ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Огляд новин ОВТ: крилаті ракети Tomahawk модернізують до рівня Block V, ходові випробування головного корвета Magen для ВМС Ізраїлю розпочато, колісний БТР-амфібія АСV-Р замінить гусеничний AAV-7

4 Квітня 2020, 11:43
Огляд новин ОВТ: крилаті ракети Tomahawk модернізують до рівня Block V, ходові випробування головного корвета Magen для ВМС Ізраїлю розпочато, колісний БТР-амфібія АСV-Р замінить гусеничний AAV-7

Для всіх, хто цікавиться новинами озброєння та військової техніки іноземного виробництва, АрміяInform підготувала огляд найважливіших новин у цій сфері. Читайте також про Arquus Scarabee – інноваційний бронеавтомобіль для французької армії; Norinco LG5 – китайський автоматичний «снайперський» гранатомет; ізраїльський радіолокатор Xaver, що дозволяє «бачити» противника крізь стіну.

Крилаті ракети Tomahawk модернізують до рівня Block V

Міністерство оборони США уклало з компанією Raytheon черговий контракт на виробництво і модернізацію крилатих ракет Tomahawk. Угода вартістю $641,3 млн передбачає виробництво нових ракет Tomahawk Block V, а також модернізацію вже виготовлених ракет попереднього покоління Block IV. На виробництво 90 нових ракет виділено $147,9 млн, решта – на модернізацію.

Розробку ракет модифікації Block IV припинено через високу вартість програми. Навіть з’явилися чутки про її закриття. Однак, у 2018 році нове покоління цих ракет прийнято на озброєння. Ключова відмінність модифікації Block IV від попередніх розробок полягає в можливості відстеження переміщення цілі в режимі реального часу і перенацілювання вже після пуску. Ракети Tomahawk модифікації Block IV також вирізняються економнішим двигуном, що дозволило збільшити дальність польоту до 1850 км. Крім того, «четверте покоління», на відміну від попередників, має потужнішу бойову частину (осколково-фугасну), що важить 454 кг.

До складу комбінованої системи наведення входять інерційне навігаційне обладнання, коректоване сигналами GPS, оглядово-порівняльна кореляційна система наведення за картою (працює на середній ділянці траєкторії) і цифрова кореляційна система наведення за зображенням місцевості (працює на кінцевій ділянці траєкторії).

Натомість про нові ракети Tomahawk Block V відомостей поки майже немає. Відомо лише, що вони мають покращену навігацію і зв’язок.

Головний корвет Magen для ВМС Ізраїлю почав ходові випробування

Головний корвет проєкту Saar 6, побудований у ФРН для ВМС Ізраїлю, вийшов на заводські ходові випробування. Як повідомляють ізраїльські ЗМІ, корвет, який отримав назву Magen, після закінчення випробувань відправиться до Ізраїлю, де на нього встановлять зброю і радіоелектронне обладнання. Повна водотоннажність корвета проєкту Saar 6 заявлена у 1900 тонн, довжина корабля – 92 м, ширина – 3,5 м, осадка – понад 4 м. Екіпаж – близько 70 осіб.

До речі, міжурядову угоду про будівництво в Німеччині чотирьох корветів проєкту Saar 6 для ВМС Ізраїлю підписали у 2015 році. Згідно з нею на німецьких верфях будують кораблі, а вже озброєння і радіоелектронне обладнання Ізраїль встановить самостійно. Головний корвет Magen планують передати замовнику цього року, наступні три корабля здаватимуть з інтервалом приблизно в пів року, зі здачею четвертого наприкінці 2021-го. Ізраїльські ВМС планують, що після встановлення озброєння і відповідного устаткування, корвети увійдуть до складу флоту протягом 2021–2022 років.

Корвети цього проєкту вирізняє досить потужне, як для кораблів таких розмірів, протиповітряне і протиракетне озброєння, яке включає 32-зарядну установку вертикального пуску ЗРК середньої і великої дальності Barak 8 і дві 40-зарядні пускові установки системи тактичної ПРО С-Dome (морська версія «Залізного купола»).

