Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…
Airbus Helicopters продемонстрував вертоліт Racer, який здатний літати зі швидкістю понад 400 км/год.
Як заявляє офіційний портал авіабудівника, європейська компанія Airbus Helicopters провела перший тестовий політ розробленого нею прототипу високошвидкісного гелікоптера RACER (Rapid And Cost-Effective Rotorcraft), повідомляє АрміяInform.
Перший політ RACER провели на території Франції, він тривав близько 30 хвилин. Під час льотних випробувань інженери Airbus здійcнили оцінку базових можливостей літального апарату.
“Ця важлива віха запускає льотну кампанію, яка ще триватиме і буде спрямована на поступове розкриття потенціалу літального апарату та демонстрацію його високошвидкісних можливостей”, — йдеться у заяві компанії.
Як зазначають авіабудівники, вертоліт Airbus Helicopters RACER розроблений у рамках проєкту European Research Clean Sky 2.
Попри те, що RACER виглядає як звичайний вертоліт, його аеродинаміка оптимізована для високих дозвукових швидкостей. Рух вперед забезпечується двома двигунами, що штовхають, встановленими на коробчатих крилах, які забезпечують підйомну силу при польоті на 50% швидше, ніж звичайні схожі машини.
«RACER є чудовим прикладом рівня інновацій, якого можна досягти, коли європейські партнери єднаються. Цей перший політ — момент гордості для Airbus Helicopters та для наших 40 партнерів у 13 країнах», — сказав Бруно Евен, генеральний директор Airbus Helicopters.
У цьому, здавалось би, цивільному проєкті слід розглядати й військову перспективу: RACER мітить у гелікоптери-розвідники. Адже найшвидший у світі гелікоптер може надійти на озброєння американської армії. Як повідомляв ще п’ять років тому портал The Drive, компанія Airbus Helicopters офіційно оголосила про свою участь у програмі Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA), яка є частиною проєкту Future Vertical Lift (FVL).
Розвідувально-ударний гелікоптер майбутнього має не просто стати заміною OH-58 Kiowa, а зробити революцію в галузі авіації. Так, вимоги програми включають швидкісні характеристики, поки доступні тільки конвертопланам, а також дослідним розробкам гелікоптерів.
Тим часом RACER також націлений на зниження витрат палива приблизно на 20% порівняно з вертольотами поточного покоління того ж класу завдяки аеродинамічній оптимізації та інноваційній силовій установці з економічним режимом.
Гібридно-електрична система екорежиму, розроблена спільно з Safran Helicopter Engines, дозволяє призупиняти роботу одного з двох двигунів Aneto-1X під час крейсерського польоту, сприяючи скороченню викидів CO2. RACER також прагне продемонструвати, як його конкретна архітектура може сприяти зниженню акустичного впливу під час експлуатації.
RACER побудований на аеродинамічній конфігурації, перевіреній на демонстраторі технологій Airbus Helicopters X3, який ще в 2013 році побив рекорд швидкості, розігнавшись аж до 472 км/год.
У той час як метою X3 була перевірка складової архітектури, що поєднує нерухомі крила для енергоефективної підйомної сили, бічні несучі гвинти для енергоефективної тяги і гвинт, що забезпечує енергоефективний політ вертикального зльоту та посадки, RACER прагне запропонувати розширені можливості для певних завдань, для яких висока швидкість може бути реальною перевагою.
Airbus Helicopters має намір проводити випробування RACER протягом найближчих двох років. За цей час компанія планує збільшити максимальну швидкість гелікоптера та доопрацювати його конструкцію.
Як зазначають експерти французького порталу Meta-defense, два американські виробники гелікоптерів, Sikorsky і Bell, які брали участь у програмі армії США FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft), вже позиціонують себе в Європі для проєкту НАТО NGRC («Потенціал гвинтокрилих ЛА наступного покоління»).
«Однак Airbus Helicopters RACER, який здійснив свій перший політ кілька днів тому, безумовно, має всі аргументи для перемоги у цьому змаганні завдяки приголомшливо ефективному технологічному підходу», — вважають дослідники профільного ринку.
Перший тестовий політ прототипу високошвидкісного гелікоптера RACER. Відео: MechDesignTV
@armyinformcomua
Працівники ДБР завершили досудове розслідування щодо військовослужбовця з Миколаївщини, який, за даними слідства, вимагав 3 тисячі доларів США від побратимів за «допомогу» у поверненні на службу після її самовільного залишення.
Одну з вулиць Рівного перейменували на честь спецпідрозділу Нацгвардії «Омега».
На Куп’янському напрямку стан справ стабільно напружений, ворог постійно намагається просуватися. Постійні штурми малими групами, регулярні просочування. Ворог не зупиняється, попри великі втрати.
Російські війська атакували Ніжин Чернігівської області, уразивши кілька об’єктів інфраструктури.
Служба безпеки України затримала чотирьох російських агентів, які здійснювали підпали об’єктів «Укрзалізниці». Серед них — троє підлітків віком від 13 до 16 років, яких, за даними слідства, фсб готувала до виготовлення вибухівки для теракту.
У Генеральному штабі ЗСУ повідомили про зміну найменувань деяких напрямків.
від 22000 до 60000 грн
Одеса
Південне територіальне управління Військової служби правопорядку
від 21000 до 60000 грн
Вся Україна
43-тя окрема артилерійська бригада ім. Тараса Трясила
Ледь помітна на екрані тепловізора жаринка цигаркового недопалку стала тією дрібницею, яка зробила перше бойове застосування інноваційного керованого авіабоєприпасу легендарним моментом…