ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Ми використовуємо тактики, які не прописані в жодному підручнику — льотчик Юрій Булавка

Life story
Прочитаєте за: 3 хв. 13 Серпня 2023, 13:05

Українські льотчики-винищувачі не раз ставали переможцями світових авіашоу. «Повітряні Оскари» та інші призи для України здобували пілоти-аси Микола Коваль, Іван Черненко, Федір Тищук, Олександр Оксанченко.

Серед переможців — полковник Юрій Булавка, який у 2020 в польському Ґданську здобув «Повітряного Оскара» за відмінний пілотаж на Су-27!

— Зараз — пріоритети зовсім інші, — говорить полковник Булавка. — І вдень, і вночі наші пілоти виконують такі маневри у небі, яких не побачиш на жодному світовому авіашоу… Вони щодня ризикують своїм життям, аби якомога краще виконати бойове завдання. Вищий пілотаж, звісно важлива річ, але в даних бойових умовах найважливіше — ближче притискатись до землі! І повірте, це дуже складно. Польоти на гранично малій висоті часто рятують життя пілоту, однак є великий ризик не впоратись з керуванням, натрапити на перешкоду. Крім того, при ураженні ворожою ракетою — мінімум часу, а відповідно і шансів, на катапультування.

Наші хлопці виконують деякі завдання, технічно не передбачені для радянських літаків. Колись військові аналітики та історики дискутуватимуть, що саме допомогло українцям вистояти і перемогти у битві за українське небо… Мужність наших людей, грамотні дії командирів чи західне озброєння. Переконаний, що саме люди головні герої нашої майбутньої перемоги — льотчики, зенітники, радіотехнічні війська — усі Сили оборони України! Щодня вони роблять усе можливе, аби ворожі ракети чи дрони не долітали, а техніка і склади орків палали…

На думку Юрія Булавка, в сучасному повітряному бою жодні фігури вищого пілотажу від сучасних літаків і ракет не врятують.

— Ще у 2019-му, коли ми були в Литві, там стояло п’ять F-16 та один український Су-27. І хоч американські «F-ки» дещо програють за маневреністю, у технологічному плані пішли далеко вперед.. Ще тоді ми усі розуміли, що потрібно переходити не просто на модернізовану техніку, а на якісно інший рівень літаків. Бо жодні фігури вищого пілотажу від сучасних літаків і ракет не врятують. Із початку вторгнення ми підготували чимало пілотів — це і молодь, і мобілізовані. На жаль, багатьох втратили… І не через помилки в пілотуванні, а насамперед через технологічну та кількісну перевагу противника.

Вже у перші тижні війни Юрій Булавка у складі української делегації брав участь в перемовинах із партнерами щодо перспективи надання Україні сучасних винищувачів та авіаційних засобів ураження.

— Звісно, нас уважно слухали, з величезною повагою та розумінням, проте процес прийняття таких рішень — довга справа. Звичайно тут в Україні, ми відремонтували, відновили та підняли в небо, усе, що могло б літати, проте вище голови не стрибнеш. Варто визнати: наш авіаційний парк не дозволяє ефективно вести бойові дії на рівні з російською авіацією. Усі наші штурмовики, винищувачі, бомбардувальники дають можливість лише стримувати ворога! Та крок за кроком наші пілоти все ж почали використовувати протирадіолокаційні ракети HARM, керовані авіабомби JDAM, крилаті ракети Storm Shadow та Scalp… Але знову ж таки, F-16 дозволили б використовувати це озброєння значно ефективніше, а головне — без ризику для життя пілотів. Адже, щоб застосувати ті ж JDAM, льотчикам доводиться заходити у зону ураження ворожого ППО. Ризик дуже великий, тому наші льотчики застосовують, скажем так, нові тактичні прийоми, аби уникати ворожих ракет. «Виїжджаємо» на майстерності, продуманості операцій, досвіду та ентузіазмі… Ворог, маючи перевагу, працює так, як написано в підручниках з тактичної та вогневої підготовки. Ми використовуємо тактики, які не прописані в жодному підручнику і постійно їх змінюємо, вдосконалюємо, пристосовуємось до ситуації. А як інакше?

