Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 6 грудня 2025 року Президент України присвоїв 152 окремій єгерській бригаді Сухопутних військ Збройних Сил України…
Турецькі компанії та військові чиновники почали переговори щодо відновлення виробництва головного бойового танка нового покоління під назвою Altay. Ця програма зіткнулася з серйозними затримками через обмежений доступ до таких важливих компонентів, як двигун, трансмісія та броня.
Туреччина з самого початку сподівалася забезпечити Altay німецьким двигуном MTU та трансмісією RENK. Проте переговори з німецькими виробниками, що велись впродовж декількох років, зазнали краху через федеральне ембарго на постачання зброї та компонентів військового призначення до Туреччини. Німеччина – одна з низки європейських держав, уряд яких обмежив експорт до Туреччини через її участь у громадянській війні в Сирії. Повідомляє Defense Express.
Подібна проблема стосується і закупівлі броні для танків. Туреччина сподівалася, що французьке рішення системи динамічного захисту для Altay буде закуплено у кількості для 40 танків. Але нещодавня політична напруженість між двома країнами щодо розвідки вуглеводнів біля Кіпру поставила це під загрозу.
Тепер, як повідомило американське видання Defense News, турецька компанія BMC, відповідальна за виготовлення танку Altay, веде переговори з південнокорейською Hyundai Rotem. “Ми сподіваємось, що наші переговори врешті-решт вирішать проблеми, пов’язані з моторно-трасмісійним відділенням, яке ми будемо використовувати приі серійному виробництві танку Altay “, – заявило джерело Defense News.
BMC через Hyundai Rotem веде переговори з двома південнокорейськими концернами оборонної техніки: виробником двигунів Doosan та S&T Dynamics, що виробляє автоматичні коробки передач. Турецька сторона сподівається, що у разі досягнення згоди та вирішення питання ліцензій, МТВ для танка Altay буде саме на основі сімбіозу Doosan-S&T.
Але іронія долі полягає в тому, що свого часу подібна проблема була і у програмі масового виробництва нового південнокорейського танку K2 Black Panther. Розгортання серійного виробництва стримувалось через проблеми, пов’язані якраз з двигуном та трансмісією.
Перші 100 одиниць K2 Black Panthe були оснащені 1500-сильним двигуном Doosan та автоматичною коробкою передач S&T Dynamics. Але у процесі експлуатації трансмісія S&T Dynamics часто виходила з ладу. Тож Адміністрація Південної Кореї з питань оборонних програм оголосила, що друга партія K2 Black Panthe буде мати “гібридний” силовий агрегат, що складатиметься з двигуна місцевого виробництва та трансмісії від німецької компнаії RENK.
Дуже дивно, що Туречинна з танком Altay ладна наступити на ті ж граблі, що і Південна Корея з її K2 Black Panther.
Разом з тим, по данним Defense Express відомо, що Туреччна неодноразово висувала пропозиції до України представити рішення щодо можливості використання на танку Altay моторно-трасмісійного відділення з застосуванням дизеля потужністю у 1500 к.с.
Як відомо, українська сторона декілька разів демонструвала на міжнародних виставках озброєнь (у Нижньому Тагілі у 2011 році, на IDEX 2013 у ОАЕ, а також на SOFEX 2016 у Йорданії) танковий багатопаливний двигун 6ТД-3, потужність якого становить 1500 к.с.
Здається, саме час для ХКБМ та ХКБД перейти від слів до діла і зайнятися конкретним міжнародним проєктом.
Довідково: 9 листопада 2018 року між директоратом оборонної промисловості Туреччини SSB і турецькою автомобілебудівною компанією BMC був підписаний контракт на реалізацію другого етапу проєкту серійного виробництва нових танків Altay.
Контракт з BMC передбачає виробництво першої партії у кількості 251 одиниці. Сюди увійдуть машини трьох різних модифікацій: Т1 (40 одиниць), Т2 (210 одиниць, покращена версія Altay) і Т3 (один зразок, це має бути безпілотна версія Altay).
Всього в рамках проекту було заплановано побудувати від 500 до 1000 танків цього типу. Перші танки модифікації Т1 мали надійти на озброєння турецьких сухопутних сил через 18 місяців після підписання контракту у листопаді 2018 року. Але ці терміни вже суттєво порушені.
@armyinformcomua
На Лиманському напрямку пілоти батальйону Signum 53-ї окремої механізованої бригади імені князя Володимира знищили окупантів, які намагались сховатись серед дерев.
У ніч на 13 грудня противник завдав чергового комбінованого удару по об’єктах критичної інфраструктури України із застосуванням ударних БПЛА, ракет повітряного, морського та наземного базування. Основний напрямок удару — Одещина.
На Північно-Слобожанському напрямку оператори БПЛА прикордонної комендатури швидкого реагування «Шквал» завдали ударів по живій силі противника, російській техніці та засобах зв’язку.
У ніч на 13 грудня Миколаїв зазнав масованої атаки. Внаслідок російських обстрілів постраждали п’ятеро людей, є руйнування та пошкодження житлових будинків у приватному секторі міста.
Дрони 66-ї окремої механізованої бригади імені князя Мстислава Хороброго вигнали російських військових зі схованки, а українські бійці ліквідували їх у стрілецькому бою.
Президент Володимир Зеленський заявив, що російські війська під час нічного обстрілу зосередили основний удар по українській енергетиці, по півдню та Одещині.
від 23500 до 58500 грн
Кам'янка-Бузька
Військова частина А4623
до 22000 грн
Могилів-Подільський
Державна прикордонна служба України
Це формує спадкоємність та власну військову традицію. 6 грудня 2025 року Президент України присвоїв 152 окремій єгерській бригаді Сухопутних військ Збройних Сил України…