Якими б якісно навченими та високо вмотивованими не були солдати, якою б не була їхня чисельність та яким би добрим…
В умовах гібридної війни інформація про рух будь-яких кораблів територіальними водами України має примітку «з обмеженим доступом». Про це в прямому ефірі телемарафону «Єдині новини» зауважила начальник об’єднаного координаційного пресцентру Сил оборони півдня України Наталія Гуменюк, коментуючи запровадження українського транспортного коридору Чорним морем та проходу по ньому першого судна.
Нагадаємо, що контейнеровоз під гонконзьким прапором, який був заблокований росією в порту Одеси із лютого минулого року, пройшов евакуаційним коридором та дістався Стамбула.
Капітан 1 рангу Наталія Гуменюк наголосила, що налаштування такого гуманітарного коридору для відновлення навігації в акваторії Чорного моря є надзвичайним проривом.
— В умовах шаленого тиску країни-терористки росії ця операція є надзвичайною. Експеримент розпочато, перший пішов! Будемо сподіватись, що інші судна також зможуть безпечно вийти з портів України, — сказала вона.
Також офіцер нагадала, що на початку широкомасштабного вторгнення, коли росія проголосила північно-західну частину Чорного моря місцем проведення контртерористичної операції, інших терористів, окрім самої росії, там не було. І саме росіяни тероризували судна, зокрема й іноземні, ракетними ударами безпосередньо по самих суднах під іноземним прапором. На початок великої війни в акваторії територіального моря України перебувало близько 100 суден, вони були заведені в порти.
— Згодом, коли розпочав функціонувати зерновий коридор, судна, які за призначенням могли бути завантажені збіжжям і вийти, працювали в рамках цього зернового коридору. Але близько 40 суден залишаються в порту Одеси, є певна кількість в Чорноморському та Південному. Треба розуміти, що там розміщені судна різної класифікації, наприклад ті, що призначені для перевезення ПММ. Це становить додаткову небезпеку у випадку прямування таким маршрутом.
Наталія Гуменюк розповіла, що після завершення зернової угоди, за інформацією наших партнерів, російська федерація вживала заходів для посилення мінної небезпеки в територіальному морі України. Вона наголосила, що рішення про можливість прямування судна транспортним коридором ухвалюється лише після ретельного вивірення всіх позицій, як це і сталось із судном-«першопроходцем».
— Функціонування такого коридору надалі — це доволі специфічна історія, але цілком можлива. Нагадаю, що саме так функціонували зернові коридори, але був дуже суттєвий нюанс — гарантії від ООН та Туреччини, які були долучені до цих угод. І не тільки Сили оборони України забезпечували безпекову складову, саме наявність цих гарантій дуже суттєво стримувала ворога. Хоча впродовж всього функціонування зернових коридорів атаки на відповідний регіон не припинялись, зокрема і в напрямку портової та припортової інфраструктури. Ворог підступний, він не дотримується законів та звичаїв ведення війни. Тож ризик залишається.
Вона наголосила, що без підтримки світової спільноти і товариства переконливих гарантів Україна може не впоратись із забезпеченням функціонування морського транспортного коридору.
— Абсолютних безпекових гарантій немає, і перевезення відбувається не тільки зерна, нагадаю, вийшов контейнеровоз, це зовсім інший товар і вантаж. І зараз обговорюються відповідальність судновласника, усвідомлення ним небезпек та ризиків. Усе, що здатні забезпечити Сили оборони України, ми забезпечуємо, але треба розуміти, що ми не здатні на сьогодні в абсолюті протралити повністю весь шлях, щоб убезпечити його від наявності мін. Але максимально докласти зусиль можемо.
Також начальник об’єднаного координаційного пресцентру Сил оборони півдня України зазначила, що заяви міноборони росії про атаки кораблів противника українськими надводними дронами можуть бути провокацією.
— росіяни готові провокувати в Чорному морі будь-які нестандартні ситуації для того, щоб звинуватити в цьому Україну. До офіційної заяви української сторони щодо того, що відбулось, все решта залишається елементом фантазії, — наголосила Наталія Гуменюк.
«Я хочу подякувати всім у світі, хто відреагував на появу в Росії північнокорейських солдатів. І хто відреагував не тільки словами, але й готує через це відповідні дії на підтримку нашого захисту тут, в Україні», — заявив Володимир Зеленський.
На різних напрямках лінії бойового зіткнення на Півдні України окупанти використовують різну техніку залежно від природних особливостей регіону — від мотоциклів і багі до панцерників та човнів.
Боєць з позивним Татарин з 225 штурмового батальйону зміг під щільним вогнем забрати підбиту бронемашину «Козак» разом з пораненими побратимами.
Серед завалів, що утворилися з фрагментів зруйнованих будівель, окупанти намагаються штурмувати малими піхотними групами.
В районі Часового Яру ворог накопичує ресурси, кількість штурмів там знизилась. Натомість у Торецьку від сьогодні інтенсивність штурмових дій окупантів зросла.
Пілоти підрозділу «Аластор» 25 повітрянодесантної Січеславської бригади уразили значну кількість ворожих бронемашин під час спроб росіян атакувати.
Захищаємо світ
від 50000 до 50000 грн
Ужгород
Харківська окрема авіаційна ескадрилья
Якими б якісно навченими та високо вмотивованими не були солдати, якою б не була їхня чисельність та яким би добрим…