Саме таку неофіційну назву отримали перші в історії випробування взаємодії пілотованого літака з дроном зі штучним інтелектом в ролі напарника на авіабазі Еглін у Флориді (США)…
АрміяInform вже писала, що у ЗСУ пальне позначатимуть кольоровим маркером і стежитимуть за його рухом в online-режимі. Це має допомогти ефективніше контролювати використання пального в армії.
Наш кореспондент вирішив дізнатись, а як запобігають крадіжкам пального в арміях країн-членів НАТО. На наші запитання погодився відповісти радник з професійної військової освіти при офісі НАТО в Україні підполковник ЗС Литви Стасіс Палдунас.
Яке покарання чекає на натівського військовослужбовця, якщо його викриють на крадіжці? Чи використовують кольоровий маркер в армії ЗС Литви? Та скільки часу витрачає командир литовського батальйону на створення та підписання всіх документів, які стосуються пального? Відповіді шукайте в нашому матеріалі.
Військова поліція має право подивитися, яке пальне в баку твого приватного авто
– Спочатку в нас теж не було маркера для пального. Але одразу створили листи обліку, де для кожного транспортного засобу встановили кілометраж. Це означало, що машина за рік може проїхати певну кількість кілометрів. Вони ділилися на місяці. Виходила кількість кілометрів, які машина проїде за 30 календарних днів… Кожний транспортний засіб має середню цифру кількості споживання пального. Кілометраж множився на цю цифру споживання, і ми бачили кількість пального, яка нам необхідна, – розповідає Стасіс Палдунас.
За його словами, кожен транспортний засіб або агрегат у ЗС Литви мають свій обліковий лист.
– Наприклад, машина проїхала 100 кілометрів. Ми знаємо, що на цю відстань вона використовує 10 літрів пального. У холодну пору року, з 1 листопада, додається 10% до цієї кількості, – зауважує він.
Підполковник згадує, коли на самому початку литовці побачили, що є корупція в цьому напрямку, то стали створювати заправні станції у військових частинах і взялися «фарбувати» пальне.
– Є частини, у яких немає таких станцій. Тоді вони заправляються на цивільних АЗС, але там можна заправлятися тільки з дозволу командування логістики. Воно дає список АЗС, де можна заправитися за спеціальною карткою.
Офіцер зазначає, що у ЗС Литви превенції крадіжок пального проводить командир частини з офіцером безпеки, який є в кожному підрозділі.
– Також цим займається військова поліція. Вона має право на території частини перевірити будь-яку машину. Зокрема, і ті, що є власністю військовослужбовців, на яких вони приїхали на службу. Військова поліція має право подивитися, яке пальне в баку твого авто. Якщо там виявиться пофарбоване пальне, то це фіксується актом перевірки, і військова поліція починає службове розслідування. Також, якщо тривають військові навчання, військова поліція проводить перевірки машин, які заїжджають або виїжджають з території полігону.
Викриття в крадіжці, особливо для офіцера, – це велика ганьба
– Коли я був командиром Школи Збройних сил Литви, я тільки підписував місячні зведення з пального – це займало 5–10 хвилин. Я дивився у зведенні, яка машина скільки проїхала, чи не перевищила кілометраж, скільки витратила пального, тобто – чи все у межах допустимих норм. Припустимо, якщо якийсь транспортний засіб у мене проїхав, наприклад, 5 тисяч кілометрів, а використано на 20 літрів більше, ніж належить. Тоді я викликав логіста і запитував, чому ця машина використала більше? Він пояснює: це було на навчаннях, на полігоні, де інша місцевість, що вимагає інших витрат пального. Тоді ти можеш порівняти ці показники з попереднім місяцем. Береш цей факт на замітку, що треба наступного разу проконтролювати конкретний транспортний засіб, – розповідає підполковник Палдунас.
Він додає: якщо це великі перевищення норм використання пального, тоді він, як командир, проводить розслідування – чому машина вже кілька місяців використовує пального більше, ніж належить.
