ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #ВТРАТИ ВОРОГА #LIFESTORY #ГУР ПЕРЕХОПЛЕННЯ

«Наші Су-25 злітають бити ворога за лічені хвилини, а від ракетних обстрілів ми ще не втратили жодного із них» — інженери авіачастини

Репортаж
Прочитаєте за: 3 хв. 23 Березня 2023, 18:54

Успішна робота льотчика в повітрі залежить від тих, хто готує літаки до вильоту — інженерно-авіаційної служби. Серед обов’язків авіаційних техніків та авіамеханіків (фахівців з планера, двигунів і різноманітних систем та обладнання літака) — огляд, ремонт та технічне обслуговування літаків. Завдання фахівця — виявити та виправити будь-які неполадки від електричних проблем до збоїв у механіці літака, включаючи двигун, гальма чи шасі. Вони першими прибувають на аеродром та останніми з нього їдуть.

… Ми приїжджаємо на один з оперативних аеродромів, з яких працюють льотчики-штурмовики бригади тактичної авіації імені генерал-лейтенанта Василя Нікіфорова, ще в сутінках. Ранок холодний, на траві ще сріблиться іній.

Неподалік стоять літаки — штурмовики Су-25. Все здається якимось сонним та спокійним.

Аж раптом чуємо гул автомобільних моторів — це на стоянки літаків під’їжджають аеродромні пускові агрегати (АПА) та інші автомобілі. Механіки, як правило, спокійні, усміхнені люди з обвітреними обличчями в куртках із хутряними комірами. Вони, тихо перемовляючись, відкривають гондоли двигунів, розчохлюють кабіни, щось підкручують, вимірюють, роздивляються.

Як пояснює майор Сергій з інженерної авіаційної служби, «робота в авіаційних техніків є завжди — якщо навіть усе гаразд, перевірка зайвою не буває».

Про те, як починалася велика війна, Сергій згадує спокійно: «Вранці 24 лютого минулого року замість будильників пролунали перші вибухи. Я приїхав на аеродром, і ми одразу почали діяти за схемою виведення техніки з-під удару. Ми швидко підготували літаки, і до того, як росіяни почали масований ракетний обстріл безпосередньо стоянок, всі борти встигли злетіти в повітря. Наша частина не втратила від ракетного обстрілу жодного літака. Самі техніки після відправки літаків почали готуватися до перебазування на інший аеродром, і того ж дня ми вже працювали з нього. Спочатку було важко, не вся потрібна нам техніка з обладнанням змогла швидко доїхати до нової точки, люди кілька ночей взагалі не спали, поїсти змогли через добу. Потім було ще одне перебазування, і вже рік тут працюємо».

У розмову вступає ще один офіцер інженерної авіаційної служби — майор Максим:

«Про те, як виводити техніку з-під удару, ми знали добре, бо готувались до цього під час багатьох навчань. Із завданням впоралися, всі борти пішли, а ми під обстрілом почали вантажити все необхідне обладнання на два КАМАЗи. Загалом ми все досить швидко змогли завантажити і вивезти. З облаштуванням на новому місці було, щиро кажучи, важко. Спочатку ночували в якихось ямах, але з часом все наладилося, нині живемо в комфортних модулях».

Коли заходить мова про бойові пошкодження літаків, Сергій і Максим ненадовго замислюються, потім переглядаються і кажуть, що як таких бойових пошкоджень від уламків, куль, снарядів було не дуже багато. Усували або прямо на аеродромах, або в ремонтних підрозділах.

Потім згадують, що на початку великих боїв було багато ударів літаків об гілки дерев — льотчики-штурмовики працювали на гранично малих висотах, і ці мітки привозили часто, особливо у перші місяці. Нині таких проблем немає. Літаки стоять цілодобово готові до вильотів, заправлені, заряджені.

А потім розмова переривається — чутно, як хтось невидимий кидає в рацію кілька кодованих слів.

І все миттєво змінюється — зовні майже невловимо, але незворотньо.

Льотчики в сіро-зелених комбінезонах, перекреслених білими ременями системи, біжать до літаків, поправляючи на ходу шоломи. Скрегочуть по бетону металеві драбини. Відкидаються і майже одразу ж закриваються ліхтарі кабін.

Свистячий гул, полум’я із сопел, механіки висмикують стоянкові колодки з-під коліс, і штурмовики повільно рушають з місця.

Викочуються на злітну смугу. Короткий розбіг, швидкість відриву, і пара пішла.

На бетоні стоянки залишилася випалена, закопчена чорна пляма.

Тиша в ефірі.

Безвітря — сачок висить смугастою ганчіркою.

10 хвилин…

Тиша.

20…

Зараз, ось у ці хвилини вони мають виходити на ціль.

Пів години…

Сорок хвилин…

У такі хвилини розумієш справедливість фрази з відомого фільму «В бій ідуть лише старі» з українцем Леонідом Биковим у головній ролі, що найважче в роботі техніка — чекати.

Дивитися на годинник. До різі в очах вдивлятись у небо.

Чекати на повернення з польоту…

Фото автора

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook
росіяни завдали 5 ударів по Лиману

росіяни завдали 5 ударів по Лиману

Окупанти завдали по місту 5 ударів: 1 ракетою «Гром-Е1» і 4 бомбами «УМПБ Д-30 СМ».

Глава держави провів телефонну розмову з Генсеком ООН

Глава держави провів телефонну розмову з Генсеком ООН

Президент України провів телефонну розмову з Генсеком ООН Антоніу Гутеррішем та подякував йому за активну підтримку Формули миру та Саміту миру.

росіяни 8 разів штурмували Білогорівку

росіяни 8 разів штурмували Білогорівку

Ворог вісім разів штурмував Білогорівку, намагаючись вклинитися в бойовий порядок українських підрозділів. Ситуація там напружена.

Володимир Зеленський: Сьогодні заслухав доповідь Головнокомандувача щодо ситуації на фронті

Володимир Зеленський: Сьогодні заслухав доповідь Головнокомандувача щодо ситуації на фронті

Президент України сьогодні заслухав доповіді Головнокомандувача, Міністра оборони України та начальника Генштабу України щодо ситуації на фронті.

Окупанти масовано обстріляли Нікопольщину

Окупанти масовано обстріляли Нікопольщину

Тричі російські війська гатили з артилерії, 12 разів поцілили дронами-камікадзе.

«Вы же только окопы сделали и х***к, в другом месте ройте. Нормально?» — ГУР перехоплення

«Вы же только окопы сделали и х***к, в другом месте ройте. Нормально?» — ГУР перехоплення

Головне управління розвідки МОУ перехопило розмову дружини військовослужбовця рф, яка дуже не вдоволена його службою.

Захищаємо світ

00
00
00
ВАКАНСІЇ

Водій-санітар медичного пункту (ЗСУ)

від 50000 до 120000 грн

Київ

243 окремий батальйон Сил ТрО

Начальник відділу (пожежної обслуги)

від 20000 до 20000 грн

Васищеве

Військова частина 3075 НГУ

Інженер-електронщик БПЛА, військовослужбовець

від 25000 до 125000 грн

Київ, Київська область

Лікар невідкладної допомоги

Запоріжжя

1 відділ Сватівського РТЦК та СП

Оператор БПЛА , військовослужбовець

від 22000 до 120000 грн

Луцьк, Волинська область

Майстер цеху, військовослужбовець

від 20000 до 50000 грн

Вознесенськ

Військова частина А2920