ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: Нова версія ПТРК Javelin. Багатоцільовий фрегат нового покоління для ВМС США. Китайський універсальний гідролітак

9 Травня 2020
Огляд новин ОВТ: Нова версія ПТРК Javelin. Багатоцільовий фрегат нового покоління для ВМС США. Китайський універсальний гідролітак

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших подій у цій сфері за останній тиждень. Читайте також про оснащення фрегатів типу «Ульсан» унікальними радарами, презентацію прототипу першого бойового БПЛА зі штучним інтелектом для ВПС Австралії, закупівлю колісних винищувачів танків Type 16 для збройних сил Японії, озброєння Корпусу морської піхоти США сучасними гранатометами M320 та випробування АПЧ класу «Баракуда» для ВМС Франції. Про це повідомляє АрміяInform.

У США виготовляють нову версію ПТРК Javelin

Американський концерн Lockheed Martin розпочав виробництво нової модифікації протитанкових ракетних комплексів Javelin. Вона отримала назву Javelin F-Model (FGM-148F) і є другим етапом розроблення цього ПТРК. На третьому й четвертому етапі розробники працюватимуть над зменшенням маси та вартості комплексу.

Javelin FGM-148F є новою модифікацією Javelin FGM-148 і відрізняється від неї новою універсальною бойовою частиною. У концерні зазначають, що нова боєголовка несе в собі два типи зарядів: один – для знищення динамічного захисту танка, а другий – для пробиття основної броні. Також, завдяки наявності осколкової бойової частини, нові ракети здатні ефективно вражати живу силу противника, легкоброньовані цілі й руйнувати укриття. Крім того, новий Javelin має меншу масу, ніж попередні модифікації.

До речі, ПТРК Javelin залишається одним з найбільш популярних у світі багатоцільових ракетних комплексів, який можна застосовувати як у переносній, так і у встановленій на техніці версіях. Виготовлено вже понад 45 000 ракет і 12 000 прицільно-пускових пристроїв. І розробники продовжують удосконалювати цей ПТРК для підвищення ефективності його застосування.

За наявною інформацією, наприкінці січня 2019 року Пентагон замовив першу партію нової версії ПТРК Javelin, сплативши виробництво 2100 комплексів з термінами постачання у 2020-му.

Для ВМС США збудують багатоцільовий фрегат нового покоління

Італійська компанія Fincantieri отримала від ВМС США контракт на $795 млн, згідно з яким забезпечить детальне проєктування і будівництво першого багатоцільового ракетного фрегата нового покоління класу FFG (X). Виготовлення корабля швидше за все відбуватиметься на верфі Marinette у Вісконсині, а потенційне замовлення на додаткові дев’ять таких фрегатів може принести Fincantieri ще понад $5 млрд. Примітно, що одна з ключових вимог тендера – вартість одного корабля не має перевищувати $950 млн.

Відомо, що довжина корабля становитиме 151 метр, ширина – 20 метрів, повна водотоннажність – 7500 тонн. Майбутній фрегат оснастять радіолокаційною системою AN/SPY-6 (V) 3 від Raytheon і бойовою інформаційно-керівною системою «Іджіс» (AEGIS) версії Baseline 10.

Корабель озброять 57-мм артилерійським комплексом Mk.110 та універсальною установкою вертикального пуску Mk.41 на 32 пускові контейнери, призначеної для зенітних ракет сімейства SM-2 і RIM-162 ESSM, а також протичовнових ракет ASROC. Крім того, наявний арсенал кораблів підсилять протикорабельними ракетами NSM. На борту корабля зможе базуватися вертоліт MH-60R «Сі Хок» і безпілотник MQ-8C «Фаерскаут».

У ВМС Франції тривають «тестування» АПЧ класу «Баракуда»

Біля узбережжя Шербура розпочалися морські випробування багатоцільового атомного підводного човна «Сюффрен» – головного АПЧ ВМС Франції нового проєкту «Баракуда». Субмарина вперше зробила статичне занурення на відкритій воді. Ця процедура без використання рушія дає змогу перевірити надійність герметизації субмарини, а також оцінити її остійність в підводному положенні.

На першому етапі біля узбережжя Шербура підводний човен продовжить відпрацювання статичних занурень. Потім «Сюффрен» зробить перехід в околиці Бреста, де виконає глибоководні занурення. На кінець літа й початок осені заплановано провести випробування систем озброєння біля узбережжя Тулона. Введення підводного човна до складу ВМС Франції очікується до кінця 2020 року.

