На превеликий жаль, у фокус ворожих атак потрапили об’єкти національної енергосистеми. Про те, як мінімізувати шкоду від ворожого терору, розповідає кандидат технічних наук, військовослужбовець…
З моменту трансформації в нашій державі військово-патріотичних уроків для дітей пройшло практично стільки часу, скільки, власне, існує Україна. Спочатку це були пережитки ще радянської допризовної підготовки юнаків, далі теорію, як і саму назву предмета, довелось змінити на більш патріотичну — Захист Вітчизни. На завершення, закріплена учнями програма мала б відображатися на практиці у вигляді польових занять та щорічно під час військово-патріотичної гри «Сокіл» (Джура). Здавалось би, на перший погляд, все доволі систематично та має ефект злагодженості. Проте, наша молодь все ж має доволі незадовільну базову довійськову підготовку. Звичайно ж, ветерани АТО/ООС, а сьогодні вчителі шкільного предмета, намагаються дати максимум тих знань учням, аби підготувати потенційного воїна-захисника, а в перспективі контрактника ЗСУ чи інших військових формувань. Проте, й тут не все так гладко і потребує вдосконалення.
— На мій погляд, наша держава має набагато більший потенціал для розвитку військово-патріотичних якостей української молоді, — розповідає Іван Галенко — віцепрезидент мережевої громадської організації «Міжнародна академія геоінформатики». — Це повинні бути не лише банальні шкільні заняття освітянської програми, наші діти можуть і повинні створювати вже самі свою візію майбутнього у кіберпросторі. Так як вони досить активно цікавляться комп’ютерами, так би мовити, прогресують у кіберпросторі, то потрібно це використати та поєднати в одну корисну справу.
Іван Галенко вже досить давно займається аналізом та вдосконаленням військово-патріотичного розвитку української молоді, залучав досить багато фахівців та військових до створення нової «Кіберджури».
— Кібернетика займається створенням нової картини світу, «Джура» ж має забезпечити створення нового покоління нового світу. Ці два аргументи ми вирішили поєднати у командно-штабну гру, тобто мережеву школу взаємодії структур і поколінь, — каже Іван Галенко. — Таким чином ми створили «Кіберджуру» і хочемо, аби вона мала перспективу розвитку серед дітей не на папері чи для галочки, а реально працювала.
Презентація «Кіберджури» відбулась у Медіацентрі ДП «ГДІП». У ній взяли участь видатні українські науковці та педагоги, громадські діячі, представники Міністерства освіти та науки України, а також оборонного відомства.
— Ідея «Кіберждури» — це проєкт модернізації освіти американської компанії Esri, у межах якого, за допомогою сучасних хмарних технологій ArcGIS OnLine, школярі створюють вебсторінки, де розміщують біографії різних історичних постатей, а вчителі проводять інтегровані уроки, — продовжує Іван Галенко. — У такий спосіб діти мають змогу моделювати історичні події, аналізувати причиново-наслідкові ланцюжки боротьби «добра» зі «злом», досліджувати навколишнє середовище, і, зрештою, проєктувати бачення власного майбутнього у своїй країні. Це, на мій погляд, просто чудово, адже тут не потрібні якісь особливі навички від учителів. Їхнє головне завдання — допомогти та підказати, простішими словами — дати ключ від комп’ютерного класу, аби учень чи учениця могли самостійно попрацювати.
Створення подібного проєкту в Україні має досить хорошу перспективу, а розробники вже співпрацюють із львівським ліцеєм з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут.
— У 2020-2021 навчальних роках ми активно почали запроваджувати «Кіберджуру» в такому форматі, який нам запропонувала «Міжнародна академія геоінформатики», нас підтримала обласна влада, — повідомив підполковник Тарас Грицевич, заступник керівника львівського військового ліцею. — Можна сказати, ми були першопрохідцями цього проєкту, а вже зараз перспективно розвиваємось у цьому напрямку.
Як запевнили творці «Кіберджури», над проєктом працюватимуть та підтримуватимуть його близько півтора десятка спеціалістів-айтішників. Далі очікується на швидкі результати, велику кількість юзерів, і, як наслідок — чимало добре підготовлених, мотивованих та патріотично налаштованих українців.
Фото з архіву «Міжнародної академії геоінформатики»
Наразі число загиблих зросло до 9 через російську атаку по Дніпропетровщині — у лікарні померла поранена дитина.
Представник Головного управління розвідки Міністерства оборони України Андрій Юсов розповів, що після знищення російського бомбардувальника Ту-22М3 другий російський літак був змушений розвернутися.
Канцлер Німеччини Олаф Шольц закликав країни ЄС посилити допомогу Україні, зокрема відправити більше систем ППО Patriot.
Начальник Головного управління протимінної діяльності, цивільного захисту та екологічної безпеки Міністерства оборони України полковник Руслан Берегуля повідомив, що військові сапери матимуть страхування та додаткову щомісячну виплату в розмірі 30 тис. грн.
Головне управління розвідки Міністерства оборони України повідомило, що російський бомбардувальник Ту-22М3 було знищено тими ж засобами, якими раніше було уражено російський літак далекого радіолокаційного виявлення та управління А-50.
російські війська протягом 18 квітня декілька разів обстріляли Вовчанськ на Харківщині, внаслідок чого поранений місцевий житель, а також пошкоджено 15 житлових будинків.
Захищаємо світ
від 21000 до 23000 грн
Харків
Метрологічний центр військових еталонів ЗСУ
від 50000 до 120000 грн
Покровськ
Бахмутський ОБ ТрО (Військова частина А7270)
від 20100 до 50000 грн
Запоріжжя
Сватівський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
На превеликий жаль, у фокус ворожих атак потрапили об’єкти національної енергосистеми. Про те, як мінімізувати шкоду від ворожого терору, розповідає кандидат технічних наук, військовослужбовець…