Сили оборони нарощують ефективність глибоких ударів по території рф.
Оперативна ситуація на фронті залишається складною, однак оборона України має активний характер.
Президент Володимир Зеленський повідомив про наслідки масованої та прорахованої атаки рф по енергетичній інфраструктурі України, внаслідок якої загинула дитина в Запоріжжі, понад 20 людей постраждали, а 12 областей зазнали знеструмлень. Глава держави закликав міжнародних партнерів до рішучих дій.
Упродовж минулої доби російські війська завдали ударів по п’яти населених пунктах Харківської області, використовуючи різні типи безпілотників.
У Полтавській області під час масованої російської атаки внаслідок падіння уламків та прямих влучань пошкоджено об’єкт енергетичної інфраструктури у Кременчуцькому районі.
від 50000 до 120000 грн
Вся Україна
Ахіллес, 429 ОП БпС
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…