ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Керівник бронетанкового ремзаводу: нам потрібно розуміти потреби ДОЗ на 3–5 років уперед

Новини Озброєння та техніка
Прочитаєте за: 6 хв. 13 Лютого 2020, 18:21

Кореспондент інформаційного агентства АрміяІnform побував на Київському бронетанковому ремонтному заводі й поспілкувався з виконувачем обов’язків його директора Володимиром Синявським стосовно перспектив розвитку підприємства.

Довідка «АІ»: Синявський Володимир Вікторович.

Трудову діяльність розпочав на заводі у 2011 році. Пройшов шлях від слюсаря, виробничого майстра, начальника цеху, заступника директора з виробництва.

 

Київська модернізація Т-72

Володимире Вікторовичу, які замовлення нині виконує підприємство?

— КБТЗ наразі має кілька договорів з Міністерством оборони та Центральним бронетанковим управлінням Командування Сил логістики. І здійснює дообладнання та модернізацію танків Т-72.

На машинах замінюють динамічний захист «Контакт» на надійніший «Ніж», встановлюють модернізовані приціли 1К13 для стрільби керованими ракетами «Комбат» українського виробництва, нові прилади нічного бачення з електронно-оптичними перетворювачами третього покоління, потужніші двигуни. Танки оснащують сучасними радіостанціями Aselsan або Harris, навігаційними системами СН-3003 «Базальт». Також ходову частину замінюють на ефективнішу від Т-80. У війська вже відправлено 25 машин з партії у 31 одиницю для потреб армії. Після початку експлуатації всебічно вивчатимемо сильні та слабкі сторони модернізованих танків для їхнього подальшого поліпшення.

— У світі багато країн, які мають на озброєнні Т-72 й постійно їх модернізують, як Ви оцінюєте київський варіант модернізації?

— Найближчим часом наш модернізований Т-72 проходитиме дуже серйозні випробування. Будуть здійснені стрільби ракетою «Комбат» і, впевнений, що вони пройдуть успішно. Адже «Комбат» уражає цілі на відстані до 5000 метрів і використання ракети суттєво підвищує боєздатність машини.

— Скільки машин на місяць зможе модернізувати підприємство?

— Нині підприємство може модернізувати 5 машин на місяць. Модернізація починається з того, що танк повністю розбирають, а потім починають збирати з нових деталей — заміні підлягають усі вузли й кабелі. У нас достатньо великий колектив на заводі — працює понад 700 осіб і є можливість виконувати весь ремонтний регламент.

Україна нині повністю незалежна від постачання запчастин з-за кордону, все необхідне виробляють наші заводи. КБТЗ має замкнутий цикл виготовлення основних деталей на башту, окрім систем наведення вогню, стабілізаторів гармати й приладів спостереження. Все, що з заліза та броні, виготовляють на нашому заводі.

— Що, на Вашу думку, необхідно заводу, щоб він працював на повну потужність і міг модернізувати власне виробництво до сучасного рівня країн НАТО?

— Наразі завод завантажений повністю, але за два-три місяці перед нашим колективом може постати питання: «А що ж далі?» Як і будь-якому підприємству, нам потрібне довгострокове замовлення, щоб ми могли планувати роботу на 3–5 років. На жаль, Україна й досі планує Державне оборонне замовлення лише на рік, але рухається у бік реформування закупівель. І нам слід розуміти потреби ДОЗ на 3–5 років уперед. Сумно та страшно, коли щоразу ми не знаємо, що робити наступного року. Якби у нас були замовлення на 3 роки, це дало б змогу планувати роботу на цей час, набирати нових людей, збільшувати штат, розширити обсяги виробництва, здійснювати необхідні науково-дослідні роботи й розробляти нову техніку.

Наприклад, по бронетранспортерах натепер замовлень немає. Раніше ми виготовили й поставили замовникам більше ніж сотню БТР-3, й поки замовлень не надходить, хоча машина хороша й у нас є можливість її вдосконалити.

Можемо самі виготовляти бронекорпуси

— Які шляхи поліпшення та модернізації БТР-3? Машина у порівнянні з БТР-80 на 3 тонни важча й оснащена потужнішим двигуном, а ходова лишилась старою…

— Так, машина успадкувала ходову від БТР-80, але отримала потужніший двигун у 360 к.с., який дає змогу розганятися максимум до 110 км за годину. Також вона стала й значно важчою. Машина має непогані рекомендації у військах, але щодо ходової є питання. Це стосується колісних редукторів, роздаткових коробок і мостів. Недавно був на нараді з питань модернізації ходової частини БТР-3. Харківський бронетанковий завод, інше підприємство концерну «Укроборонпром», узяв на себе розроблення поліпшеного варіанта ходової.

— Ви можете самостійно виготовляти бронекорпуси?

— Так. Але важливо не тільки мати стапелі й інше обладнання для збирання корпусів. Головне — це висококваліфіковані фахівці, які зварюють бронелисти. Наші зварювальники пройшли відповідну підготовку, склали іспити та мають відповідні документи, що дозволяє їм працювати з високолегованим металом.

