ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: надсучасний авіаносець, нова мобільна самохідка й бойовий багатофункціональний робот-розвідник

Прочитаєте за: 9 хв. 12 Грудня 2020, 9:17 6

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про випробування новітньої версії крилатої ракети Tomahawk, перший політ палубного дрона-заправника з паливним баком, посилення ВМС США черговим есмінцем, головки самонаведення для сучасних протикорабельних ракет.

Армія КНР представила нову 122-мм мобільну самохідну установку

Китайська армія почала отримувати нові 122-мм самохідні артилерійські установки PLC-171, виконані на базі броньовиків Dongfeng Warrior останньої версії. Така техніка вже перебуває на озброєнні загальновійськового з’єднання, яке входить до складу 72-ї армійської групи Народно-визвольної армії.

До речі, уперше подібну машину продемонстрували два роки тому. Тоді зазначалося, що в розробці цієї САУ з високим ступенем імовірності враховано досвід, отриманий під час створення орієнтованої на експорт самохідки SH2 (презентована у 2007 році) і озброєної 122-мм гарматою Тип 85.

У Китаї до таких систем випускають нові артилерійські боєприпаси з максимальною дальністю стрільби до 22 км. Є також активно-реактивні снаряди, що вистрілюють уже на 27 км.

У САУ PLC-171 установлена сучасна комп’ютеризована система, що забезпечує високу точність вогню. Повнопривідне тривісне шасі має високу мобільність. Максимальна швидкість по шосе – 120 км/год. Самохідку можна легко перекидати транспортними літаками.

Нещодавно стало відомо, що тривають випробування гусеничної 155-мм САУ нового покоління. Передбачається, що ними повністю замінять розроблені в 1980-ті застарілі 152-мм самохідні гаубиці Тип 83.

Концерн Rheinmetall виготовив багатофункціонального бойового робота-розвідника

Найбільший німецький збройовий концерн Rheinmetall представив одну з новітніх розробок – робота-розвідника, здатного надавати бойову підтримку Mission Master Armed Reconnaissance. Він став наочним втіленням тенденції розширення можливостей військових роботів, що швидко прогресує. Якщо раніше вони здебільшого розміновували під керуванням віддалених операторів, то тепер це автономні машини, здатні супроводжувати конвої з боєприпасами, нести охорону й виконувати розвідувальні місії. Прикладом того якраз і є робот Mission Master Armed Reconnaissance, створений на платформі Mission Master, доповненій набором датчиків і дистанційно керованою станцією забезпечення вогневої підтримки Rheinmetall Fieldranger (RCWS).

Її електронна начинка – електрооптичні й інфрачервоні датчики дальньої дії, камера кругового огляду, лазерний далекомір і система наведення, а також висувна щогла довжиною 3,5 м, що забезпечує огляд місцевості через укриття. Робот Mission Master Armed Reconnaissance під’єднується до системи Argus і використовує програмне забезпечення Rheinmetall Command and Control, інтегроване в систему управління боєм.

Кожен робот може спілкуватися з «братами по зброї» і, використовуючи штучний інтелект, діяти у складі групи, керованої віддаленим оператором, тоді як автономні роботи виконують індивідуальні завдання. У разі потреби робот-розвідник вступає в бій, використовуючи потужний 7,62 мм кулемет RCWS Rheinmetall Fieldranger Light. При цьому робот виявляє і захоплює цілі, а команду на відкриття вогню віддає оператор.

Есмінець ВМС США випробував крилату ракету Tomahawk Block V

Американський есмінець «Чафі» класу «Арлі Берк» став першим кораблем ВМС США, що запустив крилату ракету «Томагавк» новітньої версії Block V. Як повідомляє Naval News, випробування відбулися в Тихому океані біля узбережжя Гаваїв.

«Томагавки» прийняті на озброєння ще в 1983 році. Крилата ракета, запущена з надводного корабля чи субмарини, здатна уразити високозахищені наземні об’єкти на відстані близько 1600 км (за іншими даними — 2400 км). Перші модифікації ракет дозволяли уражати й надводні цілі на відстані до 500 км, однак на початку 2000-х цей різновид боєприпасів зняли з виробництва.

