Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
Закинутий критий майданчик одного з сільськогосподарських підприємств вже понад рік, як набув нового життя — вже кілька місяців будівля виконує роль цеху ремонтного батальйону Залізної танкової бригади. Тут армійці здійснюють обслуговування, ремонтують та відновлюють після боїв танки, БМП, БТР з незначними пошкодженнями, які, зокрема, належать і сусіднім військовим частинам.
Зараз в ангарі на «лікуванні» знаходяться дві САУ і танк. Дві одиниці техніки потребують заміни двигунів — благо, дефіциту з «серцями» немає: нещодавно нову партію агрегатів доставили з виробництва. Тут машини пробудуть ще кілька днів — ремонтники замінять двигуни на нові, а старі поїдуть на підприємство для проведення капітальних робіт.
— Крім проблем з двигунами, до нас прибуває техніка з несправностями ходової частини, гальмівної та паливної систем, як-то ця самохідна артилерійська установка, — розповідає командир батальйону майор Дмитро Теліженко.
Офіцер ділиться, що майже 80 відсотків особового складу батальйону — мобілізовані. До недавнього часу кожен з них мав свій фах, який часто не мав відношення до автомобільної техніки, а тим більше важкої, але війна заставила опанувати нову справу — ремонт та обслуговування бронетанкової техніки.
Ось і Олександр, який до великої навали орків мав власну справу — виготовляв 3D-принтери і ЧПУ, вводить в танкову ремонтну справу «ноу-хау»: на одному друкує невеликі пластикові запчастини, яких завжди не вистачає в поточних справах, а на токарний стонок встановив числове програмне керування — це комп’ютеризована система, яка зчитує командні інструкції спеціалізованої мови програмування і керує верстальним оснащенням. Це дозволяє проводити «ювелірну» роботу — обточувати дрібні запчастини розмірами аж до болтів.
Зібрав ремонтник і стенд для перевірки роботи компресорів на танках.
— Ставити компресор на танк по кілька разів, аби перевірити його — марна і трудомістка справа. А це обладнання дозволяє дізнатися результат ремонту без зайвих маніпуляцій, — розповідає армієць.
Поряд з токарним обладнанням стоїть мобільна автомобільна майстерня.
Це пересувне СТО містить в собі велику кількість приладів та інструментів — від верстатів до зварювальних напівавтоматів, різні ключі та домкрати. Головним завданням цих майстерень є ремонт важкої техніки в польових умовах. Але ремонтники Залізної бригади кажуть, що на цей момент нечасто використовують їх поряд з лінією фронту: пересувні СТО — «жирна» ціль для ворога. Тому за необхідністю армійці завантажують з цих машин необхідне обладнання на пікапи, більш швидкі та маневрені автомобілі.
В окремому приміщенні зберігаються запчастини, зняті з трофейної російської техніки.
Пан Дмитро розповідає, що навіть якщо машина згоріла, на ній залишається те, що може послужити на користь українському війську, наприклад, катки, гусені. Встановили армійці й взаємодію з харківськими волонтерами фонду «Щоденники війни», через яких часто поповнюють склад трофейних запчастин для танків.
— Ось на цю САУ потрібно було знайти вал редуктора. Саме на тій свалці і знайшли необхідний агрегат. Там же поповнили запас двигуна на танк, — усміхається офіцер.
Для евакуації підбитих машин з поля бою є в штаті батальйону кілька БРЕМ-1. Саме ними підрозділ витягав з річки російську БМП, яку поспіхом залишили орки, тікаючи з Харківщини під натиском українських підрозділів восени минулого року.
— Вони так квапилися, що забули переключити машину на водяне керування. Вона і затонула, — розповідає офіцер.
Взагалі на рахунку батальйону чотири притягнутих з поля бою трофейних танки та сім БМП. Командир ремонтного батальйону оцінює російську техніку на «трійочку» — каже, машини непогані, але занедбані. А ось речі, знайдені в них – цікаві…
— Ну, крім сухпайків та намародереного мотлоху, знаходили ми в тих машинах самовар, баян та щось схоже на шкуру ведмедя. Мабуть, цигани в них каталися, — щиро сміється офіцер.
Фото автора
@armyinformcomua
Російські штурмовики намагаються просунутися на Костянтинівському напрямку, використовуючи несприятливі для української аеророзвідки погодні умови.
Пілоти прикордонного підрозділу «Фенікс» оприлюднили кадри своєї бойової роботи, де загалом було ліквідовано близько 50 окупантів.
У Бельгії фіксують зростання кількості «невідомих» дронів над об’єктами оборонної компанії Thales Belgium, одного з найбільших виробників систем ППО в Європі. Керівництво компанії закликає владу терміново змінити законодавство, яке наразі забороняє збивати такі безпілотники.
Російське командування продовжує гнати своє «гарматне м’ясо» на виконання завдань, попри серйозні поранення.
Безпілотник ДШВ уразив ціль у тилу росіян. Команда SKY STRIKE Unit змогла пролетіти FPV-дроном понад 40 кілометрів, обійти РЕБ, залетіти в окуповане Курахове і там підірвати КАМАЗ. Наразі «кілзона» групи безпілотних систем 7 корпусу швидкого реагування ДШВ складає 15–20 км.
Двох зрадників із тимчасово окупованої Луганщини, які воювали проти України у складі російських угруповань, засуджено до 15 років позбавлення волі. Причому одного з них, за даними слідства, власні побратими кинули на позиціях під час втечі.
від 50000 до 170000 грн
Кривий Ріг
Криворізький РТЦК та СП
від 50000 до 120000 грн
Київ
66 ОМБр ім. князя Мстислава Хороброго
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…