Крім того, на озброєнні цих кораблів будуть 16 ПУ ПКР, 324-мм торпедні апарати для протичовнових торпед Raytheon Mk 54 і вертоліт Sikorsky SH-60 Seahawk. Артилерійське озброєння обмежиться двома 25-мм дистанційно керованими артустановками Rafael Typhoon (з можливістю застосування з цих установок також ракет Rafael Spike-ER).

Основа радіоелектронного озброєння корвета – багатофункціональний радіолокаційний комплекс IAI Elta EL/M-2248 MF-STAR з нерухомим розміщенням радіолокаційних антен з АФАР.

Колісний БТР-амфібія АСV замінить гусеничний AAV-7

Корпус морської піхоти США в найближче десятиліття суттєво зміниться. Частиною цих змін стане бронетранспортер-амфібія ACV-P з колісною формулою 8х8. Нова колісна плаваюча бронетехніка має змінити гусеничну десантну машину-амфібію AAV-7, перші зразки якої прийняті на озброєння армії США ще в 1972 році.

У лютому 2020 року дочірня компанія BAE Systems Land & Armaments підписала з Корпусом морської піхоти США черговий контракт на випуск додаткових 26 бойових машин-амфібій ACV-Р на загальну суму $113,5 млн. Експлуатаційні й оціночні випробування нових бронетранспортерів-амфібій передбачено завершити до кінця поточного року. Після цього бойову машину можна запускати в серійне виробництво.

Бойова маса колісної амфібії ACV-Р – понад 30 тонн

Основне її призначення – швидкі десантні операції «корабель-берег». У створенні ACV-Р конструктори обрали чотиривісну схему з колісною формулою 8х8. Як запевняють розробники, у такому варіанті їм вдалося домогтися кращого поєднання всіх основних якостей, які висувають до подібної бойової техніки. Зокрема, нові машини мають покращені амфібійні можливості, зокрема, в дії у відкритому океані, значно мобільніші й рухливіші на суші, з підвищеною живучістю, що збільшена корисним навантаженням.

Водночас бойова маса гусеничної десантної амфібії AAV-7 залежно від модифікації становить від 23 до 29 тонн, нова колісна ACV-Р важить ще більше – приблизно 30,6 тонн. І це ще не йдеться про варіант з артилерійським озброєнням, який перебуває на стадії розробки.

Натомість десантні можливості ACV-Р помітно скромніші. Екіпаж гусеничних AAV-7 становить три особи, а кількість перевезених десантників доходить до 25. А нова амфібія за такої ж кількості членів екіпажу (командир, механік-водій, стрілець-оператор озброєння) може перевозити лише до 13 десантників. Щоправда, не лише з усім озброєнням, а й, як стверджує виробник, з дводенним запасом необхідних боєприпасів і амуніції.

Має чудову плавучість і підвищений мінно-вибуховий захист

Уся «зайва вага» нової машини пішла на нарощування її броні й захисту від різних засобів ураження. У цьому сенсі ACV-Р повторює загальний тренд на підвищення живучості бронетехніки, підвищення захищеності екіпажу і десанту. При зростанні броні та маси машина зберігає чудову плавучість і амфібійні якості, які вже встигла підтвердити під час навчань, зокрема, за хвилювання моря в три бали. Як запевняють розробники, можливості ACV-Р з десантування з корабля на берег кращі, ніж у будь-якого іншого десантного транспортного засобу у світі. Для руху по воді на борту є два гребні гвинти. Під час розробки враховували, що амфібія має без проблем долати до 10 миль по воді, що дозволяє десантувати ACV-Р на великій відстані від берега.

Важлива особливість бронемашини – підвищений мінно-вибуховий захист. Власне, це повноцінний MRAP, тільки ще й із такою бронею, що захищає від великокаліберної стрілецької зброї, осколків снарядів і мін. Днище бронетранспортера-амфібії ACV-Р виконано V-подібним і додатково посилено. Сидіння десанту виконані підвісними, їх не кріплять до днища бронетранспортера, що підвищує захист морпіхів у разі підриву на міні чи саморобному фугасі.

