Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…
Частина друга (перша частина матеріалу)
Чим ближче судове засідання в Гаазі щодо трагедії малазійського «Боїнгу-777» в небі Донбасу, тим крутіше підгорає у російської влади, тим незграбнішими виглядають потуги кремлівських пропагандистів догодити своїм господарям. Але сьогодні російський незалежний авіа експерт Вадим Лукашевич у своїй другій публікації приділить увагу несподіваній «дружбі» Малазійщини і Росії після Донбаської трагедії.
… Участь Малайзії в технічному розслідуванні DSB було мінімальним і звелося до надання інформації щодо літака і екіпажу, а також до отримання від сепаратистів «чорних ящиків» Боїнга і передачі їх у розпорядження DSB.
До складу JIT Малайзія увійшла тільки в грудні 2014-го, на чотири місяці пізніше інших учасників. Однак і в діяльності кримінального розслідування Малайзія бере багато в чому номінальну участь. Причина − у тісному військово-технічному співробітництві РФ та Малайзії. Остання вкрай зацікавлена у придбанні російських озброєнь з їх подальшим обслуговуванням та постачанням запчастин та комплектуючих.
Ця співпраця почалася ще на зорі 1990-их придбанням Малайзією 18 російських винищувачів МіГ-29 на суму $560-600 млн. У квітні 1999-го підписано міжурядовий «Меморандум про взаєморозуміння з питань співробітництва в галузі оборони, оборонних технологій і оборонної промисловості», а також створена спільна російсько-малазійська міжурядова комісія з військово-технічного співробітництва. У травні 2003 року під час візиту міністра оборони Росії Сергія Іванова в Куала-Лумпур укладено угоду про поставку (і обслуговування) в Малайзію 18 винищувачів Су-30МКМ на суму близько $910 млн. «Контракт десятиліття» підписано у серпні 2003-го під час візиту до Малайзії Володимира Путіна. Восени того ж року Малайзія придбала 10 транспортно-бойових вертольотів Мі-171Ш (Мі-8АМТШ) на суму $71 млн. (Це третє постачання російських вертольотів до Малайзії). Завдяки цим контрактам Малайзія увійшла в трійку найбільших покупців російської зброї − після Китаю й Індії, з прогнозом подальшого зростання продажів. На підтвердження особливої ролі Малайзії в російському експорті озброєнь міністр оборони РФ Сергій Іванов навіть нагородив малайзійського колегу Наджиба Разака медаллю «За зміцнення бойової співдружності» і шаблею.
У квітні 2007-го підписано доповнення до контракту про постачання Су-30МКМ, відповідно до якого, до закінчення гарантійного терміну для першої партії винищувачів російська сторона взяла зобов’язання ввести в дію малайзійський тренувальний центр для льотчиків і технічного персоналу (відкрито у 2011 році), а також сервісний центр обслуговування літаків, який запрацював у 2012-му. У січні 2013 року підписано російсько-малазійську угоду про обслуговування поставлених Су-30МКМ у цьому сервісному центрі, а в квітні угоду пролонговано на тривалий термін ще на $100 млн. Тоді ж у рамках розширення присутності російської авіатехніки в регіоні малазійським замовникам запропонували багатоцільовий транспортний вертоліт Мі-26.
17 липня 2014 року гине рейс МН17, і перед Малайзією постає складне завдання − взяти участь у розслідуванні катастрофи свого авіалайнера, в якому все вказує на вину Росії, і водночас зберегти тісну співпрацю у військово-технічній сфері, в якій, з урахуванням корупційної складової, дуже зацікавлене керівництво обох країн.
