ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

Більше ніж двісті років тому львів’яни першими у світі запустили повітряну кулю з автоматичним пальником

Історія
Прочитаєте за: 3 хв. 27 Січня 2022, 16:06
Запуск повітряної кулі у Львові, територія нинішнього Стрийського парку, фото 1910 року.

На теренах України здавна проживали винахідники, науковці та новатори. В цьому контексті слід відзначити, що технології з’являлися фактично одночасно із західними, що доводить приналежність нашої сучасної держави до європейської спільноти. Мало хто знає, що на Західній Україні, зокрема у Львові, винайшли гасову лампу, вакцину проти висипного тифу та багато іншого. До речі, там же було представлено іграшку «йо-йо» та бульйонні кубики ще до того, як вони стали популярними в світі. Втім, мова в публікації піде про повітроплавання та авіацію, адже, як виявилося, на території Галичини вони розвивалися не менш стрімко, ніж в провідних країнах Європи.

Завідувач музею ДП «Львівський державний авіаційно-ремонтний завод» Людмила Крук розповіла, що старту авіації Галичини передував запуск повітряної кулі у 1784 році (у 1783-му була винайдена і вперше запущена куля братів Монгольф’єр у Франції). По суті це був тепловий аеростат. Щоправда, львівським винахідникам вдалося встановити перший у світі автоматичний пальник, що працював на рідкому паливі, розроблений професором фізики Львівського університету Ігнацієм Мартиновичем і доктором медицини Непомуком Германом. Пальник львівських винахідників підігрівав повітря в оболонці в міру того, як воно холонуло.

Це водночас дозволяло повітряній кулі триматися у повітрі тривалий час. У Франції ж перші повітряні аеростати запускали з допомогою спалювання соломи та вовни і вони не могли довго знаходитися у повітрі.

За словами Людмили Крук, перший політ цивільної вільнолетючої повітряної кулі «Авіата», яка була сконструйована та побудована у Львові, відбувся у 1910 році.

Ще до Першої світової війни на території міста вже існував аеродром в районі під назвою Левандівка. А в 1918 році Петро Франко створив перший український авіаційний загін на теренах Галичини, який базувався поряд зі Львовом у м. Красне.

Петро Франко (стоїть у центрі в кожусі) з техперсоналом летунського полку УГА на летовищі у Красному. Березень 1919 р.

Через декілька років, у 1924 році, було засновано і спроєктовано Скнилівський аеродром, а на початку 30-х летовище запрацювало. Там базувався 6-й авіаційний полк польського війська. Саме в той період було збудовано збиральний та розбиральний цехи сучасного Львівського державного авіаційно-ремонтного заводу.

У 1939 році на базі колишніх ангарів 6-ї ремонтної бази ВПС Другої Речі Посполитої були створені 133 стаціонарні авіаційні майстерні, які виконували ремонт авіаційної техніки, що експлуатувалась у західному регіоні Радянського Союзу. Того ж року було відремонтовано перші літаки І-15, І-16, І-153, У-2, також літаки польського виробництва РВД-28, ПВС-26 та авіаційні мотори до них.

Винищувач І-15

До 1953 року на підприємстві відновлювали винищувачі І −15, І −153, І −16, МіГ-3, ЛаГГ-3, Ла-5, Ла-9, сімейство Як, штурмовики Іл-10 (їх навіть збирали серійно), навчальні У-2 (ПО-2), бомбардувальники СБ-2, ТБ-3, Ту-2, А-20 «Бостон», транспортники Лі-2 тощо.

МіГ-21

У 1953 році підприємство отримало статус авіаційно-ремонтного заводу і розпочався ремонт реактивних літаків МіГ-15, Міг-17, МіГ-21, організовано виготовлення літаків-мішеней М-17М, М-17ММ, М-17ПФ та М-21. Згодом, у 1979 році, завод почав ремонтувати літаки третього покоління МіГ-23 та МіГ-27 усіх модифікацій.

У 1982 році на підприємстві було відремонтовано десятитисячний реактивний літак.

Уже в незалежній Україні в 1992 році почалось освоєння ремонту літаків четвертого покоління МіГ-29 різних модифікацій і на сьогодні ДП «ЛДАРЗ» залишається єдиним в Україні підприємством, яке ремонтує та модернізує МіГ-29 для Повітряних Сил Збройних Сил України.

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Ворог посилив аеророзвідку на півдні

Ворог посилив аеророзвідку на півдні

За минулу добу зафіксовано проліт 134 розвідувальних БПЛА на цій ділянці фронту.

На Херсонщині з окупації вивезли підлітка

На Херсонщині з окупації вивезли підлітка

Волонтери допомогли евакуюватися з тимчасово окупованої громади Херсонщини 16-річному юнаку та його родині. 

На Харківщині затримали колаборанта, який готував фейковий референдум рф

На Харківщині затримали колаборанта, який готував фейковий референдум рф

Служба безпеки затримала ще одного організатора незаконного референдуму рф у період окупації частини Харківської області.

На Сумщині пішов під суд чиновник-зрадник, який удавав із себе полоненого

На Сумщині пішов під суд чиновник-зрадник, який удавав із себе полоненого

Направлено до суду обвинувальний акт стосовно колишнього заступника голови однієї з територіальних громад.

Сили оборони на півдні знищили російські дорогі ЗРК «Стрілу-10» та «Бук-М1»

Сили оборони на півдні знищили російські дорогі ЗРК «Стрілу-10» та «Бук-М1»

Протягом доби на південному напрямку отримано підтвердження про зменшення кількості особового складу противника на 126 осіб. Також знищено 23 одиниці озброєння та військової техніки ворога.

Війська росії знищили і пошкодили в Україні майже 2 тисячі культурних об’єктів

Війська росії знищили і пошкодили в Україні майже 2 тисячі культурних об’єктів

В Україні 1987 об’єктів культурної інфраструктури зазнали пошкоджень чи руйнувань внаслідок російських обстрілів.

Захищаємо світ

00
00
00
ВАКАНСІЇ

Начальник pадіостанції (мала потужність), військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Технік служби захисту інформації

від 21000 до 51000 грн

Степанівка, Сумська область

Електрозварник, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Одеса, Одеська область

Радіотелеграфіст у 66 ОМБр ім. князя Мстислава Хороброго ЗСУ

від 50000 до 120000 грн

Київ, Київська область

Кінолог-інспектор прикордонної служби

від 21000 до 24000 грн

Мукачівський прикордонний загін

Кулеметник

від 20100 до 120000 грн

Київ

Розвідувальний батальйон 5 Окремої Штурмової Київської бригади