Розганяється на суші до 105 км/год, на воді – до 11 км/год

Довжина бойової машини ACV-Р становить приблизно 9 метрів, висота – дещо більше трьох. Висадка десанту – через апарель у задній частині корпусу. За заявленої бойової маси 30,6 тонн, максимальне корисне навантаження оцінюється в 3,3 тонни. Машина отримала дизельний двигун потужністю 690 к.с. Така силова установка дозволяє розігнати амфібію на суші до 105 км/год, а на воді – до 11 км/год. Запас ходу по шосе – приблизно 500 км. Як озброєння на модель ACV-P можна встановлювати дистанційно керований бойовий модуль з великокаліберним 12,7-мм кулеметом M2 або 40-мм автоматичним гранатометом Mk. 47.

Arquus Scarabee – інноваційний броньовик для французької армії

У найближчому майбутньому у французькій армії може з’явитися нова інноваційна техніка з гібридною силовою установкою – бронеавто Arquus Scarabee. Його виробник – компанія Arquus. До речі, назва бренду утворилася об’єднанням двох латинських слів: arma (зброя) і equus (кінь), тож Arquus символізує «бойового коня».

Бронеавтомобіль компанії Arquus, який пропонують французьким військовим, а також на експорт, отримав власне ім’я Scarabee («Скарабей»). Передбачається, що у французькій армії новинка зможе замінити легкі броньовики сімейства Panhard VBL, але не раніше 2025-го. Про це оголошено офіційно. Варто зазначити, що бронеавтомобілі Panhard VBL з колісною формулою 4х4 розробила французька компанія Panhard General Defence в середині 1980-х. Машина вийшла вдалою, всього випущено понад 2300 одиниць, з яких приблизно 1500 перебувало на озброєнні французької армії, інші відправили на експорт.

Найважливіша особливість – гібридна силова установка

Особливістю новинки є унікальні технічні нововведення, до яких належать гібридна силова установка, а також керованість всіма чотирма колесами. Як запевняють розробники, новий легкий бронеавтомобіль зможе пересуватися і боком, що істотно розширює можливості його застосування і підвищує живучість на полі бою. За словами творців, новий Arquus Scarabee розрахований на подолання навіть сильного бездоріжжя і в змозі перевозити важкі вантажі, вирішуючи багато завдань для військових.

Але найважливіша особливість авто – гібридна силова установка, яка має потужний 300-сильний дизель і електромотор потужністю до 150 к.с. Така установка не просто підвищує екологічність машини, а й збільшує дистанцію пробігу. А за потреби може прислужитись для вирішення специфічних завдань. Наприклад, за необхідності водій може переключитися на електромотор, що робить авто практично безшумним. Цей режим незамінний у розвідувальних місіях. У такому разі про наближення Arquus Scarabee ви дізнаєтеся тільки за шумом гуми, що контактує з дорожнім покриттям.

Важлива особливість бронеавто і та, що силову установку перемістили в корму. А на традиційному місці спереду під капотом розташувався місткий багажний відсік. Використання композитної броні і корпусу типу монокок дозволило розробникам укластися в 6,6 тонн, за іншими даними, бойова маса бронеавтомобіля не перевищує 8 тонн. Відомо, що вантажопідйомність новинки становить близько 1800 кг. При цьому клас бронювання і ступінь захищеності екіпажу ще невідомі.

Місце водія – у центрі бойової машини

Особливість корпусу Arquus Scarabee – розташування місця водія – у центрі машини. Перед ним – трисекційне лобове засклення «півколом». Вирізняється новинка і зсувними дверями. Розробники стверджують: таке рішення дозволило підвищити ергономіку й спрощує процес посадки/висадки екіпажу. Щоправда, фахівці зазначають, що така конструкція може мати і мінуси. Зокрема, деформація напрямних при ударі, вибуху чи попадання будь-якого сміття може заклинити двері. Як і попередник Panhard VBL, «Скарабей» призначений для перевезення чотирьох осіб, включно з водієм. Місця для трьох бійців розташовані за сидінням водія. Автомобіль отримав сучасну цифрову приладову панель і камери кругового огляду, що дозволяє водієві завжди знати, що відбувається навколо.

