У 2002-му — в Берліні. У 2003-му — в Барселоні. У 2004-му — в Афінах. У 2008-му — в Пекіні. У 2012-му — в Лондоні. Його суперники — найсильніші плавці планети. Його арена — олімпійські басейни й відкриті…
Генерал-майор Майкл Кельтц — колишній досвідчений льотчик американської армії. На його рахунку — 4000 годин нальоту.
І тепер він хоче допомогти вдосконалити українську авіацію — зробити її стійкою проти ворожих зенітно-ракетних комплексів.
На запрошення українських спеціалістів з компанії «Соната» Кельтц прибув в Україну, провів кілька ділових закритих зустрічей, поспілкувався з українськими льотчиками та авіаційними компаніями.
Про враження та плани американського офіцера АрміяInform запитала Кельтца в ексклюзивному бліцінтерв’ю.
За час служби у ЗС США брав участь у бойових і надзвичайних операціях на різних літаках та бойових вертольотах у Гренаді, Сальвадорі, Панамі, Сьєрра-Леоне.
Брав участь в операціях Desert Storm and Provide Comfort. Під час операцій Enduring Freedom and Iraqi Freedom він був командиром авіаційної компоненти кількох засекречених об’єднаних оперативно-тактичних груп в Іраку та Афганістані.
Він служив у штабі Офісу міністра оборони США, Командуванні Сил спеціальних операцій США, Тихоокеанському командуванні Збройних сил США та в штабі ВПС США на посаді заступника начальника відділу CHECKMATE.
Кельтц свого часу командував ескадрильєю спеціальних операцій, групою спеціальних місій в Іраку та Афганістані, 386-м експедиційним авіаційним крилом у Південно-Західній Азії та 607-м Центром повітряно-космічних операцій на авіабазі Осан, Південна Корея.
Також був директором зі стратегічного планування та політики (J5) Тихоокеанського командування Збройних сил США (Гаваї). Генерал є льотчиком-командиром з більш ніж 4000 годинами нальоту, зокрема понад 300 бойових і резервних вильотів на літаках AC-130, C-130E і MC-130.
— Пане генерале, ви вперше в Україні? Що вас найбільше вразило?
— Так, вперше відвідую Україну. Я народився і виріс у Берліні, Німеччина, і є німцем, чехом і поляком по материнській лінії.
Найбільше мене вразили стійкість і життєлюбність українців. Мене особливо вразило те, як вони справляються та долають найважчі виклики війни, зберігаючи щоденний побут та смак життя як у містах, так і в селах.
— Де ви встигли побувати за ці кілька днів?
— Ми провели чимало дискусій з низкою українських офіцерів та командирів різного рівня, аташе з питань оборони з різних країн, а також з кількома українськими авіаційними компаніями — «Авіакон» та «Антонов». Крім того, ми поїхали на схід, у Сумську область, а також провели кілька плідних дискусій.
— Чому ви вирішили долучитися до зусиль, спрямованих на посилення спроможностей України на полі бою, зокрема в небі?
— Ми твердо віримо, що можемо значно підвищити живучість українських екіпажів на полі бою і дозволити їм успішно виконувати важливі місії з підтримки сухопутних військ на фронті.
— Які технічні рішення ви пропонуєте для посилення української авіації?
— Наша компанія WR Davis вже понад 30 років надає допомогу та забезпечує засоби інфрачервоного придушення для більш ніж 20 різних бойових літаків і поставила понад 1000 екранно-вихлопних пристроїв по всьому світу.
Ми знаємо, що можемо значно зменшити інфрачервону помітність українських бойових літаків, щоб підвищити їх живучість та ефективність на полі бою.
— Коли результати вашої роботи будуть реалізовані на практиці?
— Після отримання фінансування компанія WR Davis зробить все можливе, щоб якомога швидше передати ці засоби. З огляду на терміни постачання матеріалів та виробництва, українським підрозділам знадобиться певний час для того, щоб почати отримувати ці пристрої (супресори) для своїх літаків.
Будуть також переваги й для цивільної авіації: українські авіалінії можуть використовувати ці засоби інфрачервоного придушення на своїх літаках, щоб забезпечити безпеку своїх пасажирів після відновлення авіасполучення в Україні.
— Як ви оцінюєте ефективність української авіації під час широкомасштабної війни?
— Хоча я маю значний досвід планування, проведення та оцінки повітряних атак на міжнародній арені, було б недоречно оцінювати їх (пілотів ЗСУ. — Ред.) ефективність, не знаючи повної ситуації.
Однак цілком очевидно, що сучасні радіолокаційні та інфрачервоні зенітні/ракетні системи суттєво обмежують повноцінне застосування Повітряних Сил. А без повноцінного використання Україною своїх Повітряних Сил Сухопутним військам буде дуже складно повною мірою використовувати свої можливості і маневрувати на полі бою.
І в поєднанні з тим, що Україна отримує більше можливостей для ураження деяких сучасних радіолокаційних зенітно-ракетних комплексів противника, ми твердо віримо, що використання екранно-вихлопних пристроїв допоможе відкрити частину цього бойового простору для логістики, медичної евакуації поранених і застосування зброї на фронті.
Фото з особистого архіву генерала, надане ексклюзивно для АрміяInform
@armyinformcomua
Вже четверту добу поспіль Чорне море залишається вільним від російських бойових кораблів.
У Римі Міністр оборони Рустем Умєров розпочав роботу у складі делегації Президента України й брав участь у важливих зустрічах, спрямованих на зміцнення міжнародної підтримки України та досягнення справедливого миру.
Минулої доби відбулося 150 бойових зіткнень.
8 липня вранці у Деснянському районі столиці трапилась трагедія: невідомий стрілець відкрив вогонь по чоловікові в автівці й утік.
В Силах оборони України міномети використовуються, як важлива частина артилерійського озброєння.
Підрозділ 38-ї окремої бригади морської піхоти знищив ворожий бронетранспортер, вкотре нагадавши окупантам, що на українській землі для них немає безпечних місць.
від 19000 до 120000 грн
Коломия, Івано-Франківська область
У 2002-му — в Берліні. У 2003-му — в Барселоні. У 2004-му — в Афінах. У 2008-му — в Пекіні. У 2012-му — в Лондоні. Його суперники — найсильніші плавці планети. Його арена — олімпійські басейни й відкриті…