ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

З нового року в столиці зміниться порядок пільгового проїзду в громадському транспорті

Важливо Новини
Прочитаєте за: 3 хв. 15 Грудня 2020, 13:52

У липні цього року мер столиці Віталій Кличко анонсував запровадження єдиного електронного квитка у Києві з 1 січня 2021-го. Пільговики, зареєстровані у столиці, на 99 відсотків забезпечені «Карткою киянина», яку застосовують як електронний квиток. Про те, чи зможуть скористатися правом на законодавчо гарантований безкоштовний проїзд, наприклад, жителі міст-супутників столиці й інших населених пунктів України, кореспонденту АрміяInform розповів заступник директора Департаменту соціальної політики Київської міськдержадміністрації Максим Бученко.

Питання порядку реалізації права на безкоштовний проїзд залишається відкритим

У 2017 році Верховна Рада внесла зміни в низку законів, що стало основою впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.

— З нового року Київ переходить на проїзд в міському пасажирському транспорті за єдиним електронним квитком з дослідної експлуатації на промислову, — зазначає Максим Бученко. — Це означає, що в метро, трамваї чи тролейбусі особи, які мають право на безкоштовний проїзд, повинні завалідувати «Картку киянина». Раніше допускалося пред’явлення посвідчення. Проте надалі такий порядок не функціонуватиме. Досі відкритим залишається питання порядку реалізації права на безкоштовний проїзд у громадському транспорті. Наразі є кілька шляхів розв’язання цієї проблеми. Один із них – видача QR-кодів у касах на підставі посвідчення, який діятиме не разово, а впродовж року. Далі документ пред’являтимуть у громадському транспорті разом із посвідченням пільговика. Можливо це буде тимчасовий варіант виходу з проблеми, поки Департамент інформаційних технологій КМДА не розробить нове програмне забезпечення для персоналізації проїзду пільгових категорій осіб. Остаточне рішення ухвалять за лічені дні.

Чому не може бути, як було?

— У 2015 році була остання субвенція з державного бюджету за відшкодування пільгового перевезення на території України. Відтоді жодної копійки з держбюджету на ці видатки не профінансовано. Ці видатки лягли на плечі місцевих бюджетів і перевізників. Якщо брати Київ, то збитки за пільгове перевезення становлять близько 500 мільйонів гривень. Розв’язувати проблему мали б на загальнодержавному рівні, упровадженням єдиного електронного квитка пільговика, який би діяв на території України. Це дозволяло б «скеровувати гроші за пільговиком», — говорить Максим Бученко.

У Департаменті соціальної політики КМДА наголошують: важливо, аби пільговики не просто заходили у салон, а засвідчували свою картку через валідатор. Це так званий нульовий квиток для пільгових категорій, що в ідеалі дозволило б отримати точну статистику перевезення цих категорій громадян, і надалі розв’язувати вічну проблему відшкодування перевізникам. Це ж стосується і маршрутних таксі, проте тут власник транспортного засобу має сам установити валідатор, якщо хоче отримати відшкодування.

Для монетизації пільг поки немає відповідного законодавчого підґрунтя

Е-квиток – можливість уникнути дискримінації. «У мене в салоні й так багато пільговиків» – типова ситуація, коли водій маршрутки грубо відмовляє в проїзді за посвідченням. Коли ж така особа користуватиметься е-квитком, пристрій показуватиме, що в неї є право на проїзд. При цьому водій навіть не буде знати, пільговик це чи ні.

— Для монетизації пільг поки немає відповідного законодавчого підґрунтя. Проте влітку цього року Мінсоцполітики підготувало законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо пільг з оплати проїзду» (8 законів України, які надають право безоплатного проїзду), щоб остаточно перекласти ці видатки на місцеві бюджети. Документ передбачає, що кожен регіон сам мав би надавати пільговим категоріям населення компенсаційні виплати, щоб монетизувати проїзд. Тобто, органи місцевого самоврядування визначали б кількість поїздок і вартість компенсації. У Верховній Раді він винесений на перше читання, але до цього часу не розглядався, — підсумовує чиновник.

Облік пасажиропотоку завдяки е-квитку має показати, якими насправді могли б бути компенсації. Адже природно, що кожна особа по різному використовує право на пільговий проїзд.

Як зміна порядку пільгового проїзду в громадському транспорті вплине на реалізацію прав пільговиків, дізнаємось трохи більше, як за два тижні. А от вичерпну інформацію щодо механізму реалізації права на пільговий проїзд для осіб, що не мають «Картки киянина», в КМДА обіцяють надати після 25 грудня.

Читайте нас у Facebook
@armyinformcomua
Пів сотні окупантів та спалена техніка — «Фенікс» випалює ворога на Донеччині

Пів сотні окупантів та спалена техніка — «Фенікс» випалює ворога на Донеччині

Оператори БПЛА підрозділу «Фенікс» ДПСУ знищили чергову партію окупантів, приправивши це ефектною ліквідацією ворожої техніки.

Артилеристи 44-ї бригади знищили своїх російських «колег» разом з гарматами

Артилеристи 44-ї бригади знищили своїх російських «колег» разом з гарматами

Бійці 44 окрема артилерійська бригада імені гетьмана Данила Апостола показують чудові результати у контрбатарейній боротьбі та знищенні ворожої артилерії.

Міністр оборони обговорив з Держміністеркою з питань міжнародного співробітництва ОАЕ подальшу співпрацю

Міністр оборони обговорив з Держміністеркою з питань міжнародного співробітництва ОАЕ подальшу співпрацю

Міністр оборони України Денис Шмигаль зустрівся у Києві з Державною міністеркою з питань міжнародного співробітництва Об’єднаних Арабських Еміратів, її Високоповажністю Рім Ібрагім Аль Хашимі.

«В нас немає варіантів бути байдужим до війни», — воїн роти снайперів спеціального призначення  Бригади «Рубіж» Кут

«В нас немає варіантів бути байдужим до війни», — воїн роти снайперів спеціального призначення  Бригади «Рубіж» Кут

«Куту» всього 22, та він вже пройшов шлях від строковика до снайпера у підрозділі спеціального призначення.

«Шершні Довбуша» зібрали врожай антен і засобів РЕБ окупантів

«Шершні Довбуша» зібрали врожай антен і засобів РЕБ окупантів

Оператори БПЛА 68 єгерської бригади імені Олекси Довбуша ліквідовують технічні засоби окупантів, чим значно ускладнюють обстановку для ворожих підрозділів.

Оператори БПЛА Третьої штурмової розірвали дуло окупантам

Оператори БПЛА Третьої штурмової розірвали дуло окупантам

Пілоти FPV 3 ОШБр завдали чергового удару по окупантам, знищивши, окрім іншого, ствол ворожого танка прямим влучанням дрона.

ВАКАНСІЇ

Стрілець стрілецького підрозділу

від 20000 до 120000 грн

Львів, Львівська область

Військовослужбовець за контрактом

від 20100 до 100000 грн

Жовті Води

4 відділ Кам'янського РТЦК та СП

Фахівець зв’язку

від 21000 до 25000 грн

Подільськ

Державна прикордонна служба України

Зв’язківець

від 20000 до 120000 грн

Херсон

126 ОБр Сил ТрО

Інспектор прикордонної служби

до 20100 грн

Чернігів

105 прикордонний загін

Навідник зенітного артилерійського відділення взводу охорони

від 21000 до 121000 грн

Васильків, Київська область

--- ---