ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: перший політ БПЛА Protector, нова лазерна система розмінування, випробування озброєння нового бойового рятувального вертольота HH-60W Jolly Green II

Прочитаєте за: 9 хв. 3 Жовтня 2020, 14:36 1

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про модернізацію підводних човнів ВМС Тайваню, турецьку протикорабельну ракету «Атмака» та бронемашину Arma 8×8, закупівлю сучасних літаків-заправників A-330 MRTT в інтересах НАТО.

ВПС США проводять випробування озброєння нового бойового рятувального вертольота HH-60W Jolly Green II

ВПС США приступили до випробувань озброєння перспективного вертольота для бойових рятувальних операцій HH-60W Jolly Green II. Зокрема фахівці перевіряють три варіанти кулеметного оснащення вертольота, встановлені на HH-60W. При цьому на першому етапі випробувань машина весь час перебуватиме на землі.

На випробуваннях озброєння для HH60-W військові фахівці проводять перевірку контейнерного швидкострільного кулемета GAU-2 з обертовим блоком стовбурів, GAU-18 і GAU-21. Скорострільність цих кулеметів становить 3000, 800 і 1100 пострілів на хвилину за калібру 12,7, 7,62 і 12,7 мм відповідно.
Завершити наземні випробування озброєння вертольота планується до кінця 2020 року, після чого HH-60W допустять до льотних перевірок.

Нагадаю: перший політ нового рятувального вертольота відбувся 20 травня 2019 року у Вест-Палм-Біч у Флориді. Назву Jolly Green II машині було надано навесні 2020 року — на честь рятувального вертольота HH-3E Jolly Green Giant, який активно використовували під час війни у В’єтнамі.

HH-60W мають замінити у складі ВПС США застарілі HH-60G Pave Hawk, розроблені ще на початку 1980-х років. Ці машини застосовують для проведення рятувальних операцій на території, що контролює противник, а також у цивільних пошуково-рятувальних роботах і в боротьбі з наркотрафіком.

Дрібносерійне виробництво HH-60W розпочалося на підприємстві компанії Sikorsky у Стратфорді штату Коннектикут у вересні 2019 року. Загалом ВПС США мають намір придбати 113 нових вертольотів для бойових рятувальних операцій. Прийняття ж цього вертольота на озброєння заплановано на 2021 рік.

Британський безпілотник Protector здійснив перший політ

Перший політ безпілотника Protector RG Mk1 відбувся трохи більш як через два місяці після того, як британці оголосили про підписання контракту з General Atomics Aeronautical Systems. У межах цієї угоди має відбутися постачання перших трьох таких безпілотників, а також трьох наземних станцій управління та іншого допоміжного обладнання. Контрактом також передбачено й постачання ще 13 безпілотників та обладнання на суму близько 180 мільйонів фунтів стерлінгів.

Protector — британська версія останнього варіанта Predator від General Atomics, MQ-9B Sky Guardian. Дрон озброять високоточними ракетами Brimstone і бомбами Paveway IV.

Безпілотник Protector має замінити дрони General Atomics MQ9 Reaper, які широко використовують Королівські ВПС в операціях в Афганістані та на Ближньому Сході й останнім часом забезпечують можливості розвідки, спостереження та завдання ударів у боротьбі з Ісламською Державою в Сирії та в Іраку.

Здатність безпілотника Protector безперервно літати до 40 годин забезпечує значно покращені можливості. Він зможе швидко реагувати, виконуючи різні типи місій підтримки військових чи цивільних, зокрема пошуку та рятувальні.

Державний секретар оборони Великої Британії зазначив, що перший політ серійного безпілотника став довгоочікуваним кроком і Protector «відіграватиме життєво важливу розвідувальну та стримувальну роль у протидії майбутнім загрозам».

Нині перший Protector залишиться у Сполучених Штатах для підтримки тестування систем у складі групи Міноборони, ВПС США і General Atomics. Передбачається, що Міноборони Великої Британії отримає дрон у 2021 році.