Багатоцільові атомні субмарини класу «Баракуда» мають замінити у складі ВМС Франції підводні човни класу «Рюбі», побудовані в 1980-х роках. У 2006 році французький уряд уклав контракт з компанією DCNS (нині – Naval Group) на поставлення національному флоту шести АПЧ. Вартість угоди оцінили в 8 млрд євро.

«Сюффрен» заклали в грудні 2007 року й планували ввести до складу ВМС у 2016-му, але через численні доопрацювання терміни будівництва довелося неодноразово переглядати. На початку серпня 2019 року «Сюффрен» нарешті спустили на воду, а в грудні на борту субмарини запрацював ядерний реактор.

Решту п’ять субмарин класу «Баракуда» мають передати ВМС Франції до 2030 року.

Довідково:
Підводна водотоннажність АПЧ типу «Баракуда» – 5300 тонн (надводна – 4700 тонн), довжина корпусу – 99 метрів, діаметр – 8,8 метра. Максимальна глибина занурення – понад 350 метрів, швидкість під водою – понад 25 вузлів. Автономність – 50 днів. Екіпаж – 65 осіб, а також до 15 бійців ССО.

Підводний човен «Сюффрен» оснащений чотирма 533-мм апаратами для важких керованих торпед F21. До арсеналу включені модернізовані протикорабельні ракети SM-39 «Екзосет» і крилаті ракети «Скальп Навал» для ураження берегової інфраструктури.

Фрегати типу «Ульсан» оснастять унікальними радарами

Південнокорейські фрегати класу FFX третього покоління Batch-III типу «Ульсан» оснастять радаром з активною фазованою антенною решіткою (АФАР) національної розробки. Вони стануть першими кораблями, які отримають такі радари, виконані із застосуванням нітриду галію. Нітриди галію – передові матеріали для мікроелектроніки, які приходять на зміну кремнію – витримують вищі температури й забезпечують вищі потужності струму.

Крім виявлення, відстежування та класифікації повітряних і надводних цілей, нова багатофункціональна РЛС забезпечить наведення артилерійських систем і комплексів ППО. Також радар з деякими обмеженнями можна використовувати як засіб РЕБ проти кораблів і літаків противника.

Загалом південнокорейський флот має намір замовити шість фрегатів типу «Ульсан». Нові кораблі завдовжки 129 метрів і завширшки 15 метрів отримають водотоннажність близько 3500 тонн. Оснащені гібридною електричною та газотурбінною силовою установкою вони зможуть розвивати швидкість до 30 вузлів. Застосування електричного руху має знизити акустичну помітність кораблів.

Передача фрегата «Ульсан» південнокорейському флоту запланована на 2024 рік.

Військо Японії закуповує колісні винищувачі танків Type 16

Сили самооборони Японії продовжують реалізацію програми із заміни основних бойових танків на колісні винищувачі танків Type 16. Зазначається, що японські військові мають намір до кінця поточного року придбати 33 одиниці таких нових машин.

У рамках програми під назвою MCV (Maneuver Combat Vehicle), яка стартувала ще у 2008 році, була розроблена бойова колісна машина зі 105-мм гарматою Type 16. За наявною інформацією, бронемашина має меншу в порівнянні з ОБТ масу, що дає змогу перекидати їх з допомогою транспортної авіації. Вона має колісну формулу 8х8, запас ходу становить 400 км, розвиває швидкість до 100 км/год. Озброєна гарматою калібру 105-мм і двома кулеметами. Оскільки гармата не має автомата заряджання, екіпаж збільшений до чотирьох осіб.

Загалом, за планами Міноборони Японії, під час реформування до 2026 року в війська буде поставлено 300 нових винищувачів танків Type 16, тоді як 740 наявних танків будуть зняті з озброєння.

Корпус морської піхоти США озброять сучасними гранатометами M320

Командування Корпусу морської піхоти США (КМП США) ухвалило рішення про заміну підствольних гранатометів М203 на сучаснішу модель М320. Нині морпіхи відпрацьовують правила поводження з новою зброєю на своїй базі Кемп-Леджен (штат Північна Кароліна).

Гранатомет M320 розроблений німецькою компанією Heckler & Koch у 2008 році на основі гранатомета AG36 і суттєво відрізняється від моделі M203. Зокрема на ньому встановлена пістолетна рукоятка й ще одна додаткова ручка, що дає змогу використовувати зброю автономно (без установки на гвинтівку). Найбільшим покращенням M320 є його прицільний комплекс, який включає лазерний далекомір. Уночі інфрачервоний далекомір має солдату можливість з допомогою окулярів нічного бачення спостерігати за променем, що наводиться.

