Костянтин Філіпов — представник нового покоління офіцерів, які досвід і командирські навички набували безпосередньо в бойових діях. Полковник брав участь у визволенні Маріуполя від…
Коли мова заходить про іспанський автопром, то навіть у більшості обізнаних людей відповідь обмежується одним брендом — SEAT. Такий стан справ для об’єднаної Європи може здаватись економічно виправданим. Цю країну з теплим кліматом і шикарними курортами та запаморочливим футболом у Старому світі називають «горо́дом Європи». Ну і дійсно, навіщо винаходити велосипед, у цьому разі — автомобіль, якщо тебе оточують такі законодавці автомоди, як італійці, британці чи французи. Та коли мова заходить про обороноздатність батьківщини — це не про автовинахідників із країни фламенко та кориди. От і створили вони для свого війська і не тільки бронеавтомобіль URO VAMTAC.
До речі, «Uro» перекладається з іспанської як зубр. Саме ім’я цієї могутньої тварини обрали для найменування свого броневика конструктори галісійської компанії UROVESA (скорочено від URO Vehículos Especiales S.A.), розташованої в місті Сантьяго-де-ла-Компостела. Що ж до специфікаційної назви, то VAMTAC є акронімом від Vehiculo de Alta Movilidad Tactico, або «Тактичний автомобіль високої мобільності». Бронеавтомобіль був розроблений для багатоцільового використання з можливістю транспортування повітрям, із закладеною високою мобільністю, зокрема і бездоріжжям, та з гарною вантажопідйомністю. Пізніше машину випробувало іспанське міністерство оборони. Тестування тривали три місяці, за результатами яких UROVESA отримала п’ятирічний контракт.
Тактико-технічні характеристики URO VAMTAC:
Одразу зазначимо, що VAMTAC дуже нагадує високомобільну багатоцільову колісну машину армії США (HMMWV або Humvee), оскільки вона була побудована за аналогічними характеристиками. Та слід наголосити, що під час створення іспанського варіанта застосовувалися найрозвиненіші технології. При цьому UROVESA і AM General ніколи не співпрацювали над спільним підприємством для військового всюдиходу.
Виробництво VAMTAC розпочалося в 1998 році. З цієї дати до 2003 року URO випустила 1,2 тис одиниць броньовика для іспанської армії в декількох конфігураціях. У 2005 році Uro виграє другий тендер із модернізованою та краще захищеною версією, випущеною в кількості 900 екземплярів для армії до 2009 року. Нарешті, у 2013 році розпочнеться третє замовлення на 772 нові екземпляри. Тим часом UROVESA переконає інші армії використовувати його VAMTAC: Саудівську Аравію, Марокко, Сінгапур, Румунію, Гану, Домініканську Республіку, Малайзію та Пакистан. Всього (включаючи іспанську армію) з 1998 року було випущено понад 5,5 тис. одиниць VAMTAC з різними конфігураціями та застосуваннями по всьому світу. А конфігурацій цих — понад сорок!
З моменту запуску і до сьогоднішнього дня VAMTAC змінився, зокрема, щодо дизайну та захисту, але зберіг свої основні характеристики. Це і повний привід, що робить його видатним кросовером, а також австрійський двигун, 6-дюймовий лінійний дизель потужністю 188 к.с., розроблений і виготовлений компанією Steyr Motors, колишньою дочірньою компанією Steyr-Daimler-Puch (сьогодні Magna Steyr), яка стала незалежною у 2001 році, після того, як її управління перейшло через LBO.
Останні версії, перероблені та краще броньовані, ще більше відрізняються від американського Humvee. У процесі серійного виробництва розробники вносили деякі зміни в конструкцію, і дві моделі машини, які на етапі дослідного зразка називалися Т3 та Т5, у серійному виробництві були перейменовані на I3 та S3 відповідно.
URO VAMTAC має запас ходу понад 600 кілометрів. Він оснащений 6-циліндровим дизельним двигуном з турбонаддувом у поєднанні з п’ятиступінчастою автоматичною коробкою передач. I3 використовує двигун потужністю 166 кінських сил (122 кВт; 164 к.с.), тоді як S3 оснащений двигуном потужністю 188 кінських сил (138 кВт; 185 к.с.). Машина розганяється по трасі до 135 км/год, крейсерська швидкість зазвичай близько сотні. Столітрового паливного бака вистачає на запас ходу близько 600 км.
Споряджена маса автомобіля становить від 3000 до 3500 кілограмів, а вантажопідйомність — від 1500 до 2000 кілограмів. Автомобіль завдовжки 4,845 м, завширшки 2,175 м, має висоту 1,9 метра.
Ці розміри не є випадковістю або простим результатом розробки — вони були обрані з огляду на центр ваги якомога нижче, щоб автомобіль міг боротися з найскладнішим рельєфом і підніматися на найкрутіші пагорби. І результати були отримані: VAMTAC може впоратися з нахилом 45°. Кут переднього під’їзду 70°, задній кут під’їзду 50° і кут перетину 140°. А якщо річка стане на шляху його екіпажу, після спеціальної герметизації VAMTAC пройде крізь брід завглибшки до 1,5 м. У нормальних умовах він може впоратися з половиною глибини.
URO VAMTAC оснащений можливістю повного приводу та доступний у трьох основних конфігураціях — управління та керування, шасі з кабіною та пікап. Перший поставляється з чотиридверною кабіною. Останні дві версії доступні з трьома типами кабіни: дводверна, чотиридверна або чотиридверна версія з меншими задніми дверима та меншим простором кабіни. До заднього відділення можна додати кузов типу укриття або вантажні кузови, як-от жорсткий дах, а також зброю.