Армія США отримає нову лазерну систему розмінування

Повітряні сили США уклали контракт з компанією Parsons на виробництво наземних транспортних засобів RADBO (Recovery of Airbase Denied by Ordnance), які б могли знешкоджувати на аеродромах міни чи боєприпаси, що не вибухнули. Контракт оцінюється у майже 40 мільйонів доларів. Він передбачає закупівлю 13 таких машин та трьох комплектів запасних частин.

Система складається з бронемашини Cougar MRAP, 3-кіловатної лазерної зброї ZEUS розроблення Parsons та механізованої «руки» для того, щоб прибирати уламки чи інші об’єкти, що заважають виконанню завдання.

Ідея такої машини доволі проста й полягає в тому, щоб військові могли легко розчищати наявні чи майбутні аеродроми. Навряд чи ця система має ті можливості лазерних потужностей, до яких у Пентагоні йшли достатньо довго. Але водночас це потенційно важливий крок, оскільки така машина стане першою серед наземних лазерних систем, виробництво якої Міноборони США замовили в повному обсязі.

Як зазначають у компанії-розробника, лазер здатен вражати цілі на відстані більш як 300 метрів від машини та достатньо потужний, щоб знешкоджувати різні типи мін, бомб і снарядів.

Стверджується, що роботи з виробництва системи передбачають завершити у вересні 2023 року.

До 2024 року ВМС Тайваню модернізує два підводні човни типу «Цяньлун»

У 2021 році ВМС Тайваню запустять програму модернізації підводних човнів класу «Цяньлун» (Chien Lung). У Міноборони цієї острівної держави зазначають, що завершити роботи з оновлення субмарин планують до 2024 року.

За даними офіційного видання Міноборони Тайваню Taiwan News, мета такої програми — розширити експлуатаційні можливості двох підводних човнів, щоб вони залишалися в строю до 2030-х років.

У розпорядженні ВМС Тайваню залишилися тільки два підводні човни класу «Цяньлун». Вони побудовані в 1980-х роках у Нідерландах на базі проєкту ДЕПЧ типу «Свордфіш» (Zwaardvis). Довжина субмарин — 66,9 м, ширина — 8,4 м. Вони можуть розвивати швидкість до 20 вузлів під водою. Екіпаж — 67 осіб, включаючи вісім офіцерів.

Підводні човни оснащені шістьма 533-мм торпедними апаратами, які дають змогу запускати торпеди AEG SUT264, розроблені німецькою компанією Atlas Elektronik ще в 1960-х роках. Крім того, в арсенал включені протикорабельні ракети UGM-84 «Гарпун».

До речі, у травні цього року стало відомо, що Держдепартамент США схвалив можливий продаж Тайваню важких 533-мм торпед Mk.48. Тоді в пресі відзначали, що для застосування американських торпед підводні човни класу «Цяньлун» необхідно модернізувати.

Турецьку протикорабельну ракету «Атмака» випускатимуть серійно

Турецька компанія Roketsan успішно здійснила фінальні випробування протикорабельної крилатої ракети «Атмака» (ATMACA), оснащеної системою глобального позиціонування GPS та інерційною навігацією, — тепер «Атмака» готова до серійного виробництва. Про це повідомляє місцева преса з посиланням на міністерство оборонної промисловості Туреччини (SSB).

Проєкт почався ще у 2009 році, коли SSB підписало контракт з компанією Roketsan на розроблення крилатої ракети класу «поверхня-поверхня» для потреб ВМС Туреччини. Генпідрядник розпочав  конструкторські роботи у вересні 2012 року.

«Атмака» — дозвукова високоточна протикорабельна ракета з гранично малою висотою польоту над поверхнею моря. Дальність її застосування повинна досягати 360 км. Новинка оснащується осколково-фугасної бойовою частиною масою 250 кг, а безпосередньо сама ракета важить близько 800 кг. Довжина боєприпаса — до 5200 мм.