До того ж М320 може стріляти всіма штатними гранатами НАТО – фугасними, димовими й освітлювальними. У разі осічки достатньо повторно натиснути на спуск – новий «підствольник» має самозвідний спусковий механізм. Тоді як для здійснення повторного пострілу з гранатомета M203 потрібно додатково звести затвор.

До речі, раніше американська армія вже прийняла на озброєння новий магазин під 40-мм гранати для підствольних гранатометів M203 і M320. MAG-D має вигляд великого гвинтівкового магазина та вміщує п’ять гранат. Споряджений MAG-D важить менше ніж три кілограми (6,6 фунта) і підвішується на лямку бронежилета, що робить додаткові постріли швидкодоступними для бійців. До появи MAG-D гранати переносили вільно або в патронташі.

ВПС Австралії презентували прототип першого бойового БПЛА зі штучним інтелектом

Австралійський підрозділ авіабудівної корпорації Boeing представив прототип першого реактивного бойового безпілотного літака зі штучним інтелектом, створеного для ВПС країни.

Особливість нової моделі, що отримала назву Loyal Wingman, полягає в тому, що її використовуватимуть як літак вогневої підтримки, що функціонує в напівавтономному режимі. Передбачається, що Loyal Wingman виконуватиме команди пілота іншого винищувача, маневруючи самостійно. В цьому й полягає її головна відмінність від БПЛА MQ-4C Triton і MQ-9 Reaper, якими управляють дистанційно.

«Літальний апарат, який використовує штучний інтелект, щоб розширити можливості пілотованих і безпілотних (авіаційних) платформ, став першим літальним апаратом, який спроєктований, розроблений і виготовлений в Австралії за більш ніж 50 років», – відзначили з цього приводу у Boeing.

У компанії додають, що в цілому буде побудовано три прототипи. Наземні випробування першого з них розпочнуться найближчим часом, а до кінця року заплановано перейти до тестових польотів. На основі БПЛА Loyal Wingman розроблятимуть програму Boeing Airpower Teaming System (ATS), призначену для глобального оборонного ринку.

Загалом влада Австралії оголосила про запуск програми створення принципово нового виду безпілотників у партнерстві з американською авіаційною корпорацією Boeing в лютому 2019 року. В цілому на програму Loyal Wingman планують витратити близько $40 млн.

Китай продовжує випробування універсального гідролітака AG600

У квітні поточного року новий китайський літак AG600 Jiaolong уперше здійснив серію польотів над морською поверхнею. Тестування дали змогу оцінити вплив морського середовища на планер машини й роботу її систем. Цей етап випробувань покликаний підготувати AG600 до наступного, ще важливішого. А саме – до зльоту й посадки в морських умовах. Якщо все пройде так, як планують китайці, то перші такі випробування відбудуться вже до кінця 2020-го.

Історія цієї машини почалася ще у 2009 році: саме тоді фахівці Китайської авіабудівної корпорації (AVIC) розпочали роботу зі створення літака. До розроблення та виробництва AG600 залучили 150 інститутів і наукових центрів та 70 підприємств китайської промисловості. Безпосередньо у розробку вклали приблизно три мільярди юанів (понад $440 мільйонів). Перший дослідний екземпляр зійшов з конвеєра у 2016-му.

Машина має виконувати найрізноманітніші завдання: гасіння пожеж, проведення пошуково-рятувальних робіт, доставлення вантажів тощо. Китайці розраховують використовувати її як у мирних цілях, так і для потреб Народно-визвольної армії. Там літак розглядають як патрульний літальний човен.

Довжина літака становить 37 метрів, а розмах крила – 38,8 метра. Проте найбільшим літаком-амфібією всіх часів залишається знаменитий Hughes H-4 Hercules, завдовжки 66,5 метра, а розмах крила – 97,5 метра.

Китайський повітряний велетень може похвалитися разючими характеристиками. Максимальна злітна маса AG600 становить 53,5 тонни, а тривалість перебування в повітрі може досягати дванадцяти годин. Згідно з даними з відкритих джерел, літак може набирати дванадцять тонн води за двадцять секунд. Чотири турбогвинтових двигуни WJ-6 дозволяють йому літати зі швидкістю до 570 км/год.

10
2

Кореспондент АрміяInform
Стежте за нами в Instagram
Лонгрід, Озброєння та техніка