– Створюєш комісію і віддаєш наказ перевірити, скільки цей транспортний засіб використовує пального. Може, ця машина стара і її двигун більше «їсть»? Тоді визначається, скільки цей двигун у середньому може витрачати пального. Знов створюють комісію, заправляють цей транспортний засіб, дають попрацювати йому 1 годину, і дивляться, скільки за годину використовує ця машина за мінімального навантаження і максимального пального. Потім виводять середній показник.
Офіцер згадує, що в батальйоні, де він служив, був фахівець з транспорту – старший лейтенант чи капітан, який займався плануванням бюджету на наступний рік. У нього був список усіх транспортних засобів із зазначеним кілометражем кожного, скільки якій машині потрібно пального. У S-структурі такий офіцер належить до штабу батальйону.
– Коли створювали Збройні сили Литви, були різні транспортні засоби, які потребували різного пального. Нині намагаємося перейти на один вид – дизельний. Усі старі машини списують – особливо радянського виробництва. І нині, коли тривають тендери, то закуповують машини саме на дизелі.
Стасіс Палдунас стверджує: якщо армія хоче припинити крадіжки пального, всі військові мають зрозуміти: армійське пальне – не твоє.
– А якщо воно не твоє – не бери. Держава – не подавач милостині. Держава лише дає інструмент, щоб ти міг виконувати своє завдання, а не для того, щоб ти будував на ньому добробут своєї родини. Треба, щоб кожен військовослужбовець зрозумів – він має право брати стільки пального, скільки потрібно для виконання поставлених завдань. І особливо важливе навчання персоналу боротьбі з корупцією.
Підполковник зазначає, що в литовській армії за крадіжку карають дуже суворо.
– За фактом крадіжки винного одразу звільнять зі Збройних сил – без соціальних гарантій. У тебе пропадає пенсія, ти йдеш ні з чим. Скільки б не прослужив. І найбільше такий військовий переживає через втрату пенсії. Але найголовніше – твоя репутація. Вона зводиться до нуля. Повернутися до Збройних сил ти вже не зможеш. Дуже важко потім влаштуватись працювати у державні установи. Хіба що вантажником візьмуть. Але на відповідальну роботу – ні. Викриття в крадіжці, особливо для офіцера, – це велика ганьба, –підбив підсумок радник з професійної військової освіти при офісі НАТО в Україні підполковник ЗС Литви Стасіс Палдунас.
@armyinformcomua
120 окремий розвідувальний полк продовжує впроваджувати найсучасніші технології на полі бою. Один із прикладів — бойова роботизована платформа RATEL H, яка вже активно працює на передовій.
За процесуального керівництва Херсонської обласної прокуратури чоловіку заочно повідомлено про підозру в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчиненому з використанням службового становища.
У Харкові заочно судитимуть 53-річного мешканця Ізюмського району, який під час окупації регіону працював «поліцейським патрульно-постової служби» у створеному загарбниками каральному органі.
Міністр оборони України Денис Шмигаль розповів про нові домовленості, яких вдалося досягти за підсумками зустрічі Контактної групи з питань оборони України, яка сьогодні відбулася у штаб-квартирі НАТО в Брюсселі.
Поліцейські за сприяння Міністерства оборони України затримали групу військовослужбовців, які, за даними слідства, причетні до незаконного позбавлення волі людей, катувань, вимагань і розбійних нападів на території Тернопільської області.
Військовослужбовці 3 батальйону «Свобода» 4 бригади оперативного призначення «Рубіж» показали свій внесок у відбиття нещодавнього ворожого штурму на Покровському напрямку.
від 20000 до 120000 грн
Харків
229 окремий батальйон 127 ОБр Сил ТрО
Саме таку неофіційну назву отримали перші в історії випробування взаємодії пілотованого літака з дроном зі штучним інтелектом в ролі напарника на авіабазі Еглін у Флориді (США)…