На початку 2020-го командування ВМС США вирішило модернізувати «Томагавки» четвертого покоління Block IV до версії Block V, головна відмінність якої – нова головка наведення, що дозволяє уражати рухомі надводні цілі. Термін служби «Томагавків» після оновлення – 15 років.

Пресслужба американського флоту не уточнила деталей проведеного запуску модернізованої ракети «Томагавк» з борту «Чафі», але зазначила, що випробування визнані успішними.

Надалі ВМС США планують озброїти принципово новою гіперзвуковою ракетою, що створюють за програмою Prompt Global Strike (PGS).

Палубний дрон-заправник уперше піднявся в повітря з паливним баком

Компанія Boeing і ВМС США провели перші льотні випробування прототипу палубного безпілотника-заправника MQ-25 з встановленим під крилом паливним баком. Як уточнює Naval News, політ тривав 2,5 години.

За інформацією видання, під крилом MQ-25 встановили такий самий бак фірми Cobham, який використовують на палубних винищувачах F/A-18, змушених брати на себе функції заправників морської авіації. У польоті перевірялася аеродинаміка нового безпілотника за різних умов. Оператори-випробувачі Boeing управляли апаратом MQ-25 з наземної станції.

«Цей політ – необхідний і великий крок у процесі оцінки того, як MQ-25 виконуватиме основну місію – дозаправлення в повітрі, – зазначив керівник програми безпілотної авіації ВМС США капітан Чад Рід. – Такі випробування іноді приносять нові цінні ідеї, які маємо відпрацювати, перш ніж почнемо тестування MQ-25 на борту авіаносця».

У пресслужбі Boeing повідомили, що польоти для оцінювання аеродинаміки безпілотника й сумісності його із заправним обладнанням триватимуть. Графіком виконання робіт передбачено, що наприкінці 2021 року безпілотник-заправник уперше здійснить зліт за допомогою катапульти й посадку за допомогою аерофінішера (пристрій гальмування літаків) на наземному комплексі, а випробування на борту авіаносця пройдуть у 2022-2023 роках.

Апарат MQ-25 виконаний за класичною літаковою схемою з трапецієподібним у перетині фюзеляжем і крилом нормальної стрілоподібності. Кілі «повітряного танкера» мають великі кути нахилу, завдяки чому в польоті вони, ймовірно, зможуть виконувати і роль горизонтальних стабілізаторів. Планується, що MQ-25 зможе заправити бойовий літак 6,4 тоннами палива на віддаленні від авіаносця не менше ніж на 500 миль (926 км).

З надходженням на флот MQ-25 командування ВМС США має намір звільнити палубні винищувачі F/A-18E/F «Супер Хорнет» від виконання завдань з дозаправлення інших бойових літаків у повітрі. При цьому безпілотні апарати зможуть перевозити більше пального, ніж винищувачі у підвісних паливних баках.

Американський флот отримав четвертий корабель типу «Індепенденс»

На верфі компанії Austal USA в Мобіле (штат Алабама) відбулася церемонія передачі ВМС США корабля типу «Індепенденс», названого на честь цього міста. Як зазначає Naval News, це вже 13-й корабель прибережної морської зони цього типу, збудований для американського флоту в межах програми LCS. У цілому у 2020 році Austal USA поставила ВМС США чотири кораблі типу «Індепенденс»: «Канзас-Сіті» у лютому, «Окленд» у червні, «Ньюпорт» у вересні. «Мобіл» з бортовим номером LCS-26 заклали на верфі в Алабамі у грудні 2018 року, спустили на воду в січні 2020 року. Введення корабля до складу флоту очікується вже у 2021 році.

Водотоннажність кораблів типу «Індепенденс» становить 3100 тонн, довжина корпусу – 127 метрів, ширина – 31 метр. Заявлена максимальна швидкість – 44 вузли, дальність плавання – 4300 миль. Екіпаж – 40 осіб, а також можливе додаткове розміщення до 35 осіб персоналу.