Система управління ракетою створена турецькою компанією Aselsan. Вона має GPS, інерційну навігаційну систему, підсистеми барометричного висотоміра та радіолокаційного висотоміра для наведення на ціль.

При цьому представники Roketsan відзначають, що всепогодна ракета має високу стійкість до засобів радіоелектронного придушення. Призначена для ураження цілей у відкритих і прибережних водах, а також об’єктів на березі.

На оборонній виставці в Болгарії представлено турецьку бронемашину Arma 8×8

Провідна турецька компанія з виробництва систем наземного захисту Otokar на оборонній виставці HEMUS 2020 року, яка триватиме до 3 жовтня в Пловдиві (Болгарія), представила бронемашину Arma 8×8.

Це модульна бронемашина 8×8 з пристойними тактико-технічними характеристиками. Завдяки високій мобільності, протимінному та  балістичному захисту, можливості інтеграції систем озброєння середнього та великого калібру, Arma здатна бути ефективною на полі бою, в операціях з підтримання миру, а також надання допомоги людям, що перебувають у найскладніших ландшафтах і кліматичних умовах.

При цьому бронемашина Arma доступна в різних конфігураціях, як-от бронетранспортер, бойова машина піхоти, машина вогневої підтримки, міномет, протиповітряна оборона малої та середньої дальності, машина командування та управління з опціональною можливістю десантування. Машина підходить для інтеграції різних систем озброєння від ручних кулеметів до 25-30-мм гармати середнього калібру і 105-мм гармати.

 НАТО збільшить кількість літаків-заправників A-330 MRTT до 9 машин

Компанія Airbus оголосила про отримання від Організації зі співробітництва в галузі закупівлі озброєнь (OCCAR) замовлення на постачання додаткового багатоцільового транспорту-заправника A-330 MRTT (Multi-Role Tanker Transport) в інтересах НАТО.

Замовлення літака є реалізацією опціону до базового контракту та збільшує багатонаціональний парк транспортів-заправників ЄС/НАТО MMF (Multinational MRTT Fleet) до дев’яти літаків. Він буде адаптований для дозаправлення в повітрі, перевезення пасажирів і вантажів, а також операцій з медичної евакуації.

Як повідомлялося раніше, проєкт закупівлі літаків MRTT ініціювало Європейське оборонне агентство (EDA) у 2012 році у зв’язку з нестачею сучасних літаків-заправників на озброєнні ВПС європейських держав.

До речі, у липні 2016 року МО Нідерландів офіційно повідомило парламент країни про підписання з Люксембургом меморандуму про взаєморозуміння, що передбачає реалізацію проєкту спільної закупівлі A-330 MRTT. З Airbus Defence and Space було підписано угоду, яка передбачає постачання перших двох літаків, що включає опціони на постачання 6 додаткових A-330 MRTT після приєднання до проєкту інших країн. У 2017 році до програми приєдналися Німеччина та Норвегія, у 2018 році — Бельгія, а у 2019 році — Чехія.

Нині програму MMF фінансують Нідерланди, Люксембург, Норвегія, Німеччина, Бельгія та Чехія, які володітимуть ексклюзивними правами на застосування літаків, що перебувають у розпорядженні НАТО. Як передбачається, ВПС Німеччини отримає право експлуатації літаків протягом 5500 годин на рік, ВПС Нідерландів — 2000 годин на рік, ВПС Бельгії — 1000 годин, ВПС Люксембургу — 1200 годин, ВПС Норвегії та Чехії — по 100 годин на рік. Згодом у разі приєднання інших країн до програми можуть бути замовлені ще три літаки.

Літаки будуть виконані в конфігурації для пасажирських і вантажних перевезень, дозаправлення в польоті всіх наявних і перспективних винищувачів (F-35, «Рафаль» і «Тайфун»), а також медичної евакуації.

Підготував Сергій Воронков

 

Читайте нас в Telegram
Мітки: ,

Захищаємо світ

00
00
00
Лонгрід