От це і зумовило двоїсту й непослідовну позицію Малайзії в розслідуванні обставин загибелі рейсу МН17. Характерно, що майже від початку розслідування Малайзія, відмовившись від участі у роботі Ради з безпеки Нідерландів (DSB) і пізніше все ж увійшовши до складу JIT, фактично виявилася на боці РФ. Ось як про це відверто висловився політичний оглядач міжнародного інформагентства «Росія сьогодні» (колишнє РІА «Новини») Дмитро Косирев: «Досить подивитися на все, що говорили і говорять на цю ж тему російські представники всіх рівнів, щоб побачити буквально текстуальні збіги в наших висловлюваннях. І це не тільки питання філології. По частині збитого «Боїнга» Росія і Малайзія з самого початку виступають, фактично, разом. Так чи інакше, трагедія «Боїнга» зблизила росіян і малайзійців не тільки в цілому, а ще й у військовій сфері. 14 листопада в один із портів країни зайде сторожовий корабель Балтійського флоту «Ярослав Мудрий», готується російська участь, як завжди, на виставці озброєнь «ЛІМА-2015» на острові Лангкаві, з непоганими делегаціями від наших ВМФ і ВВС».
Висловлювання дуже показове. Звісно, коли є настільки тісна міждержавна військово-технічна співпраця, складно бути об’єктивним, навіть попри загибель своїх громадян, яких можна принести в жертву «національним інтересам». Більш того, в ситуації, що склалася, загибель 43 малайзійців на борту МН17, власне, сприяє зміцненню позицій Малайзії у «наближених» із Росією відносинах у військовій сфері. «Зближення» дійшло до того, що малайзійців зацікавив… зенітно-ракетний комплекс «Бук»!
Трохи про збіги. У жовтні 2014 року прем’єр-міністр Малайзії Наджіб Разак висловився наступним чином: «Ми хочемо довести це розслідування до логічного завершення, що означає довести до суду людей, які відповідальні… Маємо показати, що хто б це не зробив, йому доведеться заплатити. Бо не можна збити цивільний літак… Навіть якщо ви виправдовуєтеся, що це було ненавмисно». Досі було тільки єдине виправдання в ненавмисному знищенні рейсу МН17, і належало воно постійному представникові Росії при ООН Віталію Чуркіну, який дав «по гарячих слідах» інтерв’ю CNN: «Люди зі сходу [України] говорили, що вони збили військовий літак. Якщо вони вважали,що збили військовий літак, це був конфуз. Якщо це був конфуз, це не був акт тероризму».
Малайзія виявилася «між двох вогнів»: бажанням добитися правди в справі загибелі рейсу МН17, і залежною від стратегічного партнера, який є головним підозрюваниму загибелі лайнера. Водночас партнер має серйозні важелі впливу на офіційну позицію Малайзії в цій справі. Тому вона вимушено зайняла нейтральну, а за низкою ознак − проросійську позицію в розслідуванні загибелі свого лайнера. І гарною ілюстрацією сказаного є офіційні вислови членів малазійського уряду. Причому міністра транспорту Малайзії Ліоу Тіонг Лая («ми дізнаємося правду і покараємо винних»), який шукав правду, довелося замінити на того, хто «сумнівався» − Ентоні Лока («немає переконливих доказів, що Боїнг Малазійських авіаліній 2014-го над Донбасом збила Росія»).