«Мобіл» озброєний 57-мм гарматою Mk.110, 20-мм зенітним арткомплексом, пусковою установкою на 11 зенітних ракет Evolved SeaRAM і чотирма 12,7-мм кулеметами. На борту базуються два вертольоти MH-60R/S «Сі Гок» та безпілотники.

Авіаносець ВМС Франції нового покоління отримає ядерну енергетичну установку

Президент Франції Емманюель Макрон офіційно підтвердив, що авіаносець нового покоління, який має у 2038-му замінити в складі національного флоту нинішній флагман «Шарль де Голль», отримає ядерну енергетичну установку. Про це глава французької держави розповів під час відвідин підприємства Framatome, що спеціалізується на проєктуванні та виробництві парових систем для реакторів.

Згідно з офіційними планами, різка першої сталі для будівництва нового французького авіаносця має відбутися у 2025 році, ходові випробування заплановані на 2036 рік, а введення в дію очікується у 2038 році, коли «Шарль де Голль» доведеться вивести з експлуатації після закінчення терміну служби.

Раніше в жовтні міністр оборони Франції Флоранс Парлі розповіла, що новий авіаносець зможе нести на борту перспективні бойові літаки, розроблення яких триває в рамках проєкту SCAF (французька абревіатура європейського проєкту FCAS – Future Combat Air System; головний розробник – компанія Dassault). Тоді вона не стала розкривати інші деталі про оснащення корабля.

Тепер же стали відомі ключові характеристики надсучасного авіаносця. Так, його повна водотоннажність сягатиме 75000 тонн, довжина палуби становитиме близько 295 метрів, а ширина – 80 метрів. Для порівняння, водотоннажність авіаносця «Шарль де Голль» становить 42000 тонн при довжині 262 метри і ширині 64 метри. При цьому максимальна швидкість корабля вказується в межах 27 вузлів, як і у нині діючого в складі флоту авіаносця.

Важлива новація – застосування електромагнітних катапульт EMALS від компанії General Atomics, якими оснащують американські авіаносці нового покоління класу «Джеральд Форд».

Авіакрило майбутнього корабля утворять 32 винищувачі нового покоління і 2-3 вдосконалених палубних літаки дальнього радіолокаційного виявлення. Кількість безпілотників остаточно не визначено.

BAE Systems додатково виготовить головки самонаведення для сучасних протикорабельних ракет

Компанія BAE Systems отримала від Lockheed Martin контракт на $60 млн на виробництво і поставку додаткових головок самонаведення (ГСН) для протикорабельних ракет великої дальності AGM-158C (LRASM, Long Range Anti-Ship Missiles). Як повідомляє Naval News, нині BAE Systems поставила для оснащення ракет LRASM близько 50 ГСН, які підтвердили свої характеристики під час численних випробувань.

Як розповіли представники BAE Systems, ГСН має датчики дальньої дії і технологію наведення, які допомагають малопомітній ракеті знаходити й уражати захищені морські цілі в умовах радіоелектронної протидії.

«Щоб скласти пристойну конкуренцію сучасним противникам, американським винищувачам потрібні надійні й високоточні засоби завдавання ударів на великій дальності. Ми пишаємося, що співпрацюємо з Lockheed Martin для досягнення цих цілей і збільшення переваги винищувачів США», – заявив Брюс Кенігсберг, який очолює в BAE Systems напрямок виробництва радіочастотних датчиків.

Ракети LRASM здатні виявляти й знищувати окремі цілі серед груп кораблів і суден навіть в умовах заглушення GPS-сигналів і зв’язку. Ракета несе бойовий заряд масою 454 кг і може долати відстань до 930 км (за іншими даними — до 560 км). Як запевняють розробники, одна LRASM зможе знищити корабель противника водотоннажністю до 9000 тонн.

ВМС США прийняли на озброєння ракету LRASM торік у грудні. Поки її включили в арсенал палубних винищувачів F/A-18, але Lockheed Martin працює над адаптацією боєприпаса для установки вертикального пуску Mk.41, якою оснащені американські есмінці класу «Арлі Берк» і крейсери класу «Тикондерога»: LRASM може замінити протикорабельні ракети «Гарпун», що перебувають на озброєнні з кінця 1970-х.

5
1

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
Мітки: ,