Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…
Уже неповних три місяці команда вінницьких волонтерів працює над створенням багі для спецпідрозділів, які воюють на найгарячіших ділянках фронту. Два авто вже виконують бойові завдання, третє чекає на відправку, а четверта машина — у процесі виробництва.
Вінницькі «Комашки», а саме так багі називають їх творці, створюють на основі вживаних та «битих» автівок. Усе роблять за власними кресленнями та індивідуальними розробками. Перед відправкою на фронт кожну багі ретельно тестують та доводять, як то кажуть, до ідеалу. І все це роблять люди абсолютно різних спеціальностей. У команді — підприємці, лікарі, механіки, зварювальники, бухгалтери, економісти.
— Ми всі виконуємо різні види робіт, попри освіти чи статусу, рід діяльності. Є якесь завдання — відкрутити, замінити, зварити, купити — у кого є час, той це й робить. Допомагають розбирати авто навіть наші діти та онуки, — розповів кореспондентам АрміяInform один із волонтерів Михайло Ткаченко. — Усі запчастини купуємо нові, як для себе. Розуміємо, що від якості нашої робити може залежати, зокрема, і життя захисників.
Перше багі було створене на платформі ВАЗ 21063. Волонтери повністю переробили ходову частину, максимально підняли кліренс, замінили гуму.
— Це авто нам віддали практично безоплатно. З нього все і почалось. Вирішили, якщо є машина, чому б її не відновити. У результаті усіх доопрацювань транспорт вийшов доволі швидким, зручним та, що не менш важливо, економічним в обслуговуванні та щодо запчастин. Для нього не потрібно ніяких комп’ютерів для діагностики, там простий карбюратор, який за мінімальних знань техніки можна самостійно відрегулювати і продовжувати рух, — веде далі Михайло.
«Комашка 1.0», яку передали розвідникам, вже встигла врятувати кількох українських захисників. Хлопці, встановивши на ній турель, знищували ворога.
— Під час виконання бойового завдання по них двічі відпрацював ворожий ПТУР. На щастя, нашим воїнам вдалось увернутись і втекти. Були деякі пошкодження, вийшов з ладу один амортизатор. Але що таке той амортизатор? Дрібниця! Встановимо інший. Головне — життя наших захисників, — діляться волонтери. — Перевага багі в тому, що вони малопомітні: зверху — дві перекладини, на них кидають масксітку — їдуть по бур’янах і ніхто їх не бачить. Тихесенькі, маленькі, не відблискують. Здалеку не чутні. Спочатку ще сумнівались, чи такі авто потрібні. А тепер, за відгуками з передової, знаємо — ще й як!
Цьому багі за його прохідність, маневреність, швидкість захисники надали нову назву — «Боня».
Встигла відзначитись і «Комашка 2.0». На ній вдалось прямо з-під артобстрілу евакуювати трьох поранених бійців. Жодне інше авто туди дістатись не могло. Цей факт дозволив волонтерам остаточно усвідомити важливість їхньої роботи та додав наснаги на подальші звершення.
Для виготовлення другого багі взяли дизельний «Опель Кадет», його волонтерам теж «задонатили» знайомі. Коли обидві «Комашки» почали працювати у парі, стало зрозумілим, що «2.0» більше підходить саме для евакуації, перша ж — для виконання вогневих завдань.
— Ми максимально дослухаємось до побажань, які висловлюють наші воїни, — до розмови долучається інший волонтер Андрій Кравчук. — Весь час щось вдосконалюємо, вносимо зміни за їх побажаннями. На першій машині не було бортика, попросили — ми зробили. Змонтували основу під станину для кулемета.
Інше багі, яке вже днями вирушить на фронт, зробили на базі «Ніссан Прімера». Авто максимально полегшили, а для безпеки — посилили конструкцію. Днище авто також укріпили, аби була можливість їздити бездоріжжям та по лісистій місцевості. Викинули «рідні» сидіння, замість них встановили на вигляд не зовсім звичні, але зручні пластикові «ковші». Такі сидіння зручні у експлуатації, їх можна швидко відчистити від бруду чи багнюки, що залітає під час руху по пересіченій місцевості. Волонтери старались зробити все, аби авто було універсальним, багатофункціональним, високопрохідним, маневреним та малопомітним.
