Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
Майданчиком рухався самоскид. Видно було, що за кермом новачок — зависокі для такої швидкості оберти двигуна, обережні рухи кермом. Вела машину жінка.
…У сервісному центрі дилера вантажівок відбувалось навчання для жінок з керування вантажними автомобілями в межах безкоштовної програми OnTrack. Ця програма надає можливість жінкам здобути професію водійки вантажних автомобілів.
Українкам надана можливість безкоштовно пройти теорію та практику водіння, щоб скласти іспит на водійське посвідчення категорії С (вантажні автомобілі масою понад 7,5 тонн). Навчання проводять у межах ініціативи Reskilling Ukraine.
Курс налічує теоретичну та практичну частину і триватиме до кінця лютого 2024 року. Крім того, курс передбачає додаткову навчальну програму з безпечного водіння та обслуговування автомобіля, практичний курс невідкладної допомоги в разі аварії, а також консультації з коучем.
Практична частина завершиться складанням державного іспиту з водіння та отриманням водійського посвідчення категорії С.
Як розповідає Єва Татарова, менеджерка програми Reskilling Ukraine, кількість водіїв-чоловіків різко зменшилася через мобілізацію та еміграцію, а потреба у вантажних перевезеннях залишилася на високому рівні.
— Натомість рівень безробіття серед жінок значно вищий, ніж серед чоловіків, та багато жінок готові навчатися й опановувати нові професії. Ми вирішили разом зі шведським виробником вантажних автомобілів провести навчання для українок, що готові сісти за кермо вантажівки, забезпечуючи перевезення продуктів харчування та товарів першої необхідності, волонтерських, промислових тощо.
У кандидатки має бути посвідчення водія (категорія В) та як мінімум трирічний досвід водіння автомобіля з механічною коробкою. Кандидатка має скласти короткий тест із 10 запитань зі знання Правил дорожнього руху.
Олександра Панасюк, адміністраторка програми Reskilling Ukraine, розповіла, що під час відбору кандидаток перевагу надають ветеранкам, учасницям бойових дій, внутрішньо переміщеним особам та жінкам із вразливих груп.
— Загалом, ми побачили, що непрацевлаштованих жінок більше, ніж чоловіків — співвідношення 60 до 40. Тому ми поставили за мету дати жінкам можливість пройти перекваліфікацію, опанувати нову професію та в подальшому працевлаштуватися і приносити дохід собі та користь державі, — зазначає вона.
…Серед курсанток помічаю жінку в однострої. Знайомимось. Це молодший лейтенант ЗСУ Людмила. До широкомасштабного вторгнення — викладач у виші, доктор економічних наук, сама із Сум. Після вторгнення росіян Людмила потрапила в окупацію, і після визволення вирішила піти в армію. Нині її підрозділ виконує завдання на сході України, а сама Людмила для проходження курсу використала двотижневу відпустку.
— У нас в частині є вантажні автомобілі, є «буханки», але навичок управління ними в мене немає. Тому можу сказати, що Збройні Сили України кинули мені виклик — чи зможу я опанувати ще одну категорію. Категорія «В» на легковик у мене давно, обкатала всю Україну і за кордоном побувала, а вантажівка — це нове. Здавалося, що буде складно — механічна коробка після «автомата», інші габарити, але інструктори дуже чітко все пояснюють і навчають, — каже Людмила.
Наталя — волонтер з Києва. В минулому — власниця «Леді таксі», нині має свою логістичну компанію, багато допомагає військовим — доправити військових до частин, з фронту:
— Коли я почула про цю програму, то вирішила спробувати. Тепер такі часи, що все треба вміти. Коли я вперше сіла за кермо вантажівки, в мене все трусилось, але на запитання інструктора «Ну що, будеш їздити?» відповіла «Буду!».
Волонтер і психолог Людмила із Запоріжжя, із центру «Солдатський привал», каже, що з лютого 2022 року довелося сісти за кермо — переганяти автівки на фронт з-за кордону, водіїв не вистачало.
— Інколи виникає потреба переганяти вантажівку, а без категорії «С» це ризиковано, — зазначає вона. — Тож, навчаюсь, бо працювати треба всім, а перемога сама себе не зробить.
Олена з Донецької області називає себе культпрацівником, який наразі на Донеччині не потрібен.
— Тому тепер я мешкаю на заході України і розумію, що чоловіки на фронті, а жінки мають їх підміняти, як не крути. Я не виключаю, що буду працювати водієм, адже війна спонукала переглянути багато речей, ставлення до людей, до життя. І тому я тут, — каже Олена.
Інструктор Олександр Артеменко розповідає:
— Ми надаємо жінкам базові знання водія вантажівки щодо передрейсової перевірки, основ економічного та безпечного керування, також розповідаємо, як правильно кріпити вантаж в кузові тощо. Я розумію, що на рішення багатьох жінок сісти за кермо вантажівки вплинула війна, але шкодую, що ми не займалися цим раніше, адже в країнах Європи жінка за кермом вантажівки — це звичне явище.
@armyinformcomua
Станом на цей час зафіксовано 102 бойові зіткнення.
Прокурорами Деснянської окружної прокуратури м. Києва повідомлено про підозру жінці, яка за $18000 обіцяла допомогти відкликати мобілізованого з військової частини.
Полтавський апеляційний суд остаточно підтвердив 15-річний вирок для колишньої заступниці начальника Купʼянського райвідділу поліції, яка в перші дні повномасштабного вторгнення організувала супровід російських військових колон.
ЗСУ вже більше року використовує дуже популярну систему для відеоігор Steam Deck для керування дистанційними гарматними вежами та кулеметами полі бою.
На Чернігівщині вибухотехніки поліції знешкодили дві бойові частини від ворожих ударних безпілотників, виявлені після однієї з нещодавніх атак, продемонструвавши роботу, що вимагає сталевої витримки та не залишає права на помилку.
Внаслідок артилерійського обстрілу окупантів було пошкоджено ділянку аміакопроводу «Одеса—Тольятті» на лінії бойового зіткнення. Станом на полудень 10 жовтня погіршення якості повітря не зафіксовано.
від 27000 до 31000 грн
Ковель
Військова частина А4825
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…