За пів століття виробництва кількість випущених «Бойових Соколів» упевнено наближається до 5 тисяч. Винищувач перебував і продовжує перебувати на озброєнні…
Відтоді, як літаки підкорили повітряний простір, сформувалися дві групи авіаційних фахівців, без яких польоти були б неможливі. Мова про льотний склад і наземний інженерно-технічний персонал. За відсутності будь-якої з вищеназваних груп авіація не виконає покладені на неї завдання.
Миргород. Аеродром. Помалу розвиднюється. До початку льотної зміни лишається 4 години, а військові інженери-авіатори вже працюють навколо бойових літаків-винищувачів Су-27 та навчально-тренувальних Л-39. Кожен літак ретельно перевіряють усі служби відповідно до регламенту. І доповідають про готовність до виконання завдань за призначенням.
Військовослужбовці батальйону аеродромно-технічного забезпечення підтримують летовище у постійній експлуатаційній готовності до польотів у мирний час та у процесі бойових дій. Вони виконують поточний ремонт льотного поля, рульових доріжок, місць стоянки літаків, внутрішньо аеродромних доріг. Фахівці батальйону готують залізних «пташок» до польотів, заправляють паливно-мастильними матеріалами, спеціальними рідинами, заряджають киснем, азотом, стисненим повітрям й іншими газами.
Для забезпечення польотів залучають автомобільну та спецтехніку. Ось паливозаправник, який дає змогу механізувати заправлення літальних апаратів авіаційним паливом закритим і відкритим способами на летовищах із твердим покриттям. Поряд — аеродромний кондиціонер, призначений для створення та підтримання заданих кліматичних умов у кабінах, спецвідсіках, салонах літальних апаратів і вентиляції спецспорядження льотного складу на землі у разі несправності системи кондиціювання повітря на борту.
З допомогою аеродромного пересувного електроагрегата проводять одиничний електростартерний запуск авіадвигунів. Універсальна рухома гідравлічна установка призначена для обслуговування гідравлічних, пневматичних (електричних) систем літаків у наземних умовах. Бортові системи літальних апаратів киснем заправляють уніфіковані газозарядні станції. Для перевезення вантажів та особового складу, доставки до місця пожежі оперативного розрахунку, засобів пожежогасіння та обладнання й гасіння пожеж водою та повітряно-механічною піною використовують вантажні авто.
Кожен літак проходить через ангар-лабораторію регламентних робіт і ремонту. Знімне обладнання демонтується з літака для виконання регламентних, діагностичних і ремонтних робіт. Незнімне устаткування та обладнання перевіряють і діагностують безпосередньо на Су-27 в ангарі. Групи регламентних робіт виконують повний їхній перелік згідно зі вказівками з технічної експлуатації. Особлива увага — виконанню найскладніших перевірочних та регулювальних робіт, цільових оглядів, а також окремих демонтажно-монтажних робіт та інструментальних перевірок.
На фахівців інженерно-авіаційної служби покладено виконання відповідальних завдань з відновлення та підтримання справності авіаційної техніки до максимально можливого рівня, утримання у стані бойової готовності, забезпечення безвідмовної роботи та високої ефективності застосування техніки під час виконання завдань за призначенням.
Під їхніми пильними поглядами літаки один за одним здіймаються в повітря, аби якнайкраще виконати польотні завдання. Саме вони першими зустрічають з кожного польоту літаки, а льотчики одразу після зарулювання на стоянку діляться з ними зауваженнями щодо літального апарата. Для наземного персоналу робота завершується лише за кілька годин після крайнього вильоту. Недарма кажуть, що перемога в повітрі кується на землі.
Фото – з особистого архіву автора
@armyinformcomua
Намагання російських окупантів сховати свій танк у виритому «копанірі» виявилися марними. Пильне око аеророзвідки 30 окремої механізованої бригади імені князя Костянтина Острозького виявило замасковану ціль, а скоординована атака FPV-дронів перетворила ворожу схованку на пекельну пастку.
Він молодий, але має бойовий досвід ще з часів АТО. Він свідомо проміняв потенційно спокійнішу цивільну професію судомеханіка на службу в елітному 3 окремому полку СпП імені князя Святослава Хороброго. Оператор Сил спеціальних операцій на позивний «Дум» ділиться своїми думками про війну, яка для нього є «класною» та адреналіновою роботою, про лідерство під вогнем, абсолютну довіру між побратимами та відповідальність тих, хто в тилу.
Підрозділ військовослужбовця на позивний «Боксер» із 429 окремого полку безпілотних систем «Ахіллес» за допомогою дронів захопив у полон окупанта.
Проєкт Міністерства оборони України «Контракт 18-24» розширюється, і тиждень тому було збільшено перелік штатних посад рядового складу, за якими укладається контракт про проходження військової служби.
На столі в бліндажі — паска та крашанки, у слухавках — вітання від рідних «Христос Воскрес!», а за стінами укриття — невщухаючі звуки ворожої артилерії. Так зустріли Великдень бійці розрахунку гаубиці Д-30 бригади Національної гвардії «Спартан» на Покровському напрямку. Оголошене окупантами так зване «перемир’я» для них одразу було порожнім звуком, і ніч лише підтвердила їхній скепсис.
Прем'єр-міністр Норвегії Йонас Гар Стьоре та міністр фінансів Єнс Столтенберг зустрінуться з президентом США Дональдом Трампом у Вашингтоні 24 квітня.
від 21000 до 54000 грн
Степанівське, Сумська область
За пів століття виробництва кількість випущених «Бойових Соколів» упевнено наближається до 5 тисяч. Винищувач перебував і продовжує перебувати на озброєнні…