— Дерева діаметром до 10 см авто просто підминає собою і доволі вільно рухається, долаючи подібні перешкоди. Кліренс підвищили, машину полегшили, зрізавши непотрібне і посиливши те, що необхідно. Є додатковий майданчик, на який можна вільно стати чи сісти, а також вивезти поранених. Встановили дуги тієї висоти і залишили достатньо простору, аби хлопці в повному екіпіруванні могли швидко заскочити в авто, зручно працювати та негайно вистрибнути з нього за потреби. Приварили спеціальні ручки перед сидіннями, які дозволяють гарно втриматись під час швидкої їзди в екстремальних умовах. Наша «Комашка 3.0» може їздити де завгодно, і це великий плюс. Ми намагались довести все до ідеалу і зробити так, щоб за можливості хлопцям якомога менше доводилось ремонтувати наші «Комашки», — розповідають волонтери.
На виготовлення кожного багі хлопці витрачають до 3-4 тижнів. Вартість — різна, у середньому одне авто обходиться у 150-200 тисяч гривень. Гроші вкладають власні, а також проводять збори донатів на «Банку».
Окрім виробництва багі, вінницькі волонтери доводять до робочого стану лафети для транспортування авто, які дуже потрібні на передовій. А в їх подальших планах — створення малих платформ на основі гіробордів для евакуації, підвезення БК та інших завдань.
Наприкінці розмови волонтер Денис Міляновський подякував українським захисникам, які в щоденному пеклі війни виборюють Перемогу для України.
— Наші воїни метр за метром виривають землю з-під ніг окупантів і дають нам можливість працювати в містах, заробляти гроші й допомагати Силам оборони України. Також вдячний людям, які стежать за нами і донатять на наші багі. Ми працюємо також і завдяки їхній підтримці. Наша команда різна, хтось працює щодня, хтось — час від часу. Але ми вдячні за будь-яку допомогу, за найменший внесок. Усе неоціненно, все важливо.
Сьогодні волонтери працюють над «Комашкою 4.0». Наразі зварюють каркас. Цікавою є історія цього авто. Це машина десятої моделі, на якій їздили російські військові на тимчасово окупованій Херсонщині. Після звільнення тих територій, представник Херсонської обласної лікарні вирішив безоплатно передати машину на потреби Збройних Сил України.
— У салоні ми вже вирізали передню панель, щоб можна було зручно діставати зброю, вийняли сидіння. На цьому автомобілі запланували рівний майданчик, також буде встановлене сидіння для кулеметника, який буде працювати з турелі. Ми повсякчас рухаємось уперед, нас дуже мотивують відгуки наших хлопців. Наші діти та внуки знають, що вони роблять машини для героїв, які захищають країну, вони роблять свій внесок у цю надважливу роботу. Усі разом наближаємо Перемогу, — підсумував Денис.
Якщо у вас виникло бажання допомогти волонтерам, ви можете це зробити за посиланням: https://send.monobank.ua/jar/21QKTuZrvF
Фото та відео Владислава Дем’яненка
@armyinformcomua
Заступнику міністра сільського господарства рф повідомлено про підозру у порушенні законів та звичаїв війни (ч. 1 ст. 438 Кримінального кодексу України). Йому інкримінують організацію незаконного привласнення зерна та майна українських агропідприємств на тимчасово окупованих територіях.
Понад 5 тисяч російських окупантів були ліквідовані або втратили боєздатність від ударів воїнів 71-ї окремої єгерської бригади Десантно-штурмових військ Збройних Сил України на Північно-Слобожанському напрямку. Частина загарбників, як зазначають військові, стала «чорноземом на Сумщині».
За процесуального керівництва Шосткинської окружної прокуратури проводиться досудове розслідування за фактом вчинення воєнних злочинів (ч. 1 ст. 438 КК України).
Пілоти батальйону «Signum» 53-ї бригади завдали серії точних ударів по техніці та живій силі ворога на Лиманському напрямку, знищивши УАЗ «Хантер», авто з РЕБ-системою, «Буханку» та окупанта, який рухався в полі.
У Львові на вулиці Марка Вовчка, 21, офіційно відкрився «Центр рекрутингу артилерії», де одночасно працюють представники 26-ї артилерійської бригади ім. генерал-хорунжого Романа Дашкевича, 45-ї окремої артилерійської бригади та 47-ї окремої артилерійської бригади.
В автомобільному пункті пропуску «Могилів-Подільський» затримали військовозобов’язаного чоловіка, який намагався покинути країну, прикриваючись підробними документами про «службове відрядження» до Болгарії.
від 20000 до 120000 грн
Деражня
Третій відділ Хмельницького РТЦК та СП
від 21000 до 121000 грн
Вся Україна
1 центр рекрутингу Сухопутних військ ЗСУ
Від самого початку широкомасштабного вторгнення «Яструби» ефективно й ефектно б’ють окупантів на сході та півдні України, застосовуючи широкий спектр безпілотних літальних апаратів — від…