Невелика група офіцерів й аналітиків поставила під сумнів домінуючу доктрину важких літаків і довела, що майбутнє повітряних боїв — за маневреними, швидкими та порівняно недорогими машинами….
В Україні триває розвиток напрямку безпілотної авіації. Окрім держаних компаній, які входять до концерну «Укроборонпром», у цій царині працюють і приватні підприємства.
Одним із таких є ТОВ «Авіаційна виробнича компанія «Скаетон», яка входить до ГС «Ліга оборонних підприємств України». До неї завітав кореспондент АрміяІnform. «Скаетон» заснували у 2006 році пілоти й інженери. Вона розробляє і постачає безпілотні літальні апарати класу «малий тактичний» та надлегкі літаки. За час діяльності компанія успішно поставила продукцію в країни Африки, Північної Америки, Азії і Близького Сходу.

Компанія «Скаетон» розробляє різні технології для БПЛА, які збільшують швидкість і точність ухвалення рішень, забезпечують проведення місій у режимі 24/7, роблять їх економічно ефективними та убезпечують операції на всіх рівнях. А з початком війни на сході України підприємство доклало великих зусиль щодо створення й удосконалення безпілотних літальних апаратів для посилення обороноздатності України.
— У нашої армії з’явилась можливість використовувати справді високотехнологічний продукт вітчизняного виробництва для розвідки і отримання всіх візуальних даних. Чи готові вони її використовувати — вже питання стратегії країни, — сказав Олександр Степура, засновник та директор «Скаетону».
У 2014 році розпочалась розробка, а у 2018-му створено й пізніше модифіковано БпАК RAYBIRD-3 (версія ACS-3 для українського ринку вже проходить процедуру постановки на озброєння), розроблений для ISTAR операцій. Він здатний носити корисні навантаження задля різних місій і операцій. Зокрема, загальної розвідки та відеоспостереження за об’єктами з повітря з використанням змінного цільового спорядження й онлайн-передачі відеоінформації на наземну (переносну) станцію керування. Ця картинка відображається на моніторі й записується на комп’ютері оператора.
Крім того, безпілотник здійснює аерофотозйомку цифровою камерою на вібророзв’язаному фіксованому кріпленні й керованим спуском від автопілота зі збереженням фотоматеріалів на бортовому носії інформації.
На підприємстві використовують новітнє устаткування. Для збірних авіакомпонентів застосовують новітні полімери, а програмне забезпечення до всіх продуктів виробляє саме підприємство. «Майже все — українське. Двигуни, процесори і навіть антени виробляємо самі. У нас закритий і повний цикл виробництва. Закуповуємо тільки сировину», — заявив комерційний директор «Скаетону» Роман Княженко.
Також підприємство розробляє повітряні комплекси для цивільного використання, навчання операторів та забезпечує повний сервіс підтримки в процесі експлуатації продуктів компанії. Упродовж року тестування у ЗСУ внесено багато правок і вдосконалень для МпАК ACS-3.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський провів окремі телефонні розмови з Президенткою Європейської комісії Урсулою фон дер Ляєн і Генеральним секретарем НАТО Марком Рютте.
Упродовж доби окупанти завдали 752 удари по 20 населених пунктах Запорізької області.
За минулу добу російські загарбники втратили 1060 військових вбитими та пораненими.
Минулої доби відбулося 155 бойових зіткнень.
Базову загальновійськову підготовку проводять навчальні центри ЗСУ, які мають у своєму розпорядженні інструкторів, зброю, обладнання, полігони тощо.
У Києві на Алеї захисників України відкрили пам’ятний знак, присвячений Військовій службі правопорядку у Збройних Силах України. Цей символ – свідчення поваги до тих, хто несе непросту специфічну службу, забезпечує правопорядок, дисципліну та боєготовність військових підрозділів, захищає права військових, честь і гідність українського народу.
Невелика група офіцерів й аналітиків поставила під сумнів домінуючу доктрину важких літаків і довела, що майбутнє повітряних боїв — за маневреними, швидкими та порівняно недорогими машинами….