Попри належність до винищувачів четвертого покоління та наявність у бойовому строю Ізраїлю сучасних F-35 і F-15, саме F-16I Sufa виконують левову частку ударних місій:…
Тимчасовий виконувач обов’язків командира ремонтного підрозділу окремої десантно-штурмової бригади головний сержант Сергій народився і виріс у Миколаєві. Його перше знайомство з військом відбулося у 2012 році, коли був призваний на строкову службу до підрозділу, який охороняв ГШ ЗСУ. Вже у 2013 хлопець підписав перший контракт із ЗСУ та розпочав займатися ремонтом бронетехніки в рідному Миколаєві. За час служби хлопець постійно вдосконалював свою майстерність на різноманітних курсах та завдяки великому обсягу практичних робіт (після вторгнення рф в Україну ремонтна частина виконувала свої завдання безпосередньо в районі АТО/ООС. — Авт.).
— З тих часів мені найбільше запам’яталася операція з евакуації трьох наших пошкоджених танків у районі Пісок 2015 року. Нас тоді викликали вночі, і ми на двох БТС-4 та одній БРЕМ-1 прибули до підрозділу, що воював у цьому населеному пункті. Танки підрозділу, що супроводжували та прикривали вогнем колони, які доправляли на Донецьке летовище все необхідне, зазнали пошкодження та перебували в так званій сірій зоні між нашими та ворожими позиціями. За нашими даними, машини були не критично пошкоджені, але не могли самостійно пересуватися, тому завдання полягало в тому, щоб витягнути їх у безпечне місце, а далі відремонтувати. Ми близько доби відпрацьовували всі деталі операції — як безпечніше туди дістатися, які приблизно пошкодження мають ці машини, яким шляхом та як їх звідти евакуйовувати.
Також важливо було виявити, звідки та коли веде вогонь ворог, — пригадує ті події військовий. — Визначивши всі деталі подальших дій ми вирушили за першим танком. Вже був початок осені, земля перетворювалася на болото та налипала на черевики, гусениці і троси. За таких умов виконувати завдання було дуже важко фізично, але ворожі мінометні обстріли, які розпочиналися, щойно ми почали працювати, додавали «сил та натхнення».
На операцію ми витратили три ночі, й успішно евакуювали всі три танки. Ворог не стомлювався крити нас із мінометів, але, на щастя жодна міна не влучила. Цілою залишилася і наша техніка. Мушу сказати, що зараз, в умовах активної роботи ворожих дронів-розвідників, дронів-камікадзе та артилерії, нам би вже не вдалося здійснити таку рятувальну операцію.
24 лютого 2022 року хлопець зустрів у складі окремої десантно-штурмової бригади, до якої приєднався у 2020 році. Десантники тоді воювали на Луганщині та були готові до зустрічі ворожої навали.
— Напередодні широкомасштабного вторгнення, 23 лютого 2022 року, наша бригада отримала наказ на ведення демонстраційних дій. Того дня ми переміщали багато техніки й особового складу, у зоні своєї відповідальності. Завдання було показати ворогу, що нас тут набагато більше, ніж є насправді. Коли 24 лютого нас підняли за тривогою, ми до цього були фактично готові, — наголошує хлопець. — Тепер, окрім роботи на базі, постійно виїздимо на передові позиції до наших побратимів та виконуємо певні ремонтні роботи на місці. Здебільшого це стосується самохідної та причіпної артилерії, яка нині постійно працює.
З надходженням до українського війська західної зброї вимоги до фахівців-ремонтників також збільшуються, тож частина їх вже встигла пройти навчання у Франції.
— Цього літа я разом з кількома своїми підлеглими протягом трьох тижнів вивчав особливості експлуатації та ремонту французького бронеавтомобіля VAB. Ця машина щодо бронювання та озброєння схожа на наш БТР-80. Вона трохи коротша по базі, але вища. Зараз у нас на озброєнні вже є кілька таких машин у бойовому та медичному варіантах, — ділиться Сергій.
— Для мене, як людини, що все життя займається ремонтом бронетехніки, опанувати нову машину було зовсім не складно. Під час навчань французи багато часу намагалися приділити теорії, а ми навпаки — просили про практику. Кожна машина налічує багато аналогічних елементів, які різняться лише формою та розмірами — головне мати технічну документацію та схему. У мене в підрозділі, наприклад, є чоловік, якій працював електриком на великому підприємстві. Якщо йому дати схему електрообладнання будь-якої машини, він зможе у ній розібратися та відремонтувати.
Нині хлопець заочно навчається в Миколаївському політехнічному інституті, бо мріє отримати офіцерське звання й продовжити будувати військову кар’єру. Каже, що після нашої перемоги кордони з росією та білоруссю треба добре укріпити та замінувати, щоб у псевдобратів більше ніколи в житті не виникало бажання напасти на нас знову.
Фото автора
@armyinformcomua
На Південно-Слобожанському напрямку противник дотримується тієї ж тактики, що й попередні місяці. Основну ставку робить на піхоту. Бронетехніку практично не використовує, хіба за 10-15 кілометрів до переднього краю.
Ураження товарного потягу на тимчасово окупованій території Запорізької області, про яке стало відомо у неділю 22 червня, було завдано, коли той знаходився на залізничній ділянці між населеними пунктами Левадне та Молочанськ.
Сили оборони продовжують системно завдавати втрат російським військам. Лише за минулу добу українські підрозділи знищили десятки одиниць техніки, дронів, складів та укриттів ворога.
Українські війська уразили на Запорізькому напрямку вантажний потяг з паливом для окупантів.
Внаслідок російського удару по Слов’янську увечері 21 червня загинув 17-річний підліток, ще троє цивільних отримали поранення.
У так званій «лнр» окупанти вкотре хочуть спотворити історію. У Хрустальному російські пропагандисти мають намір доповнити меморіальний комплекс «Міус-фронт» пілоном із зображенням князя Ігоря.
від 21000 до 60000 грн
Вся Україна
43-тя окрема артилерійська бригада ім. Тараса Трясила
від 21500 до 51500 грн
Кам'янка-Бузька
Військова частина А4623
від 20000 до 30000 грн
Дніпро
Комендатура військових сполучень (Дніпро)
Попри належність до винищувачів четвертого покоління та наявність у бойовому строю Ізраїлю сучасних F-35 і F-15, саме F-16I Sufa виконують левову частку ударних місій:…