— Скільки необхідно зварювальників для виготовлення корпусу БТР?

— Якщо це дообладнання деталями корпусу, то бригада складається з двох зварювальників і трьох слюсарів, якщо йде мова про виготовлення корпусу з нуля, то кількість зварювальників у бригаді збільшується до чотирьох.

Замовлення на три роки дає можливість розвитку

— Передавання техніки із заводу — важливий момент. Як це відбувається на практиці?

— Порядок такий: спочатку техніку приймає ВТК підприємства, потім здаємо її військовому представнику, який контролює якість наших виробів, і насамкінець нову техніку у нас приймає військова частина, за якою її закріплять. Хочу зазначити, що якість наших машин на гідному рівні.

— Підприємство має робочий резерв і змогу готувати необхідних фахівців?

— У нас існує відповідна програма підготовки. Також ми доплачуємо слюсарю 5-го розряду, який бере собі учня. Ти приходиш на роботу, тебе влаштовують учнем слюсаря, дають наставника, виплачують певні кошти як премію за те, що людина прийшла навчатися. Це давня традиція підприємства, яку зберегли й можемо собі її дозволити.

— Плануєте модернізацію виробничих потужностей?

— Знову ж таки, все залежить від обсягу замовлень. Якщо воно становить 10 одиниць техніки, то і модернізація та використання нових технологій неможливі. Коли є замовлення, наприклад, на 350 одиниць бойової техніки, з’являється можливість завантажити завод на три роки. І як наслідок — модернізувати й роботизувати збирання корпусів бронетранспортерів, і не тільки їх.

У замовлення закладається прибуток, який використовується на розвиток заводу та соціальні програми. Маємо два гуртожитки для працівників, які ми могли б відремонтувати, запустити програму доступного житла й багато чого іншого щодо поліпшення умов праці.

— Тож бажаю хороших замовлень і процвітання Вашого легендарного підприємства!

— Дякую! Наше підприємство стратегічно важливе для обороноздатності країни. Сподіваємося, що це матиме відображення в довгостроковому замовленні для потреб нашої держави.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
@armyinformcomua
Знищили з колесами: російську «Герберу» вразили з авто, яке її перевозило

Знищили з колесами: російську «Герберу» вразили з авто, яке її перевозило

Оператори батальйону Asgard 412-ї бригади Nemesis Сил безпілотних систем знищують ворожі БПЛА ще до злету.

Вісім мільйонів використань, 504 мільйони заощаджено: програмі «Плюси» в Армія+ виповнився рік

Вісім мільйонів використань, 504 мільйони заощаджено: програмі «Плюси» в Армія+ виповнився рік

Рівно рік тому Міністерство оборони України запустило програму підтримки військовослужбовців «Плюси» в мобільному застосунку Армія+.

Нічого святого на Святвечір — ОК «Захід» повідомило про напад на військового

Нічого святого на Святвечір — ОК «Захід» повідомило про напад на військового

24 грудня в Рівненській області під час виконання службових обов’язків група оповіщення Сарненського районного ТЦК та СП зазнала нападу з боку агресивно налаштованих громадян України мобілізаційного віку.

«Реально нещасний, переляканий, страшно глянути» — поблизу Лимана командири окупантів “«вульгарно знущаються» зі своїх солдатів

«Реально нещасний, переляканий, страшно глянути» — поблизу Лимана командири окупантів “«вульгарно знущаються» зі своїх солдатів

На Лиманському напрямку нашестя різноманітних дронів. Нинішній Лиман нагадує місто з фантастичного голлівудського трилера.

Д-30? Немає Д-30! — на прикордонні Сумщини уразили ворожу гармату

Д-30? Немає Д-30! — на прикордонні Сумщини уразили ворожу гармату

Оператори підрозділу роти ударних безпілотних авіакомплексів «Прайм» 5-го прикордонного загону на Північно-Слобожанському напрямку знищили ворожу гармату Д-30, засоби зв’язку, РЕБ та укриття противника.

Внаслідок російського удару по Одеській області в різдвяну ніч загинула людина

Внаслідок російського удару по Одеській області в різдвяну ніч загинула людина

Вночі 25 грудня сили рф атакували ударними безпілотниками обʼєкти портової та промислової інфраструктури Одещини. 

ВАКАНСІЇ

Навідник БТР/БМП

від 55000 до 125000 грн

Слов'янськ

Батальйон спеціального призначення Донбас 18 Слов'янської бригади Національної гвардії України

Командир зенітного артилерійського відділення

від 23000 до 50000 грн

Одеса

Військова частина А2238

Оператор відділення управління командира батареї (ЗСУ)

від 50000 до 120000 грн

Вся Україна

154 ОМБр

Стрілець-санітар 155 батальйону територіальної оборони

від 21000 до 54000 грн

Степанівське, Сумська область

Стpілець-зенітник

від 25000 до 125000 грн

Київ

Морська Піхота ЗСУ

Начальник ремонтної майстерні, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ

Морська Піхота ЗСУ

--- ---