Саме таку неофіційну назву отримали перші в історії випробування взаємодії пілотованого літака з дроном зі штучним інтелектом в ролі напарника на авіабазі Еглін у Флориді (США)…
Мало хто знає про надпотужний літак К-7, спроєктований і зібраний у 30-х роках минулого століття в Україні, і його конструктора Костянтина Калініна. Його у двадцятих – на початку тридцятих вважали одним з найперспективніших радянських авіаконструкторів. Його літаки, виконані за аеродинамічною схемою «літального крила», лягли в основу надзвукової авіації майбутнього.
Народився Костянтин Олексійович Калінін у 1887-му у Варшаві. Закінчив Одеське військове училище, Гатчинську військову авіаційну школу. Учасник Першої світової війни. Брав участь у боях, кілька разів поранений. У 1918-1919 роках служив в авіації Армії Української Держави та УНР. Після того, як український національно-визвольний рух зазнав поразки й до влади прийшли більшовики, почав служити в авіації Червоної армії.
Його кликав з собою в Америку Сікорський, але він вирішив лишитись на батьківщині. Навчався в академії Повітряного флоту в Москві, але за політичні переконання його виключили. Повернувся в Україну, працював завідувачем конструкторського бюро на Київському авіаційному заводі № 6, здобув вищу освіту у Київському політехнічному інституті (1925).
Наступного року переїхав у Харків, де організував конструкторське бюро. Впродовж 1923–1938 рр. під керівництвом Калініна створено 25 типів літаків та їхніх модифікацій. Серед них 19 цивільних машин і 6 військових. Крім того, випущено 12 типів дослідних апаратів.
У квітні 1938-го Костянтина Калініна арештовано у підмосковному селищі Пушкіно, на дачі конструктора Гроховського, де він тимчасово мешкав із сім’єю, беручи участь у заводських випробуваннях літака К-13. Невдовзі за вироком Військової колегії Верховного суду СРСР від 22 жовтня 1938 року «за участь в антирадянській діяльності, шпигунство та проведення шкідницької діяльності» авіаконструктора розстріляли (за іншими даними — помер у тюрмі від тортур і виснаження).
Відомий учений-математик Іван Артоболевський у 1972 році, коли не стало Ігоря Сікорського, сказав: «Ось були два великі авіаконструктори — Ігор Сікорський і Костянтин Калінін. Першого Америка похоронила як національного героя, а іншого у нас ніхто не знає. Його на вершині слави знищили молодим у себе вдома».
До речі, американці знали та пам’ятали про розстріляного Калініна. У 1990 році, коли на батьківщині його навіть і не згадували, Міжнародний планетний центр (США) присвоїв планеті № 3347 назву «Костянтин». Як ішлося в тексті офіційного повідомлення: «На честь Костянтина Калініна (1889-1938) — видатного льотчика й талановитого конструктора, який розробив низку аеропланів різних типів, один з яких дістав Золоту медаль на Міжнародній авіаційній виставці у Берліні 1928 року». У серпні 2014 року на території КПІ відкрито пам’ятник видатному авіаконструкторові.
@armyinformcomua
Міністр оборони України повідомив про започаткування разом з країнами Північної Європи Скандинавсько-Балтійську ініціативу з підготовки та оснащення бійців Сил оборони.
Бойові втрати російських військ за минулу добу склали 1080 своїх військових та дев’ять ББМ та два танки.
Впродовж минулої доби між українськими захисниками та російськими загарбниками відбулося 154 бойові зіткнення.
Словацький виробник оборонної продукції DefTech опублікував нове зображення своєї бойової машини для боротьби з безпілотниками Wolf 25 AD, позиціонуючи цю платформу як критично важливе рішення для сучасного швидкозмінного середовища повітряних загроз.
Як з «піджака» — колишнього цивільного випускника військової кафедри — стати фаховим військовим і бойовим офіцером?
120 окремий розвідувальний полк продовжує впроваджувати найсучасніші технології на полі бою. Один із прикладів — бойова роботизована платформа RATEL H, яка вже активно працює на передовій.
Саме таку неофіційну назву отримали перші в історії випробування взаємодії пілотованого літака з дроном зі штучним інтелектом в ролі напарника на авіабазі Еглін у Флориді (США)…