Здатний рухатися навіть боком

Бронеавтомобіль є класичним позашляховиком з колісною формулою 4х4. Він отримав чималі 20-дюймові шини 365/80 R20 з розвиненим малюнком протектора, які полегшують пересування бездоріжжям. Унікальним рішенням є підрулююча задня підвіска. Водій може керувати не тільки передніми колесами, а й задніми. Це дозволяє за необхідності рухатися навіть боком, а також будь-яким способом, яким вважатиме за потрібне водій. Це технічне рішення впливає як на маневреність і живучість машини в бою, так і на прохідність, дозволяючи їй долати суцільне бездоріжжя.

Norinco LG5 – китайський автоматичний «снайперський» гранатомет

Це експортний варіант аналогічного гранатомета QLU-11. Останній перебуває на озброєнні Національно-визвольної армії Китаю з 2011 року. Основна відмінність експортної версії від китайського варіанту полягає у боєприпасах. Так, автоматичний гранатомет, призначений для китайських військових, використовує гранати калібру 35×32 мм. Натомість його експортна версія адаптована під використання гранат натовського калібру – 40х53 мм.

Автоматичний гранатомет LG5/QLU-11 розробили конструктори китайської корпорації NORINCO. Позиціонується як «снайперський», бо пристосований для ураження невеликих індивідуальних цілей на відстані до 1000 метрів. При цьому впевнене накриття групових цілей забезпечується і на більшій дальності. Для такої зброї – це дуже хороші показники.

Зі свого боку версія, орієнтована на експорт, використовує стандартні високошвидкісні боєприпаси НАТО калібру 40х53 мм. До того ж в КНР спеціально для цього гранатомета створені «снайперські» постріли підвищеної точності, відомі під позначенням BGJ-5. Це гранати осколково-фугасної дії, які забезпечують розсіювання лише в один метр для серії з трьох пострілів на дальності до 600 метрів. Інакше кажучи, стрілець, озброєний автоматичним гранатометом LG5, в ідеальних умовах здатен укласти всі три гранати в типове вікно чи двері будинку на відстані 600 метрів, знищивши вогневу точку противника.

Як і інші автоматичні гранатомети аналогічного калібру, Norinco LG5 призначений для ураження живої сили, неброньованої і легкоброньованої техніки противника на відкритій місцевості. Впевнене ураження індивідуальних цілей забезпечується на дальності до 1000 метрів, а групових – до 2200 метрів (ведення вогню з верстата). У західних ЗМІ можна зустріти інформацію, що спеціально для гранатомета LG5 в Китаї створені боєприпаси, які дозволяють ефективно боротися навіть з невеликими безпілотниками.

Стрільбу можна вести як із сошок, так і зі станка

Вважається, що на створення точного автоматичного гранатомета китайських конструкторів надихнув американський самозарядний гранатомет Barrett XM109 калібру 25 мм. Зброя створена на базі дуже вдалої великокаліберної снайперської гвинтівки M107, яка перебуває на озброєнні армії США і багатьох інших країн. Norinco LG5 створювали під гранатометні постріли 25х59 мм, які використовували у дослідному 25-мм автоматичному гранатометі XM307 ACSW.

Китайський автоматичний гранатомет LG5 має магазинну систему подавання боєприпасів. Імовірно, його автоматика заснована на використанні енергії віддачі з довгим ходом ствола, коли хід ствола дорівнює ходу затвора. У приклад зброї, швидше за все, вбудовано амортизатор відкочування ствола. Він гасить енергію віддачі пострілу, забезпечуючи необхідну точність. Стрільбу зі зброї можна вести як із сошок, так і зі станка. У стрільбі із сошок стрілець фіксує зброю обома руками, одна з яких перебуває на пістолетній рукоятці, друга охоплює спеціальну ручку в прикладі. У ручному варіанті «снайперський» автоматичний гранатомет може переносити і використовувати один боєць.

Всі моделі зброї забезпечені сучасним штатним оптико-електронним прицілом. Він оснащений вбудованим лазерним далекоміром, тепловізором і балістичним обчислювачем. Це дозволяє вносити необхідні поправки в прицілювання автоматично. Завдяки досконалим прицільним пристосуванням гранатомет забезпечує ураження одиночних цілей на відстані до 1 км.