Полковник Юрій Булавка говорить, що День авіації, завжди був для нього одним із найяскравіших і найвеселіших днів у році, зараз швидше це дата, щоб пригадати тих, хто назавжди залишився в польоті.

— Усім своїм перемогам та здобуткам я завжди завдячував своєму вчителю, людині-легенді Олександру Оксанченку. Дуже сподівався, що він ще довго контролюватиме й оцінюватиме всі мої маневри в небі, але… 25 лютого, на другий день російського вторгнення, в небі Київщини йшли інтенсивні повітряні бої та протиповітряні бої. В столиці гриміли потужні вибухи. Написав йому тоді: «Схоже, це надовго…» На жаль, легендарний пілот Оксанченко так і не відповів на це повідомлення… Я назавжди втратив друга, вчителя, частину себе. Досі, коли піднімаюсь в небо, подумки промовляю: «Якович, приглянь за мною…»

Джерело: Командування Повітряних Сил ЗСУ

Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Окупанти атакували Харків та шість населених пунктів області, поранено двоє людей

Окупанти атакували Харків та шість населених пунктів області, поранено двоє людей

Внаслідок обстрілу в селищі Борова постраждали 67-річний і 54-річний чоловіки, в області пошкоджено та зруйновано обʼєкти цивільної інфраструктури.

Представники Збройних Сил України взяли участь у Міжнародному форумі оборонних індустрій DFNC3

Представники Збройних Сил України взяли участь у Міжнародному форумі оборонних індустрій DFNC3

У столиці України проходить Міжнародний форум оборонних індустрій DFNC3, у заході беруть участь провідні світові компанії оборонної промисловості, українські виробники озброєння, урядовці та представники оборонних відомств країн-партнерів.

Оператори СБС ЗСУ уразили рідкісну станцію Р-330Ж «Житель» на Луганщині

Оператори СБС ЗСУ уразили рідкісну станцію Р-330Ж «Житель» на Луганщині

Оператори Сил безпілотних систем ЗСУ уразили російську станцію радіоелектронної боротьби «Житель» на тимчасово окупованій території Луганської області.

Сили ППО вночі знешкодили 88 ворожих БПЛА

Сили ППО вночі знешкодили 88 ворожих БПЛА

У ніч на 7 жовтня противник атакував двома балістичними ракетами Іскандер-М/KN-23 та 152-ма ударними БПЛА типу Shahed, Гербера і безпілотниками інших типів.

В Україні хвилина мовчання

В Україні хвилина мовчання

Згідно з указом Президента України Володимира Зеленського № 143/2022, хвилина мовчання проводиться щодня о 9:00, її оголошують у всіх засобах масової інформації.

Залізна бригада вполювала «Z-туристів» в лісах Харківщини

Залізна бригада вполювала «Z-туристів» в лісах Харківщини

Оператори БПЛА 3-ї окремої важкої механізованої Залізної бригади ліквідовують нав'ючених баулами окупантів полям та лісам Харківської області.

ВАКАНСІЇ

Авіаційний технік, бортовий оператор

від 50000 до 50000 грн

Ужгород

Харківська окрема авіаційна ескадрилья

Водій-механік

від 20000 до 20000 грн

Одеса

ВМС ЗС України

Водій відділення морської піхоти (категорія B, C)

від 25000 до 125000 грн

Одеса

35 ОБрМП ім. контр-адмірала Михайла Остроградського

Водій категорії С – військовослужбовець

від 20100 до 120000 грн

Бориспіль

Троїцький ТЦК та СП

Фельдшер

від 20000 до 120000 грн

Чернігів

119 ОБр Сил ТрО

Стрілець

від 50000 до 120000 грн

Дніпро

ТРО 234 бат 128 бригада ВЧ А7409

--- ---