Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
Про бойову роботу українського бронеавтомобіля «Козак-2М1» АрміяInform розповіли бійці 122 окремого аеромобільного батальйону 81 окремої аеромобільної Слобожанської бригади.
Броньована маршрутка у стилі Mad Max. Під усіма навареними конструкціями спочатку навіть складно розгледіти українську бойову броньовану машину «Козак-2М1», які почали постачатися у війська незадовго до початку широкомасштабного вторгнення. Як показала себе машина безпосередньо у боях, у чому її сильні та слабкі сторони та чому на капоті з’явилася шашка таксі?
Тут треба не їздити, а ганяти. Бо швидкість — це життя, говорить Олександр з позивним «Дракула». Він водій бронеавтомобіля «Козак-2М1» у 122 окремому аеромобільному батальйоні. Олександр у війську з 2011 року. Все життя був водієм. Три місяці тому був переведений з Повітряних сил у 81 аеромобільну бригаду. І саме тут познайомився з «Козаком»:
«До цього їздив на машинах „Урал“, ЗІЛ, ГАЗ. На чому доводилося, на тому і їздив. На маршрутці возив людей. А тепер от трохи інша маршрутка в мене».
Олександр розповідає, що хоч він і все життя за кермом, але довелося суттєво себе переналаштовувати. Адже тут не можна їздити, як в тилу чи цивільному житті. Тут треба «ганяти», аби вижити:
«Ця машина в цьому „обвісі“ дозволяє розганятися до 90-95 км/г. А без наварених решіток — і до 110 км/г може. Але без них тут краще не їздити. Бо вони рятують від дронів, яких тут дуже багато».
На капоті машини помічаємо шашечку «таксі». Бійці розповідають, що такі шашечки на всіх «Козаках» підрозділу. Жартують, що це місцева служба доставки до Білогорівки. Машини доставляють особовий склад на позиції та забирають тих, кого виводять на відпочинок. Також привозять боєкомплект та провізію. Машина проста, надійна, комфортна та добре захищена, додає Олександр:
«Машина оснащена багатьма електронними системами. Одна з них — це камера заднього виду. Це не лише для паркінгу. Я так бачу, коли завантажується чи вивантажується десант. Як тільки бачу, що дверцята закрилися, одразу стартуємо. Аби не було затримки у часі. Є вбудована система нічного бачення. Коли є потреба, то відкидається потрібний монітор. Вмикається камера та нормально видно дорогу».
Також машину оснащено радіостанцією, системою пожежогасіння та автоматичною підкачкою коліс.
«Перші такі машини 122 окремий аеромобільний батальйон отримав ще наприкінці 2021 року. Нині ці ББМ є основною технікою підрозділу», — говорить представник батальйону Євген.
За його словами, ці машини добре себе зарекомендували з самого початку широкомасштабного вторгнення:
«Машина чудово показала себе в боях за Рубіжне та Сєвєродонецьк у 2022 році. Захист у неї на дуже високому рівні. Машини, які наїжджали на ТМ-62, зберігали життя особовому складу. Бійці зазнавали лише контузій».
А вогневої міці можна було б й додати, продовжує Євген:
«Тут стоїть великокаліберний кулемет НСВТ калібру 12,7 мм. Турель ручного привода. Навідник здійснює стрільбу безпосередньо з турелі. Було б краще, якби це був 30 мм модуль. І керувати легше, й потужніше озброєння».
Однак головне завдання машини — довезти особовий склад та захистити його.
Крім власної броні та наварених решіток, машина має засоби РЕБ. І вони вже рятували життя екіпажу та десанту, розповідає водій Олександр:
«Потрапили під атаку дрону. Але пощастило, що у нас тут РЕБ потужний. Дрон десь метрів 10 до нас не долетів. Його РЕБ „задавив“. І дуже швидко в те місце, де дрон впав, відпрацювала арта. Тобто він ще й навів на нас. Якби він влучив, то міг нас зупинити, а арта б добила. Тоді машина була з десантом».
Екіпаж бронеавтомобіля «Козак-2М1» — 2 людини. Водій та навідник. Десантне відділення розраховане на 6 осіб. Але, як розповіли бійці, можна вмістити й 8. Крім перевезення особового складу на позиції, ця техніка також може залучатися для проведення штурмових дій. Олександр каже, що поки в штурмах участі не брав. Та якщо буде така команда, то поїде.
ББМ «Козак-2М1» — представник цілої лінійки бойових броньованих машин, розроблених в Україні. Більше про розвиток сімейства «Козаків» можна прочитати в нашому матеріалі.
@armyinformcomua
Правоохоронні органи викрили керівництво одного з комунальних підприємств Харкова, що належить до об’єктів критичної інфраструктури, у створенні власної схеми для ухилянтів.
Російські штурмовики намагаються просунутися на Костянтинівському напрямку, використовуючи несприятливі для української аеророзвідки погодні умови.
Пілоти прикордонного підрозділу «Фенікс» оприлюднили кадри своєї бойової роботи, де загалом було ліквідовано близько 50 окупантів.
У Бельгії фіксують зростання кількості «невідомих» дронів над об’єктами оборонної компанії Thales Belgium, одного з найбільших виробників систем ППО в Європі. Керівництво компанії закликає владу терміново змінити законодавство, яке наразі забороняє збивати такі безпілотники.
Російське командування продовжує гнати своє «гарматне м’ясо» на виконання завдань, попри серйозні поранення.
Безпілотник ДШВ уразив ціль у тилу росіян. Команда SKY STRIKE Unit змогла пролетіти FPV-дроном понад 40 кілометрів, обійти РЕБ, залетіти в окуповане Курахове і там підірвати КАМАЗ. Наразі «кілзона» групи безпілотних систем 7 корпусу швидкого реагування ДШВ складає 15–20 км.
від 19000 до 120000 грн
Коломия, Івано-Франківська область
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…