Боєприпаси подаються до гранатомета з відокремлених барабанних магазинів, розрахованих на 3, 5 або 7 гранат для китайської версії QLU-11 під 35-мм гранати. А також на 5 та 15 пострілів для експортної версії під стандартні 40-мм натовські боєприпаси. До верхньої частини ствольної коробки кріпиться ручка, яку використовують для перенесення зброї.

Радіолокатор Xaver дозволяє «бачити» противника крізь стіну

На озброєнні спецпідрозділів перебувають різні прилади і пристрої для вирішення особливих завдань. Одним з них може бути так званий стеновізор – спеціальна система, здатна виявити противника за тією чи іншою перешкодою. Такі прилади з’явилися недавно, але вже набули певного поширення і допомагають бійцям у підготовці операцій.

Стеновізор, або прилад тактичної розвідки/крізьстінного бачення, є особливим різновидом радіолокатора. Малопотужна РЛС і супутні прилади поміщають у компактний корпус, придатний для перенесення і швидкого розгортання. Такі вироби використовують з метою вивчення обстановки за перешкодами. Частина стеновізоров здатна працювати в режимі георадара.

Нерухому людину визначає… за диханням

Компактна РЛС сантиметрового діапазону (2–10 ГГц) здатна «просвічувати» стіни або інші об’єкти і з високою роздільною здатністю фіксувати рух у заперешкодному просторі. За рахунок складних алгоритмів обробки сигналів відбувається виявлення живих істот у досліджуваному секторі, зокрема і людей, які переміщуються або залишаються на місці, за їхніми будь-якими рухами. А нерухому людину визначають за диханням.

За допомогою стеновізора спецпризначенці можуть вивчити ситуацію за перешкодою, визначити чисельність і розташування противника чи інших осіб, уточнити планування споруди Це спрощує підготовку до бою і підвищує ймовірність успішного вирішення поставлених завдань. Крім того, на відміну від низки інших засобів розвідки, стеновізор можна застосовувати у будь-яких умовах. Видає себе він тільки незначним випромінюванням, виявити яке практично неможливо.

Лідери ринку – ізраїльські прилади

Лідером галузі вважають ізраїльську компанію Camero Tech Ltd, яка пропонує замовникам лінійку приладів Xaver. Наразі в неї входять три стеновізора з різними характеристиками і можливостями, а також система зв’язку й управління для ефективнішого використання.

Найкомпактнішим і легким в лінійці (22х10х7 см, 660 г) є стеновізор Xaver 100. Виконаний у вигляді невеликого приладу з ручкою для перенесення і керування. Лицьова сторона має екран і органи керування, а на тильній розміщена антена локатора. Заявлена можливість спостереження крізь стіни з різних матеріалів. Максимальна дальність спостереження – 20 м. Є режими роботи, що забезпечують вивчення ситуації, виявлення небезпек, пошук місць для прокладання проходів тощо.

А більший і важчий прилад Xaver 400 (37х23х12 см, 3,2 кг) відрізняється іншою РЛС і розширеним набором функцій. Зокрема, забезпечується розрахунок трас рухомих об’єктів, виявлення нерухомих цілей. Інформація видається на дисплей у кількох режимах. Також можлива передача даних на віддалений пульт.

Зрештою, найбільшим представником сімейства є стеновізор Xaver 800. Вирізняється великим антенним пристроєм і встановлюється на штативі. Наявність кількох окремих локаторів з антенами дозволяє не тільки вивчати простір за перешкодою, а й формувати тривимірну картинку. За іншими функціями Xaver 800 схожий на Xaver 400.

Для використання з виробами Xaver 100 і 400 пропонується система керування Xavernet. Це особливий планшетний комп’ютер із засобами зв’язку, що дозволяє об’єднувати стеновізори в мережу і використовувати їх спільно силами одного оператора. Xavernet може швидко розгорнути цілий комплекс спостереження, що підвищує ситуаційну обізнаність підрозділу.

12
1

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Мітки: ,
Лонгрід