— Розкажіть, будь ласка, про те, як змінювалися засоби РЕБ/РЕР протягом періоду широкомасштабного вторгнення? — На початок широкомасштабки весь аналоговий РЕБ — це був білий шум. Було…
Ця ремонтна база 148 окремої артилерійської бригади ДШВ ЗСУ — на важкому Покровському напрямку. І ці військовослужбовці «лікують» поранену в боях техніку.
Армійці прийшли у військо по відношенню, за спеціальністю, і тепер всі свої цивільні компетенції використовують у війську. Зокрема, у такій критично важливій сфері — повертають у бій броню.
Як триває цей процес — таїнство відновлення пошкодженої техніки — спостерігав і цікавився наш фотокореспондент Віталій Павленко.
Це Сергій, водій-електрик. Він перебирає дроти в кабіні старенького КамАЗу.
— У моїй роботі нічого складного немає: в автомобілях є певна кількість приладів, які виконують якісь функції: чотири повороти, два стопи, дві фари, це все приходить сюди — до коробки з дротами. Є набір реле, перемикачів. Треба все це запам’ятати, перевірити приладом. Так, це важка робота. Вік авто, мабуть, старший за наш з вами. Але мені подобається моя робота. Перебирати проводку можу цілодобово, — з усмішкою говорить Сергій.
У ЗСУ він вже четвертий місяць. У цивільному житті був і комбайнером, і трактористом, і електриком, і зварювальником. Коли ж вирішив йти служити у військо — вибір військових частин був щедрим, бо Сергій вже співпрацював і застосовував свої знання для Сил оборони. Так чоловік потрапив до 148 ОАБр.
— Нині багато завдань у зоні роботи наших гармат. Їм добряче прилітає, постійно з ними обнімаюсь, ремонтую. Не знаю, чи вийшов би з мене толковий штурмовик, але тут у мене виходить все. Такого, чого б не зміг зробити, немає. Головне — щоб був час. Все можна зробити. Результат завжди бажаний, — зазначає фахівець.
Він говорить, що наразі основні труднощі в роботі — це компоненти для машин.
— З радянською технікою проблем менше, із західною — більше. Деякі речі важко знайти, потрібно довго чекати… — каже співрозмовник.
І лаконічно додає, що формула перемоги полягає в тому, щоб «тягти воза всім».
А це Микола — командир ремонтної роти. Йому 26 років. На його плечах — пошук запчастин, відновлювальні роботи щодо автомобільної техніки та вирішення всіх технічних проблем.
У 17 років він прийняв присягу в Національній академії сухопутних військ, перед цим закінчив військовий коледж сержантського складу — два з половиною роки вчився на сержанта.
У 2018 році почав працювати за контрактом у 95 ОДШБр — звідти з командира відділення перейшов служити в 148 артдивізіон техніком батареї. Там минули 5 років його служби. Після цього потрапив у ремонтну роту.
— Зараз важко знайти спеціалістів з ремонту різної техніки. У нас же — багато закордонної. Тут агрегати, блоки, двигуни потужних фірм… Запчастини важко знайти. Намагаємось за ними стежити, завчасно міняти оливу, не перегрівати, інструктуємо водіїв, як користуватись, — розповідає військовий про тонкощі догляду за військовою технікою, — переповідає Микола.
Та ділиться одним із випадків:
— Одна наша машина торік потрапила на протитанкову міну. Водій залишився живий, проблеми з ногою, контузія. Машині передню маточину розірвало, пошкодило двигун, систему охолодження двигуна, гідропідсилювач двигуна, кабіну відповідно, роботи вистачає. Запчастин немає — поки що машина чекає.
А це Іван, 38 років, водій тралу, який тягає КРАЗ. Він якраз збирається в рейс. Його завдання — забрати та відвезти відремонтовану техніку на війну.
Військовий працює і в умовах бездоріжжя.
Зазначає, що робота є майже кожного дня. У цивільному житті працював на зерновозі. Тепер — служить у ЗС.
А це 33-річний Євген, він зварювальник. У нього все лаконічно: у ЗСУ — три місяці. У цивільному житті був зварювальником. Каже, що коли запитали, хто за фахом, і дізналися — то запропонували в ремонтну групу.
Більше тонкощів роботи ремонтної роти 148 ОАБр дивіться у фронтових світлинах нашого Віталія Павленка:
@armyinformcomua
Сьогодні вночі оператори 14 окремого полку безпілотних авіакомплексів СБС у взаємодії з іншими складовими Сил оборони повторно уразили інфраструктуру військового аеродрому «енгельс-2», на якому базуються літаки Ту-95МС та Ту-160 22 важкої бомбардувальної авіадивізії.
Викрито та повідомлено про підозру у вчиненні терористичного акту (ч. 2 ст. 258 КК України) громадянці України, яка заклала вибухівку біля підрозділу військової служби правопорядку у ЗСУ в Одеській області.
За минулу добу, 13 січня, на Херсонщині внаслідок російської агресії дев’ять людей зазнали поранень.
Олександр, 55-річний водій вантажівки «Урал» 128 гірсько-штурмової Закарпатської бригади, щодня долає небезпечні маршрути фронту, попри ризик стати «жирною ціллю» для ворога. Його історія — це не тільки про військову відвагу, а й про відданість справі, заради родини та рідної землі.
Минулої доби, 13 січня, на Харківщині внаслідок ворожих обстрілів постраждали троє людей, серед яких дитина.
Ворожі штурми на Покровському напрямку стають все більш інтенсивними, незважаючи на відсутність броньованої техніки на передовій.
від 25000 до 125000 грн
Шепетівка, Хмельницька область
— Розкажіть, будь ласка, про те, як змінювалися засоби РЕБ/РЕР протягом періоду широкомасштабного вторгнення? — На початок широкомасштабки весь аналоговий РЕБ — це був білий шум. Було…