Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 6 грудня 2025 року Президент України присвоїв 152 окремій єгерській бригаді Сухопутних військ Збройних Сил України…
Імітація повітряного бою між двома винищувачами F-16 закінчилася катастрофою для обох літаків. Один із пілотів загинув, оскільки кабіну та ліхтар його машини було зруйновано внаслідок зіткнення.
Смертельний інцидент стався над грецьким островом Карпатос в Егейському морі в контексті Егейської суперечки — конфлікту між двома державами-членкинями НАТО щодо суверенітету та суміжних прав в акваторії Егейського моря і повітряному просторі над ним.
Реконструкція імітації повітряного бою між грецькими та турецькими F-16
23 травня 2006 року близько 12:40 за місцевим часом ВПС Греції підняли пару винищувачів F-16 для перехоплення пари F-16 ВПС Туреччини, що супроводжували розвідувальний літак RF-4E Phantom над Егейським морем.
Місія турецького розвідника, найімовірніше, полягала у фотографуванні дислокованих на острові Крит ЗРК С-300. Пілоти грецьких винищувачів отримали наказ перехопити літаки ВПС Туреччини та не дати їм наблизитися до узбережжя острова і здійснювати аерофотознімання грецьких об’єктів.

Після перехоплення пілоти грецьких та турецьких винищувачів вдалися до імітації повітряного бою. Льотчики обох країн прагнули здобути перемогу, зафіксувавши за допомогою приладів умовне ураження противника.
Маневруючи у небезпечній близькості один до одного, грецький і турецький винищувачі зіткнулися на висоті близько 8 тисяч метрів над рівнем моря на відстані 12 миль від узбережжя острова Карпатос.

За повідомленням МЗС Туреччини, грецький винищувач атакував турецький F-16 ззаду і знизу, що призвело до зіткнення двох літаків. Удар спричинив вибух, який став руйнівним для обох повітряних машин.
Свідком зіткнення став екіпаж літака рейсу 797 Egyptian Airlines з Каїра до Відня, пілот якого надав диспетчерському центру в Афінах інформацію про те, що під час польоту на висоті близько 10 тисяч метрів над рівнем моря він побачив спалах приблизно на 600 метрів нижче за його літак.

До місця авіаційної аварії негайно вирушили рятувальні місії обох країн, які розраховували на те, що обом пілотам вдалося катапультуватися. У рятувальній місії брали участь пошуково-рятувальні гелікоптери — грецькі Super Puma та турецькі Cougar.
Утім, з двох пілотів вдало катапультуватися зміг лише один — лейтенант ВПС Туреччини Халіл Ібрагім Оздемір. Вдруге йому пощастило, коли його випадково помітили моряки торговельного флоту. На відстані близько 100 миль від турецького узбережжя його підібрало панамське торгове судно Gas Century японської компанії Yamamaru.

Пілоту ВПС Греції Константиносу Іліакісу врятуватися не вдалося — внаслідок удару кабіну його F-16 було зруйновано, тому штатно катапультуватися він не зміг. Пошуки грецького льотчика виявилися безрезультатними.
Морякам фрегата Λήμνος вдалося знайти лише шолом грецького пілота та набір для виживання з грецьким маркуванням. За повідомленнями грецьких медіа, Константинос Іліакіс був одним із найдосвідченіших пілотів F-16, який пройшов навчання у США та мав багато годин нальоту.

Інцидент спричинив серйозну кризу та призвів посилення напруги у відносинах офіційних Афін та Анкари, під час якої грецька та турецька сторони традиційно покладали відповідальність за катастрофу одна на одну.
Зрештою, Греція та Туреччина стишили обвинувачувальну риторику та притлумили конфлікт, однак остаточно залагодити його не вдалося. Попри те, що обидві країни входять до Північноатлантичного альянсу, їхні суперечки в Середземному морі тривають.

На сьогодні турецько-грецький конфлікт є єдиним, в кому F-16 зазнали офіційно підтверджених втрат під час повітряних боїв. Окрім катастрофи 23 травня 2006 року, над Егейським морем були також інші інциденти, які закінчилися збиттям цих винищувачів.
@armyinformcomua
В Україні тривають аварійно-відновлювальні роботи після масованих російських атак по енергетичній інфраструктурі. Сотні тисяч родин у низці регіонів досі залишаються без електро-, тепло- та водопостачання.
Міноборони оновило вимоги до пристроїв ініціації засобу підриву (ПІЗП). Це значно розширить можливості для виробництва і застосування нашими військовими протипіхотних, протитанкових та протитранспортних мін, що встановлюються з БПЛА.
429 окремий полк безпілотних систем «Ахіллес» із кінця квітня виконує бойові завдання у смузі оборони Куп’янська, зокрема знищує особовий склад противника, бере під вогневий контроль переправи та мінує напрямки можливого просування ворога.
Війська країни-агресора 13 грудня завдали удару безпілотником по цивільному судну VIVA, яке під прапором Туреччини прямувало до Єгипту зерновим коридором із вантажем соняшникової олії.
У ніч на 14 грудня противник атакував балістичною ракетою Іскандер-М та 138-ма ударними БПЛА типу Shahed, Гербера і безпілотниками інших типів.
Протягом минулої доби ворожих ударів зазнали м. Харків і 4 населені пункти Харківської області.
від 20500 до 120000 грн
Кривий Ріг
Арей, окремий штурмовий батальйон
від 21000 до 121000 грн
Білгород-Дністровський
808 ОПП
від 20000 до 24000 грн
Хмельницький
В/Ч А1056
від 20500 до 120500 грн
Київ
Військова частина А7039
Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 6 грудня 2025 року Президент України присвоїв 152 окремій єгерській бригаді Сухопутних військ Збройних Сил України…