З першого дня війни українці шукають відповіді на запитання, над якими ніколи не замислювалися раніше. Що робити? Як захиститися? Як…
Центр протидії інформаційним агресіям АМ&РМ, що є проєктом курсантів військового вишу Києва, розпочав роботу з протидії російській інформаційній агресії та фейкам в Україні.
Першим об’єктом дослідження став популярний серед військових Telegram-канал «НачШтабу». Дослідники проаналізували і з’ясували, що він діє за типовою схемою пропаганди 60/40, а також збирає персональну інформацію та дані, які становлять військову таємницю.
Про це йдеться на сайті Центру.
«Ні для кого не секрет, що значна частина військовослужбовців слідкують за дописами «НачШтабу». Здається, що саме там розміщують альтернативну інформацію з інсайдерських джерел. Пости позбавлені пафосу й офіціозу, який присутній на офіційних ресурсах. Телеграм-канал «НачШтабу» досить популярний серед молоді та старшого покоління військовослужбовців. Найбільш незадоволені своєю службою мають можливість поширити власні, переважно негативні, відгуки через цей канал», — йдеться в повідомленні.
Дослідники звертають увагу, що «НачШтабу» не завжди публікує всю інформацію, якою діляться військові. Здебільшого оприлюднюється лише частина, а інша залишається в архіві адміністраторів каналу. Це може свідчити про певну мету, яку переслідує цей Telegram-канал. Зокрема, використовувати довірливість підписників, щоб маніпулювати з їхніми особистими даними.
Згідно з даними дослідників АМ&РМ, підтвердженням цьому слугує:
У коментарі АрміяInform дослідники розповіли докладніше, як вони виконували моніторинг контенту цього Telegram-каналу
«Відбувався розподіл контенту Telegram-каналу за певними кодифікаторами, різними групами. До прикладу, рубрика «Думки військовослужбовців», розміщення фото дівчат-військовослужбовців у формі чи буднів українських армійців. Після поділу контенту на відповідні соціальні страти, здійснювався окремий аналіз для виявлення суперечливої інформації. Вивчення першоджерел, а у випадку з рубрикою «Фото дівчини у формі й без» відбулось спілкування з окремими представниками жіночої статі, фото яких потрапили до цієї рубрики».
Нам також пояснили, як діє типова схема пропаганди 60/40 Telegram-каналу «НачШтабу»
«Схема пропаганди 60 на 40 — це принцип, мета якого не інформування, а ідеологічна індоктринація. Тобто, наповнення свідомості об’єктів впливу відповідними ідеологічними установками. На відміну від примусової чи відкритої пропаганди, цей принцип базується на добровільних засадах: 60% інформації повинна бути правдивою. Це визначає довіру до комунікатора і спонукає некритично проковтнути інші 40% маніпулятивної інформації. Саме ця інформація потрібна пропагандисту для здійснення впливу. Однак для впливу на людину з чіткою особистою позицію (!) ця пропорція зсувається до 95/5. Отже, за допомогою цього методу, вигаданим ще Йозефом Геббельсом, можна впливати на будь-які прошарки суспільства. Це може відбуватися навіть випадково, коли лідери думок в Україні починають поширювати неправдиву чи викривлену інформацію».
Мета, яку переслідують адміністратори цього Telegram-каналу
— Основна мета — це накопичення та можлива передача персональних даних військовослужбовців до РФ. Схема проста: виявити особу, що йде на контакт і готова для подальшої співпраці. Багато інформації не потрібно, достатньо імені, прізвища та номера військової частини. У майбутньому можливе навіть вербування за грошову винагороду за отриману інформацію.
Команда АМ&РМ застерегла українських військовослужбовців від «співпраці» із сумнівним каналом «НачШтабу»
«Звісно, ми розуміємо, що є проблеми, які потребують вирішення. Здебільшого військовослужбовці йдуть на ці кроки через брак комунікації з безпосередніми командирами. Але хочемо нагадати: кожен з нас вже є мішенню російської пропаганди. То давайте не дамо остаточно перетворити нас на їхній інструмент впливу. Не розповідайте службову інформацію тим, кого навіть не знаєте — джерелам, які не надають жодної інформації про себе».
@armyinformcomua
Загарбники продовжують штурмувати позиції українських захисників. Від початку доби зафіксовано 112 бойових зіткнень.
Станом на 26 листопада 2025 року Сили оборони України продовжують утримувати місто Вовчанськ, спростовуючи заяви російської пропаганди про його повну окупацію. Наші піхотні підрозділи працюють безпосередньо у місті, відбиваючи безперервні «м’ясні штурми» противника.
У 199-му навчальному центрі ДШВ розповіли про психологічну підготовку бійців спецзагону. Офіцер-психолог проводить спеціальні тренінги на стресостійкість і командну взаємодію, щоб військові могли ефективно діяти під тиском і зберігати ментальне здоров’я.
Тривають бої вздовж усієї лінії залізничної колії. Українські військові, зокрема 425-й штурмовий полк «Скеля» у взаємодії з іншими підрозділами проводять південніше від залізниці рейди для влаштування засідок та знищення ворога.
На Сіверському напрямку ворог активізувався. Кількість штурмових дій противника в напрямку Сіверська зросла. Ворог прагне дістатися на південь міста.
Бійці 3-го батальйону 37-ї окремої бригади морської піхоти провели успішну штурмову операцію зі знищення ворожого укріплення. Морпіхи зачистили позицію, ліквідувавши частину гарнізону, а саму фортифікацію дистанційно підірвали.
від 55000 до 125000 грн
Слов'янськ
Батальйон спеціального призначення Донбас 18 Слов'янської бригади Національної гвардії України
від 20000 до 120000 грн
Дніпро
233 окремий батальйон 128 ОБр Сил ТрО
З першого дня війни українці шукають відповіді на запитання, над якими ніколи не замислювалися раніше. Що робити? Як захиститися? Як…