
Міжвідомча група під керівництвом РНБО завершила роботу над Стратегією морської безпеки України, яку ініціював Президент України Володимир Зеленський. Документ розробили з врахуванням сучасного досвіду провідних морських держав світу.
Про це повідомляє пресслужба РНБО.
Секретар РНБО України Олексій Данілов заявив, що ситуація в сфері морської безпеки України обумовлює необхідність невідкладних рішень з боку РНБО України.
«Ухвалення Стратегії морської безпеки, подальші злагоджені дії всіх гілок влади та недержавного сектору з її реалізації сприятимуть суттєвим позитивним змінам в економіці та оборонній сфері, покращенню безпекової ситуації у всьому Чорноморському регіоні», – сказав він.
Під час засідання зазначалося, що проблеми, пов’язані з розвитком України як морської держави, не розв’язувалися комплексно через низку зовнішніх та внутрішніх факторів. Морський сектор є вразливим для всього спектру загроз морській безпеці, притаманних морським державам, водночас перед Україною постали специфічні загрози національним інтересам.
Окрім агресивної політики РФ у Чорноморському регіоні, з-поміж головних загроз морській безпеці України у проєкті Стратегії зазначені недостатня ефективність суб’єктів забезпечення морської безпеки та відсутність належного рівня внутрішньодержавної координації, занепад морської індустрії і внутрішнього водного транспорту тощо.
Члени робочої групи підтримали проєкт, остаточний текст документа після узгодження деяких позицій має бути підготовлений для направлення Президенту України та членам РНБО України.
Довідково: Україна має найбільшу серед країн Азово-Чорноморського басейну довжину морського узбережжя (2759,2 км). На території України в Чорноморсько-Азовському басейні, а також дельті Дунаю розташовані 18 морських портів, серед яких 13 – на підконтрольній частині України та 5 – на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим.
Територією України проходить частина європейської мережі найважливіших внутрішніх водних шляхів міжнародного значення, розвиток яких є перспективним для економіки країн Балто-Чорноморського басейну.