ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

У 2021 році до дослідної експлуатації у війську допущено 10 зразків ОВТ

Прочитаєте за: 5 хв. 8 Лютого 2022, 12:44 35

Торік за активної участі фахівців Центрального науково-дослідного інституту озброєння та військової техніки Збройних Сил України 11 зразків ОВТ допустили до підконтрольної (дослідної) експлуатації у війську.

Зокрема йдеться про машину штабну з причепом штабним МШ-ПШ, безпілотний авіаційний комплекс «Fly Eye 3.0», майстерні МТО-80Д та ПРЗС-70Д, тепловізійні приціли ПП-61 Лазар та ПЗ-Лазар, агрегати фільтровентиляційні транспортні АФТ-100Н-24 та АФТ-100А-24, пристрої для захисту авіаційного зв’язку «Фалькон-01П» та «Фалькон-02Д». Про деякі — докладніше.

У новій штабній машині військовим комфортно як працювати, так і відпочивати

Державні випробування нової штабної машини з причепом штабним завершилися наприкінці минулого року. За їхніми результатами цей зразок автомобільної техніки допустили до експлуатації у Збройних Силах України. Вона призначена для забезпечення комфортної роботи та відпочинку оперативного складу пунктів управління в умовах відсутності або руйнування розвинутої інфраструктури життєзабезпечення в цілодобовому режимі, незалежно від пори року та часу доби, а також захисту особового складу від негативних впливів навколишнього середовища.

Нову штабну машину встановлено на модернізовану раму автомобіля МАЗ-63172 і зовні вона нічим не відрізняється від звичайного 20-тонного контейнера. В модулях (для роботи або відпочинку) стінки контейнерів постійного об’єму, підлога та дах виготовленні із сендвіч-панелей, що змонтовані на металевому каркасі. Всередині модулі розділені герметичними перегородками на дві частини — машинне та робоче відділення. 

Модулі обладнані гідравлічними завантажувально-розвантажувальними пристроями, що дозволяє виконувати завантаження (розвантаження) модулів з автомобільного та причіпного базового шасі без залучення сторонньої завантажувальної техніки. Причому процес підіймання модулів на максимальну висоту може бути виконаний як в автоматичному режимі за 10 хвилин, так і механічним способом в ручному режимі за 20 хвилин. Максимальна висота підйому становить 1,7 метра. 

Сучасна вітчизняна штабна машина має дуже зручну конструкцію. Всі меблі, необхідні для обладнання робочих місць під органи управління, зосереджені всередині кузова і закріплені в транспортному положенні. Фактично залишається лише розблокувати фіксатори, зістикувати між собою пази робочих столів та розставити стільці. В середньому весь цей процес займає не більше ніж 20 хвилин. Загалом може бути розгорнуто 6 робочих місць.

Нова штабна машина також має стаціонарні системи життєзабезпечення: обігрівач, кондиціонер, фільтровентиляційну установку, телекомунікаційне обладнання (дозволяє швидко розгорнути локальну мережу зв’язку), а також генератор та акумулятор. Завдяки цьому вона здатна працювати не лише від промислової мережі, у разі її виходу з ладу — від акумулятора (мінімум протягом двох годин), а якщо вичерпається і його ресурс — запускається дизель-генератор.

Своєю чергою у причіпному модулі є можливість розгорнути 6 місць для комфортного відпочинку особового складу. Спальні місця в транспортному положенні надійно кріпляться до стінок модуля. Під ними розташовані три об’ємні бокси для зберігання особистих речей та спорядження. В головній зоні розміщений стіл, а також техніка для комфортного проживання: холодильник, телевізор, мікрохвильова піч та електрочайник. Для забезпечення санітарно-побутових умов у житловому модулі встановлено душову кабіну та умивальник. Подавання води здійснюється зі спеціального бака, що розміщується у приміщенні модуля у вхідній групі. 

FlyEye 3.0 — високотехнологічний безпілотний авіакомплекс, що відповідає стандартам НАТО

Безпілотний авіаційний комплекс (БПАК) FlyEye 3.0 по суті є вдосконаленою версією попередника (FlyEye 2.0), яка отримала покращені тактико-технічні характеристики. Розробником цього літального апарата є відома європейська компанія WB Electronics (Польща), тож він виконаний відповідно до стандартів НАТО. До речі, під час його створення врахували досвід застосування перших двох варіантів виконання FlyEye («Летюче око») під час бойових дій на Донбасі.

Загалом цей комплекс призначений для спостереження за полем бою, визначення координат цілей для артилерії, а також взаємодії з артилерійськими системами як засіб коригування вогню. Для ефективного виконання завдань БПАК FlyEye 3.0 наділено низкою корисних функцій. Зокрема він здатний передавати та відтворювати відеозображення в режимі реального часу, здійснювати автономний політ та автоматичну посадку, є можливість використання мануального режиму, що підтримується автопілотом, а також планування польоту та внесення зміни до нього, причому як під час підготовки, так і безпосередньо під час виконання завдання. Також цей комплекс здатний здійснювати політ маршрутними точками як у режимі баражування, так і в повністю автоматичному режимі конвоювання або супроводу.

FlyEye 3.0 призначений для спостереження за полем бою, визначення координат цілей для артилерії, а також взаємодії з артилерійськими системами як засіб коригування вогню.

Крім того, удосконалений комплекс FlyEye 3.0 під час виконання завдання може використовувати станцію управління й контролю, що розміщена на транспортному засобі. Це дає можливість супроводжувати колони в похідному режимі, а завдяки постійному моніторингу маршруту є можливість завчасного виявлення засідок противника.

Висока ефективність FlyEye 3.0 також забезпечується властивостями нової головки спостереження GS4. У ній застосовуються нові денна та нічна камери з покращеними характеристиками, а також удосконалені алгоритми управління та обробки зображень. Це дозволяє отримувати зображення високої роздільної здатності та розпізнавати об’єкти з відстані до 5-7 км у будь-який час доби та за будь-яких погодних умов.

Висока ефективність FlyEye 3.0 також забезпечується властивостями нової головки спостереження GS4. Це дозволяє отримувати зображення високої роздільної здатності та розпізнавати об’єкти з відстані до 5-7 км в будь-який час доби та за будь-яких погодних умов.

Словом, удосконалений безпілотний авіакомплекс FlyEye до версії 3.0 під час використання в системах автоматизованого управління артилерійським вогнем (як для ствольної артилерії, так і для ракетних систем) завдяки покращеним тактико-технічним характеристикам здатен суттєво підвищити їхню ефективність на полі бою. 

12
2

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook

Захищаємо світ

00
00
00
rss.feed, Інфографіка, Озброєння та техніка, Публікації