Чому ворог зосереджується саме тут? На це питання відповів військовий експерт Петро Черник. «Курський напрямок — це питання їхнього (рф — ред.) престижу, тому що от уже…
— З початком широкомасштабної війни з росією багато з наших пошуковців пішли на фронт, — розповідає співзасновник громадської організації «Пошук літаків Другої світової війни в Україні» та автор серії книг з однойменною назвою Андрій Кір’янов. — Ну а ті, хто залишилися, вже з перших днів включилися у волонтерську роботу.
У перші дні пошуковці-волонтери починали, як і тисячі українців, із приготування та доставки до районів ведення бойових дій тушкованок для захисників. Потім вдавалися до інших волонтерських справ. Але, каже Андрій Кір’янов, у нього та його однодумців давно визрівала ідея влаштувати комерційні походи в гори на цікаві місця, де під час Другої світової війни зазнали аварії літаки.
— На меті у нас було популяризувати українські Карпати, показати місця, де не зустрінеш туриста, та й, зрештою, закрити пробіли в історії війни, — пояснює чоловік.
Цю ідею пошуковці втілили вже під час війни. Розробили декілька різних за складністю маршрутів і запросили всіх охочих взяти участь у поході за донат для Збройних Сил України.
Минулого року пошукова група здійснила чотири такі походи з ночівлями в наметах у горах. Долучилися до комерційних турів й іноземці. Після кожного походу на зібрані кошти організатори купляли необхідні речі на запити конкретних підрозділів. Так, розповідає Андрій Кір’янов, для саперного підрозділу 128-ї гірсько-штурмової бригади вони придбали металодетектори, саперні кішки для розмінування, якісні лопати «Фіскарс», антимоскітні засоби й інше.
— Я вважаю: якщо ти зараз не на фронті, то мусиш допомагати хлопцям на передовій усіма засобами, — говорить пошуковець. — Ми обрали ось такий спосіб — те, що вміємо, що в нас добре виходить.
Цього року пошуковці також уже здійснили перший похід на ймовірне місце падіння німецького літака. Попереду — інші локації, нові донати та нова допомога українським воїнам. До речі, усі знайдені деталі та фрагменти літаків пошуковці передають до Державного музею авіації України імені Олега Антонова для подальшого вивчення й поповнення експозиції.
Щодо локацій, розповідають пошуковці, то їх на заході Україні вистачає. І, що цікаво та дуже показово, під час нинішньої війни з московитами у ході вивчення теми літаків Другої світової війни дослідники знаходять дуже багато фактів брехні радянської влади.
— Випадки, коли УПА збивала радянські літаки, приховували постійно, бо це була незручна правда для совєтів, — зауважує керівник пошукової групи. — До прикладу, ми маємо документально підтверджені факти збиття літака «Бостон А20» вояками УПА в березні 1945 року. З центрального архіву міноборони росії свого часу цю інформацію надати відмовилися, але знайшлися люди, які допомогли.
Читайте також:
«ППО» УПА vs ВПС Радянської армії: як це було
Другий подібний випадок, розповідає пан Андрій, це збитий у 1946 році на Франківщині радянський літак Іл-2. Є свідчення місцевих мешканців, дані з літопису УПА. російські ж архіви інформації щодо таких випадків намагаються не давати взагалі, вони досі мають гриф «цілком таємно».
— Є ще цікавий випадок, — продовжує пошуковець. — В історії авіації срср був епізод, коли бомбардувальник здійснив вогняний таран на Волині в червні 1941 року. російська вікіпедія виставляє цю подію як подвиг пілотів, яким було надано звання героїв радянського союзу. Ми дослідили це місце падіння та розпитали місцевих — відомості зовсім інші. Також на місці було знайдено частини від того літака в заводській фарбі та розміром понад метр, що в разі тарана літака з бомбами на борту в колону техніки просто неможливо.
Українські дослідники навіть зробили спробу виправити у вікіпедії статтю про цей таран. Але майже одразу всі їхні правки кимось були видалені, а на можливість редагувати накладено заборону.
— Бо це так само незручна історія для рф, — каже Андрій Кір’янов.
Розповідаючи про діяльність своєї спільноти, пошуковці пояснюють, що насамперед їхнє хобі є спробою дізнатися про щось нове з нашої історії, підтвердити певні факти чи гіпотези та закрити пробіли в деяких історіях. А коли паралельно з цим є змога допомогти донатами українським захисникам — це взагалі чудово.
@armyinformcomua
Штаб-сержант на офіцерській посаді — це історія командира мінометної батареї на псевдо «Рено», який переконаний, що в сучасному війську головне не погони, а результат, і що лідером стають не за призначенням, а за вчинками.
На Донеччині пілоти підрозділу «Фенікс» прикордонної бригади «Помста» продемонстрували видовищні кадри своєї роботи.
Оператори 20-го окремого полку безпілотних систем «К-2» влаштували справжній «бліндажоцид» для російської піхоти, методично знищуючи ворожі укриття.
Оператори БПЛА Третьої штурмової бригади продовжують методично знищувати ворожу піхоту.
Підрозділи Сил спеціальних операцій у взаємодії з іншими складовими Сил оборони 15 червня завдали ураження по потужностях з виробництва ворожих ударних БПЛА у місті Єлабуга в Татарстані.
Колись — «обмежено придатний» інженер-будівельник, сьогодні — нагороджений відзнакою «Військової доблесті» командир механізованого взводу, який пройшов пекло під Покровськом та довів собі, що може захистити рідних.
від 20000 до 120000 грн
Петропавлівка
Другий відділ Синельниківського РТЦК та СП (відділення рекрутингу)
від 20100 до 50000 грн
Запоріжжя
Сватівський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
Чому ворог зосереджується саме тут? На це питання відповів військовий експерт Петро Черник. «Курський напрямок — це питання їхнього (рф — ред.) престижу, тому що от уже…