У результаті країни-учасниці кримінального розслідування (Бельгія, Нідерланди, Україна й Австралія) змушені дистанціювати міжнародне кримінальне розслідування від Малайзії, знаючи про її близькі відносини з Росією і побоюючись відповідного витоку інформації про хід слідства. І в заявах російської пропаганди «Росію не допускають до розслідування» зазвучала нова нотка «Малайзію не допускають…»
За підсумками 2018-го Малайзія – другий у світі (після Індонезії) експортер пальмової олії з місячним обсягом виробництва 1,64 млн тонн. Усе це відбувалося на тлі намірів ЄС обмежити закупівлі цієї олії, і готовності Росії оплачувати Малайзії пальмову олію поставками озброєнь. У кінці березня 2019 року РІА Новини з посиланням на заяву президента «Об’єднаної авіабудівної корпорації» (ОАК) Юрія Слюсаря, повідомило: РФ готова продати Малайзії винищувачі Су-35, Су-30СМ, МіГ-35 і навіть Су-57. У відповідь 17 квітня міністр сировинних галузей Малайзії Тереза Кок заявила: Малайзія прагнутиме використовувати великі ресурси пальмової олії для підтримки військових закупівель. За такої зацікавленості в торговій співпраці не варто дивуватися позиції її керівництва в оцінці результатів розслідування по темі МН17…
Повертаючись до фільму Макса ван дер Верф і Яни Ерлашової «MH17 – CallforJustice», варто зазначити, що стрічка – ніщо інше, як заміс конспірології з відвертою брехнею. Наприклад, чого тільки варті пред’явлені там «докази» у вигляді «свідчень очевидців», які стверджують на камеру, що бачили якісь військові літаки поруч із малайзійським «Боїнгом» перед його загибеллю:
− на тайм-коді 24:50 жінка-очевидець розповідає, що за «Боїнгом» летіло два (!) військові літаки, які «почали його обстрілювати»;
− тайм-код 25:10 − інший «очевидець» «згадує», що «військовий літак пролетів»;
− на тайм-коді 25:17 виникає місцевий «експерт», який клянеться: «Сто відсотків це був військовий літак, сто відсотків. Ось саме тут був маленький військовий літак, ось прямо тут, це не тільки я бачив».
Усіх цих фріків, як і авторів фільму та їх спонсорів, нітрохи не бентежить, що жодних інших літаків поряд із рейсом МН17 не було від слова зовсім. Це зафіксовано в даних Підсумкового звіту DSB від 13 жовтня 2015-го, і це ж на основі даних об’єктивного контролю визнала Росія на брифінгу Міноборони РФ 26 вересня 2016 року двома заявами − очільника радіотехнічних військ ПКС генерал-майора Андрія Кобана («…з упевненістю можна стверджувати: у період, що передує краху Боїнга, наближення будь-яких повітряних об’єктів до нього не виявлено») і заступника головного конструктора трасового радіолокаційного комплексу «Скеля-Т» Віктора Мещерякова («… програючи файл [даних РЛК «Утес-Т»] далі до моменту аварії літака, спостерігаємо відсутність сторонніх об’єктів»).
Єдине, що заслуговує на увагу у фільмі «MH17 – CallforJustice» − це опитування на вулицях Амстердама. Всі перехожі твердо переконані у вині Росії в знищенні МН17. Ось проти них у першу чергу і направлено псевдорозслідування «незалежних журналістів».
@armyinformcomua
Десантники 81 окремої аеромобільної Слобожанської бригади ДШВ ліквідували іще одну партію вирожої живої сили.
За процесуального керівництва Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону повідомлено про підозру військовослужбовцю РТЦК та СП на Дніпропетровщині.
Президент України Володимир Зеленський провів зустріч із міністром оборони Нідерландів Рубеном Брекельмансом. Після її закінчення міністри оборони двох країн підписали меморандум про спільне виробництво дронів.
За доказовою базою Служби безпеки реальний термін ув’язнення отримав російський агент, якого затримали на початку 2024 року у Донецькій області.
Прикордонники «Фенікса» відбили черговий масований штурм, в якому окупанти задіяли чотири танки та велику кулькість іншої техніки.
Оператори ударних БпАК 413-го полку фіксують та знищують рекордну кількість «Буханок» у своїй зоні відповідальності.
від 20000 до 23000 грн
Диканька
Військова частина 3052 НГУ
від 20100 до 120000 грн
Михайлівці, Вінницька область
від 20000 до 120000 грн
Чернігів, Чернігівська область
до 20000 грн
Житомир
Державна прикордонна служба України
Війна змінюється кожні чотири місяці Боєць «Кібер» є пілотом БПЛА ACS-3. Цей апарат може літати до 16 годин. — Сам комплекс називається…