Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…
20 вересня у Дніпрі в Музеї сучасної російсько-української війни розпочне роботу виставка художніх робіт «Зліпок Часу», яка поєднує інсталяцію, живопис, аудіо- та відеотрансляції. Про це кореспонденту АрміяInform розповіла авторка та організаторка виставки, кінорежисерка, учасниця російсько-української війни Лідія Гужва.
За її словами, художні твори, які об’єднують простір експозиції — це сукупний метафоричний образ українського сьогодення, сформований крізь призму досвіду військових, цивільних та спостерігачів.
На виставці представлена серія картин колишнього в’язня терористів, донецького художника Сергія Захарова «Календар українських Венер війни».
Інсталяції: «Вівтар Перемог», автор — випускник Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури Антон Логов;
«Каплиця ЗСУїзму», автор — учасник бойових дій Дмитро Коломойцев;
«Сховище непрожитих емоцій та відкладених почуттів», авторка — учасниця бойових дій Лідія Гужва,
«Океан Скорботи», авторки — Лідія Гужва та Svetiljda Landar.
— Як виникла ідея створити цю виставку та який меседж несуть глядачу образи, символи і творчі інтерпретації сенсів сьогодення?
— Ідея зробити власну експозицію виникла, коли я вийшла з іншої виставки і зрозуміла, що не запам’ятала нічого конкретного з величезної кількості цікавих робіт.
Мені захотілось зробити не виставку-збірку робіт на певну тему, а створити простір, в якому кожна окрема художня робота буде направляти увагу глядача до заданого сенсу.
В ідеалі — виставку однієї роботи. Але коли почала думати про те, якою саме має бути ця робота, то обрані мистецькі твори вступили в моїй уяві в діалог. Врешті, кількість об’єктів збільшилась до шести, а якщо рахувати й звук — то їх сім. І, на мою думку, всі вони відображають найважливіші складові нашого спільного сьогодення.
Навіщо потрібна ця експозиція? У психологів існує думка що усвідомлення психічних процесів дає нам контроль над ними. Моя експозиція — це намагання усвідомити і надати фізичний вимір тим наймасштабнішим процесам, які відбуваються у психіці з початку вторгнення. Визнати і темну і світлу сторону цих внутрішніх метафор, погодитись з тим, що вони є. І йти далі. Крім того, це просто красиво. Мене обтяжує кількість краси, яку я бачу в світі. Я не хочу, щоб вона залишалася лише моєю, я хочу нею ділитися з людьми. Хочу показати художників, які викликають у мене захоплення, і розповідати про свої особисті сенси. Бо так дізнаюсь, що інші поділяють моє бачення, і ми можемо разом пережити момент впізнавання і єдності. А ці моменти дуже необхідні, щоб пережити цей буремний час.
— Якими ці особисті й спільні сенси є і про що сьогодні говорити важливо?
— Спочатку в задумці з’явились інсталяції «Вівтар Перемоги» та «Океан скорботи» навколо нього. Найголовніший об’єкт — «Вівтар Перемоги» Антона Логова. Бо віра в Перемогу — це те, що надає сенсу моїй щоденній діяльності. Готуючи експозицію, я говорила з багатьма людьми, і всі повторювали одне — з першої миті вони жодного разу не засумнівались у перемозі над ворогом. Було страшно, був розпач, був гнів, але віра в Перемогу ніколи не полишала нас. Це несуча конструкція, яка тримає решту всього.
Перемога України — найлогічніше явище в цьому світі. І одночасно — це сакральне почуття, яке десь глибоко всередині. Хтось з великих сказав, що віра — це передчуття реальності. Це про віру в Перемогу.
Я не одинока у своїй вірі, маю багато одновірців, бачу твори незнайомих людей, що присвячені Перемозі. І я розумію, що це потужне емоційне напруження викликане тим, що ціна цієї Перемоги занадто велика. Кожен з нас дорого заплатив за цю Перемогу. І не зі своєї волі. І ця ціна невіддільна від Перемоги. Тому її Вівтар, до якого ми всі прагнемо, височіє посеред «Океану Скорботи». Він відділяє глядача від Вівтаря — тому що лише вийшовши з нього, можна направду відчути всю повноту Перемоги. Але наразі Перемога все ще віддалена від нас в часі, це все ще ідея і предмети віри.
«Каплиця ЗСУїзму» — інсталяція Дмитра Коломойцева, військовослужбовця, який осмислює віру у Збройні Сили України в численних артефактах, що символізують воїнів за українську ідею — як живих, так і померлих. Тут і Тарас Шевченко, і Леся Українка, і генерал Залужний, і представники пантеону світових релігій, все, що підтримує нашу непохитну віру у Збройні Сили, які наразі є рушійною силою досягнення спільної Перемоги.
Мені здається, що нечесно говорити лише про мрії та майбутні досягнення, не згадуючи той вантаж, який ми несемо на цьому шляху.
Тому з вівтарем Перемоги конфронтує «Календар Венер української війни» роботи Сергія Захарова. Він, як людина, яка пройшла полон і тортури терористів, дійсно знає фізичний вимір людського страждання під час війни. Портрети реальних українських жінок є алюзією на понівечену статую Венери Мілоської, яка передає відчуття відбитку воєнного часу на джерелі земного життя — живому жіночому тілі.
«Сховище непережитих емоцій та почуттів»… Не знаю, чи треба це пояснювати. До широкомасштабного вторгнення я плакала, побачивши фотографію незнайомого загиблого воїна у стрічці ФБ.
Починаючи з 24.02.2022 я припинила відчувати сильні емоції горя. Я знаю, що вони є. Їх не може не бути. Занадто багато причин для почуттів та емоцій. Іноді вони прориваються нагору криком, іноді тремтінням. Але я ніколи в них не занурююсь. Тому що — там, всередині, мій особистий Океан. І я не можу собі дозволити туди пірнути, бо потону. А я не можу тонути, я маю наближати Перемогу. «Сховище» зроблено прозорим і реагує на звук сирени, що лунає як нескінченний рефрен наших буднів. Часто ми вже не усвідомлюємо цей звук, але Сховище все чує і все запам’ятовує.
Звукове оформлення експозиції — звуки сирен і оголошень про правила поводження в небезпеці, які я зібрала в перший день широкомасштабного вторгнення, який застав мене в Словʼянську. А також під час подорожей Україною — в Дніпрі, Києві та інших містах. Звуки і відео надані також підписниками соціальних мереж, які відгукнулись на моє прохання про допомогу у зборі колекції звуків війни.
Виставка триватиме два тижні і відбувається за підтримки Музею сучасної російсько-української війни та Центру підготовки підрозділів.
@armyinformcomua
Підрозділи Медичних сил Збройних Сил України розпочали видавати предмети адаптивного одягу, що розробили за ініціативи Міністерства оборони України та Командування Медичних сил Збройних Сил України.
У ніч на 02 листопада противник атакував двома балістичними ракетами Іскандер-М та 79 ударними БПЛА типу Shahed, Гербера і безпілотниками інших типів.
Згідно з указом Президента України Володимира Зеленського № 143/2022, хвилина мовчання проводиться щодня о 9:00, її оголошують у всіх засобах масової інформації.
Уночі росіяни знову здійснили атаку по Одещині ударними безпілотниками.
Впродовж доби окупанти завдали 753 удари по 18 населених пунктах Запорізької області.
Загалом протягом минулої доби зафіксовано 143 бойові зіткнення.
Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…