Базовий варіант має кабіну прямокутної форми зі злегка нахиленим вниз дахом із заднього боку. Передня кабіна має великий вітровий щит із двох частин. Двоє дверей з обох боків транспортного засобу дозволяють входити та виходити екіпажу та військам. Кожні двері мають прямокутне куленепробивне скло для огляду. Модульна конструкція дозволяє використовувати кілька конфігурацій відповідно до завдань.
VAMTAC може бути озброєний широким спектром систем, як-от: 7,62-мм кулемет і 12,7-мм гармата, 40-мм гранатомети, протитанкові керовані ракети, 81-мм міномет, 106-мм безвідкатна гармата або ракетні системи ППО.
«Іспанська компанія Navantia-FABA створила інтегровану систему наземного спостереження та розвідки S.E.R.T., яка встановлена на машину URO VAMTAC. Для спостереження за місцевістю також використовуються оптичні та ІЧ засоби високої продуктивності. Одночасно з цим комплекс спостереження обладнується лазерним далекоміром, що дозволяє визначити дальність до об’єкта, а також лазерним целевказувачем, що забезпечує наведення відповідних засобів ураження на ціль.
Система дозволяє не лише відображати власні позиції, а й прокладати маршрути та вибирати оптимальні точки спостереження. Navantia вже має контракт зі ЗС Іспанії на постачання близько двох десятків цих машин як передових постів спостереження для артилерійських підрозділів. Особливість комплексу — його модульна побудова, яка дозволяє поєднувати різноманітні засоби ураження, навігації, відображення даних тощо від різних європейських виробників». Про це в коментарі АрміяInform розповів військовий експерт і директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець.
Броньований варіант VAMTAC пропонує балістичний захист. Він має зміцнений корпус, який повністю виготовлений з балістичних матеріалів для посиленого захисту. Також оснащений посиленою підвіскою. Близько 25% VAMTAC іспанської армії були оснащені додатковими комплектами броні для балістичного захисту.
Штатний повнопривідний автомобіль демонструє кращі можливості в найважчих умовах, за температур від −20° до 50°. Він має кращу мобільність по всіх типах місцевості, включаючи сніг, лід, бруд, пісок і кам’янисті поля. Незалежна підвіска кожного колеса забезпечує високий кліренс. Усі колеса на незалежній підвісці обладнані дисковими гальмами. Автомобіль пристосований для встановлення спецнадбудов та різноманітної зброї. На замовлення пропонуються електрична лебідка-кабестан, система централізованого підкачування шин, додаткове бронювання кузова та кондиціонер.
VAMTAC транспортується по повітрю літаком C-130 і може перевозитися як зовнішній вантаж під вертольотом CH-47 Chinook.
URO VAMTAC проводив військові маневри в таких країнах, як Афганістан, Ірак, Косово, Ліван та Демократична Республіка Конго.
За словами його творців, мобільність і маневреність цього броньовика на ходу вражають, і він може також пересуватися на відносно високих швидкостях через ділянки, які інші автомобілі навіть не могли проїхати. Зрештою, це автомобіль, який може витримати майже все, що людина може від нього попросити.
Цей досить довгий послужний список, через який VAMTAC, здається, готовий зробити фурор у тактичній гонці озброєнь 4×4. Ідеальне поєднання сумісності та високого попиту робить його чудовим доповненням до парків бойових колісних транспортних засобів скрізь, крім Китаю та росії.
Відео: Infodefensa TV.
@armyinformcomua
Бійці 45 артилерійської бригади імені генерала Мирона Тарнавського знищили чотири російських гармати.
Окупанти не перестають «дивувати» своїми методами боротьби з українськими безпілотниками. Нещодавно солдат окупаційної армії вдарився до відчайдушних дій, намагаючись збити FPV-дрон українських спецпризначенців методом... кидання в нього власного автомата.
«10 метрів — будь-яка куля, і ми залишаємо цей світ», — такі думки промайнули в голові командира на псевдо «Бірд», коли він з двома побратимами опинився затиснутим у ямі посеред поля під Первомайським, відстрілюючись від ворога. Це був його найгарячіший бій у грудні 2022-го, де він, виконуючи обов’язки ротного, особисто пішов «розривати» кільце оточення.
Генерал Олександр Сирський провів плідну телефонну розмову з командувачем Спеціальної місії НАТО з безпекової допомоги та підготовки для України – командувачем Групи сприяння безпеці України (SAG-U/NSATU) генерал-лейтенантом Кертісом Баззардом.
Він пройшов Майдан, де йому загрожували кийки та кулі «беркутів», потім — понад рік боїв на найгарячіших напрямках східного фронту у складі Сил тероборони, де небезпеку несли снаряди російських окупантів. А вчора ввечері, вже продовжуючи службу в ТЦК та СП, старший солдат Нестор Дидик зазнав жорстокого побиття у тиловому місті Новий Розділ на Львівщині від групи з близько восьми чоловіків, яких обурило прохання пред’явити військово-облікові документи.
Вони мчать на високій швидкості, стрімко наближаючись до ворожих позицій, проводять зачистку та оперативно змінюють напрямок удару, рятуючи при цьому життя своїх побратимів. В українській армії з’явилася перша штурмова мотоциклетна рота, і її дебютне завдання стало яскравим доказом ефективності нової тактики.
від 20000 до 120000 грн
Покровськ
107 ОБТРО м. Маріуполь
від 20000 до 50000 грн
Кропивницький
Військова частина А3406
від 20000 до 120000 грн
Деражня
Третій відділ Хмельницького РТЦК та СП
Костянтин Філіпов — представник нового покоління офіцерів, які досвід і командирські навички набували безпосередньо в бойових діях. Полковник брав участь у визволенні Маріуполя від…