ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Переліт українських миротворців із Косова забезпечили мелітопольські авіатори

Прочитаєте за: 4 хв. 27 Грудня 2021, 14:29 1

Нещодавно АрміяInform розповідала про повернення українського миротворчого контингенту у складі місії KFOR із республіки Косово. Доставку військовослужбовців одного із окремих полків підтримки оперативного командування «Схід» літаком ІЛ-76 МД здійснили пілоти мелітопольської бригади транспортної авіації Повітряних Сил Збройних Сил України.

Задачі, які виконує особовий склад частини, мають стратегічний характер як у власній державі, так і на світовій арені. Функціональне призначення охоплює цивільні і воєнні напрямки.

Військову присягу на вірність українському народові військовослужбовці прийняли 28 березня 1992 року. За роки незалежності бригада проводила ротації миротворчих сил ООН на Балканах і в Африці; перевозила гуманітарну допомогу в десятки держав світу; брала участь у міжнародних командно-штабних та оперативно-тактичних навчаннях; евакуювала громадян України з охоплених війною регіонів Близького Сходу, повсякчас дотримуючись найвищого рівня організованості та безпеки.

− Більшість вильотів здійснюється відповідно до певної події. Інколи за два дні приходить розпорядження зробити інженерно-штурманський розрахунок, встановити маршрут і негайно вирушати в місце призначення, – говорить заступник командира бригади з морально-психологічного забезпечення полковник Вадим Єрошкін. – Служба являє собою злагоджену командну роботу. Льотний склад здійснює безпосередньо функції управління технікою, але без фахівців зв’язку, аеродромно-технічного забезпечення, технічно-експлуатаційних спеціалістів та навіть охоронців аеропорту літак не полетить.

Планово штат бригади поповнюється новими спеціалістами.

− На вакантні посади приходять молоді лейтенанти − випускники Харківського національного університету повітряних сил імені Івана Кожедуба. Бригада з радістю зустрічає їх, надає допомогу у влаштуванні на службу, вирішенні проблемних життєвих питань, підказує напрямки правильних дій. Цього року прибуло понад 20 офіцерів, – додає полковник.

Робочий простір пілотів транспортної авіації ширший за керований ними борт – він охоплює цілу планету. Екіпаж не лише бачить її через ілюмінатори, а й осягає в усій природній величі. З вітрами та ґрунтами, атмосферними аномаліями та кліматичними закономірностями, з морем вогнів нічних міст та, на жаль, руїнами внаслідок військових конфліктів. Найболючіше, коли доводиться споглядати страждання свого народу.

Під час боїв за Луганський аеропорт літаки Мелітопольської бригади транспортної авіації постачали до оточених захисників летовища необхідне підкріплення. Пілоти частини повітряних військ здійснили в оточений об’єкт 19 вильотів, останній з яких виявився трагічним. 14 червня 2014 року терористи збили Іл-76МД, який у трійці літаків прямував до аеропорту другим. Першим бортом, який сів, керував командир бригади полковник Дмитро Мимриков. Як пригадував пізніше офіцер, за його літак та екіпаж бойовики оголосили високу ціну. Під час вильоту з аеропорту досвідчений пілот проявив віртуозну майстерність керування та чіткий розрахунок траєкторії, що дозволило уникнути ураження та безпечно повернутися у Мелітополь.

У катастрофі під Луганськом загинуло 9 членів екіпажу, а один молодший сержант Богдан Гончаренко дістав смертельні поранення у 2015 році внаслідок влучення снаряда в місце зберігання боєприпасів.

2016 року Президент України постановив присвоїти літаку Іл-76 МД мелітопольської бригади транспортної авіації Повітряних Сил Збройних Сил України ім’я полковника Олександра Бєлого – заступника командира авіаційної ескадрильї частини, який з екіпажем поліг поблизу Луганського летовища.

Саме цей іменований транспортник у серпні 2021 року здійснив виліт у аеропорт Кабула для відправлення у місто спецпризначенців і евакуації співвітчизників та іноземців. Рішення, ухвалені українською групою, продемонстрували професіоналізм, єдність та досконалу злагодженість екіпажу лайнера.

− Коли наші пілоти прилетіли туди, довелося три дні жити на літаку. Найбільш нагальними проблемами тоді були питання побутового характеру, – розповідає полковник Вадим Єрошкін. – Екіпаж розмістив на борту людей, допоміг водою, харчами, медичними засобами, поділився матрацами і ковдрами.

Загалом літаки бригади виконали шість рейсів та вивезли понад 700 громадян різних країн із території аеропорту, на якому не було чіткого контролю і управління авіацією. За словами командира екіпажу Іл-76МД, приблизно за годину після зльоту українського борту з Кабула стався теракт.

Україна впевнено відстоює право на гідне існування в реальності, де ціна помилки вимірюється не лише матеріальними цінностями і перспективами розвитку, а людськими життями і долею держави. У таких умовах своєчасне і якісне виконання обов’язків є прикладом відповідальності та дисципліни.

Країна воює і живе. Дає відсіч окупанту і нарощує бойовий потенціал. Мирне і військове життя нерозривно поєднані між собою. Кожна дія на благо держави укріплює спільну фортецю зсередини.

30 років відмінної та героїчної служби частин транспортної авіації ЗСУ відбилися у тисячах врятованих життів по всьому світу.

У разі небезпеки небосхил відлунить гуркотом моторів українських літаків. Професійні пілоти у блакитних кашкетах із крилатими кокардами виконають ще один подвиг. Напишуть ще одну главу новітньої історії нескорених і єдиних.

Текст – Ігор Залюбовський

Фото – з архіву 25-ї бригади транспортної авіації ПС ЗСУ

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram