Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…
Імітація повітряного бою між двома винищувачами F-16 закінчилася катастрофою для обох літаків. Один із пілотів загинув, оскільки кабіну та ліхтар його машини було зруйновано внаслідок зіткнення.
Смертельний інцидент стався над грецьким островом Карпатос в Егейському морі в контексті Егейської суперечки — конфлікту між двома державами-членкинями НАТО щодо суверенітету та суміжних прав в акваторії Егейського моря і повітряному просторі над ним.
Реконструкція імітації повітряного бою між грецькими та турецькими F-16
23 травня 2006 року близько 12:40 за місцевим часом ВПС Греції підняли пару винищувачів F-16 для перехоплення пари F-16 ВПС Туреччини, що супроводжували розвідувальний літак RF-4E Phantom над Егейським морем.
Місія турецького розвідника, найімовірніше, полягала у фотографуванні дислокованих на острові Крит ЗРК С-300. Пілоти грецьких винищувачів отримали наказ перехопити літаки ВПС Туреччини та не дати їм наблизитися до узбережжя острова і здійснювати аерофотознімання грецьких об’єктів.

Після перехоплення пілоти грецьких та турецьких винищувачів вдалися до імітації повітряного бою. Льотчики обох країн прагнули здобути перемогу, зафіксувавши за допомогою приладів умовне ураження противника.
Маневруючи у небезпечній близькості один до одного, грецький і турецький винищувачі зіткнулися на висоті близько 8 тисяч метрів над рівнем моря на відстані 12 миль від узбережжя острова Карпатос.

За повідомленням МЗС Туреччини, грецький винищувач атакував турецький F-16 ззаду і знизу, що призвело до зіткнення двох літаків. Удар спричинив вибух, який став руйнівним для обох повітряних машин.
Свідком зіткнення став екіпаж літака рейсу 797 Egyptian Airlines з Каїра до Відня, пілот якого надав диспетчерському центру в Афінах інформацію про те, що під час польоту на висоті близько 10 тисяч метрів над рівнем моря він побачив спалах приблизно на 600 метрів нижче за його літак.

До місця авіаційної аварії негайно вирушили рятувальні місії обох країн, які розраховували на те, що обом пілотам вдалося катапультуватися. У рятувальній місії брали участь пошуково-рятувальні гелікоптери — грецькі Super Puma та турецькі Cougar.
Утім, з двох пілотів вдало катапультуватися зміг лише один — лейтенант ВПС Туреччини Халіл Ібрагім Оздемір. Вдруге йому пощастило, коли його випадково помітили моряки торговельного флоту. На відстані близько 100 миль від турецького узбережжя його підібрало панамське торгове судно Gas Century японської компанії Yamamaru.

Пілоту ВПС Греції Константиносу Іліакісу врятуватися не вдалося — внаслідок удару кабіну його F-16 було зруйновано, тому штатно катапультуватися він не зміг. Пошуки грецького льотчика виявилися безрезультатними.
Морякам фрегата Λήμνος вдалося знайти лише шолом грецького пілота та набір для виживання з грецьким маркуванням. За повідомленнями грецьких медіа, Константинос Іліакіс був одним із найдосвідченіших пілотів F-16, який пройшов навчання у США та мав багато годин нальоту.

Інцидент спричинив серйозну кризу та призвів посилення напруги у відносинах офіційних Афін та Анкари, під час якої грецька та турецька сторони традиційно покладали відповідальність за катастрофу одна на одну.
Зрештою, Греція та Туреччина стишили обвинувачувальну риторику та притлумили конфлікт, однак остаточно залагодити його не вдалося. Попри те, що обидві країни входять до Північноатлантичного альянсу, їхні суперечки в Середземному морі тривають.

На сьогодні турецько-грецький конфлікт є єдиним, в кому F-16 зазнали офіційно підтверджених втрат під час повітряних боїв. Окрім катастрофи 23 травня 2006 року, над Егейським морем були також інші інциденти, які закінчилися збиттям цих винищувачів.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський у вечірньому зверненні повідомив про ситуацію на Покровському напрямку.
Міністерство закордонних справ України заперечило існування листа, в якому Київ нібито закликав бойкотувати пропозиції представників партій «Рух 5 Зірок» та Forza Italia».
Через атаку безпілотниками у Павлограді загинув 55-річний чоловік. Поранення протягом дня отримали три людини.
Розвідувально-ударні групи БПЛА прикордонної бригади «Гарт» (1-й прикордонний загін) продовжують виявляти та знищувати ворожі цілі на Південно-Слобожанському напрямку.
Президент України Володимир Зеленський повідомив про виконання попередніх домовленностей з ФРГ щодо посилення української протиповітряної оборони, та анонсував подальшу роботу у цьому напрямку.
Загалом від початку доби відбулося 95 бойових зіткнень, з них більше третини на Покровському напрямку.
від 20000 до 120000 грн
Київ
21 окремий батальйон спеціального призначення
від 21000 до 23000 грн
Харків
Метрологічний центр військових еталонів ЗСУ
Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…