Про обмін полоненими і співпрацю з ООН, про Міжнародний Комітет Червоного Хреста і права військовозобов’язаних та чимало іншого кореспондентка АрміяInform запитала в Уповноваженого Верховної Ради…
Війна триває. Зима, наближаючись, вносить свої корективи в перелік повсякденних клопотів наших захисників. Дрова й буржуйки, термобілизна й теплі речі, намети й зимові спальники — лише незначна частина того, чим потрібно запастися до приходу холодів. Водночас одним із найважливіших напрямків діяльності військових у цей період залишається підготовка техніки до експлуатації в холодну пору року.
Нині в частинах і підрозділах Повітряного командування «Південь» ПС ЗС України проводяться інтенсивні заходи щодо сезонного технічного обслуговування. Як розповів кореспондентові АрміяInform офіцер служби військової техніки ПвК «Південь» майор Віктор Майстренко, для якісного проведення всіх запланованих робіт у військових частинах розгорнуто спеціалізовані пости та сформовано фахові бригади. У польових умовах сезонне техобслуговування проводять виїзні бригади, до складу яких входять рухомі майстерні з командирами відділень та екіпажами.
— Під час сезонного обслуговування особливу увагу ми звертаємо на підготовку системи охолодження двигуна, передпускового підігріву, опалювання салону, а також утеплення автомобіля — загалом на все, що критично важливо для експлуатації автомобіля взимку. Без нормального функціонування цих систем у холодну пору використовувати техніку буде дуже складно, — розповів майор Віктор Майстренко. — Також готуємо до зими й рухомий склад ремонтних підрозділів, створюємо необхідний запас запчастин і матеріалів, необхідних для якісного ремонту та обслуговування техніки саме в зимових умовах експлуатації.
Загалом же, як зазначив офіцер, з початком широкомасштабного вторгнення навантаження на особовий склад автослужб Повітряного командування значно зросло, адже техніку почали використовувати інтенсивніше, тож і заходи щодо технічного обслуговування доводиться проводити частіше. Також інтенсивна експлуатація призводить до зменшення ресурсу техніки, що означає проведення більшої кількості ремонтних заходів.
— Наші ремонтники працюють із легковим і вантажним транспортом, спеціальною технікою родів, військ і служб, загалом з усім, що стоїть на озброєнні. Щодо марок, то це достатньо широкий діапазон. Та й поломки, враховуючи, що техніка й до цього тривалий час експлуатувалася, трапляються найрізноманітніші, важко вивести якусь закономірність. Несправності можуть виникати в усіх системах: охолодження, змащування, паливній і гальмівній тощо — зменшується ресурс двигунів внутрішнього згоряння, — зазначив майор Віктор Майстренко.
У польових умовах фахівці проводять лише поточні ремонти. Також у разі потреби можуть замінити один з агрегатів — двигун, коробку передач. Якщо ж потрібно зробити середній чи капітальний ремонт із заміною двох, трьох агрегатів, організовується евакуація техніки до ремонтних підприємств.
— У місцях виконання завдань спільно з іншими підрозділами абсолютно нормальною й виправданою є практика взаємодії з колегами-ремонтниками. Допомагаємо один одному як фізично, так і запчастинами й матеріалами, завдяки чому вдається набагато успішніше виконувати поставлені завдання, — зауважив офіцер.
Він також звернув увагу на те, що останнім часом за мобілізацією з національної економіки та як допомогу від закордонних партнерів надійшло багато техніки новітніх зразків. Їх обслуговування здебільшого проводиться за договорами на СТО, оснащених спеціалізованим обладнанням та інструментами.
— Також відзначу, що з початком мобілізації до нас прийшло дуже багато підготовлених автомобілістів — не просто з правами певної категорії, а фахові досвідчені водії, у яких по 15–20 років стажу. Водночас до війська призвали чимало спеціалістів із ремонту та обслуговування автомобілів. Їх ми одразу направляємо для подальшого проходження служби в ремонтних підрозділах. І це дає результат. Наприклад, в одній з наших бригад сьогодні фахівці проводять капітальні ремонти техніки, відновлюють її на рівні ремонтних підприємств, — розповів майор Віктор Майстренко.
Щоденна напружена робота військових ремонтників разом з іншими спеціалістами Збройних Сил України дасть змогу не лише якісно підготуватись до дій взимку, а й значно наблизити час нашої перемоги у війні з росією. Офіцер переконаний, що той досвід і практика, здобутий ремонтниками під час війни, буде корисним і потрібним і в цивільному житті. Річ тут не лише у фаховій підготовці, а й у дисциплінованості, умінні швидко виконувати завдання, працювати в колективі, самостійно ухвалювати правильні рішення.
Ворог використовує тактику малих штурмових груп, із чисельністю особового складу до відділення.
Команди України, Сполучених Штатів та інших наших партнерів ведуть підготовку до «Рамштайну» – змістовних рішень і загалом зустрічей і переговорів наступного тижня.
5 жовтня армія держави-агресора обстріляла Бахмутський, Волноваський і Краматорський райони Донецької області.
Війська рф зберігають присутність на Курахівському напрямку, пробують штурмувати позиції Сил оборони України, але безуспішно.
У Велентенському на Херсонщині через атаку російського безпілотника постраждали жінка та водій машини швидкої допомоги.
Протягом останнього тижня на Покровському напрямку ворог намагається здійснювати активніші дії, вдається до застосування броньованої техніки.
Захищаємо світ
від 21000 до 25000 грн
Охтирка
Східне відділення комплектування Національної гвардії України (м.Харків)
від 22000 до 122000 грн
Яворів
Яворівський РТЦК та СП
Про обмін полоненими і співпрацю з ООН, про Міжнародний Комітет Червоного Хреста і права військовозобов’язаних та чимало іншого кореспондентка АрміяInform запитала в Уповноваженого Верховної Ради…