Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…
У мережі з’явилося чергове відео із трофейним російським «Тайфуном-К», або КамАЗ-63968. Цього разу українські сили оборони отримали повністю непошкоджену машину. Окупанти загрузли в нашому чорноземі. «Тайфун-К» залишили, самі втекли.
Рашисти втратили вже більше ніж десяток таких бронемашин. Це підтверджують фото- та відеоматеріали. Загалом же на озброєнні армії рф їх було близько вісімдесяти. У росармії мотострілецьким підрозділам «Тайфуни-К» не дають. Дістаються вони військовій поліції, підрозділам штурму та розгородження інженерно-саперних бригад і спецназу. Експерти з озброєння вважають, що нових надходжень загарбникам ближчим часом чекати не варто.
— «Тайфун-К» став спробою адаптації для рашкованських реалій машин класу MRAP — Mine Resistance Ambush Protection, тобто «захищених від мін і засідок». Цей дуже специфічний клас з’явився в 70-х роках у Південній Родезії як спроба захисту від партизанів, — розповів АрміяInform військовий історик, доктор історичних наук, професор кафедри гуманітарних наук Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного Андрій Харук. — Дуже швидко флагманом у розвитку MRAPів стала Південно-Африканська Республіка. А ось у розвинутих країнах машини цього класу набули поширення лише у 2000-х роках. Це пов’язувалось із потребами воєн в Афганістані й Іраку. У США низка фірм виготовляла MRAPи кількох типів тисячами екземплярів. Такі машини орієнтовані на захист від підривів на мінах, тому мають великий кліренс і V-подібну форму днища, яка розсіює енергію вибуху. Екіпаж і десант розташовуються на спеціальних амортизуючих сидіннях. Дуже часто відсік екіпажу і десанту становить своєрідну добре захищену броньовану капсулу, а моторний відсік може взагалі бути позбавлений броні.
Уся філософія конструкції MRAP спрямована на забезпечення виживання людей — навіть ціною повного виходу з ладу машини. Цьому служить і капотне компонування більшості MRAPів — це дає екіпажу додаткові «півтора метри безпеки», бо міна вибухає під двигуном, а не під кабіною. Однак росіяни під час створення свого MRAPу зневажили багатьма технічними аспектами, які мали б забезпечувати безпеку екіпажу та десанту.
— Перше, що впадає в око, коли дивишся на «Тайфун-К», — це відсутність капота. Двигун розташований між кабіною водія і десантним відсіком. «Вагонне» компонування забезпечує непогане поле огляду з місця водія, але значно знижує його безпеку при підриві на міні, адже місця водія і командира розташовані над передньою віссю, — зазначив Андрій Харук.
— До того ж передня кабіна відділена від десантного відсіку двигуном, і зв’язок між командиром і десантом забезпечує тільки переговорний пристрій. У 2010 році, коли почали проєктувати «Тайфун-К», передбачалось, що він за рівнем захищеності відповідатиме четвертому рівню натовського стандарту STANAG 4569 — тобто забезпечуватиме захист від 14,5-мм бронебійних куль та від підриву на міні із зарядом 10 кг тротилу. Однак броньовик вийшов надто важким, тому довелось знизити захищеність до третього рівня — від 7,62-мм бронебійних куль і мін із зарядом 8 кг тротилу. Але і це неточно, бо випробовували машину реальним підривом тільки на шестикілограмовому заряді. Але й у такому вигляді бойова маса «Тайфуну» сягає 24 тонн.
Рашкованські військові, пересівши зі звичних «тєлєг» (БТР і БМП) на «Тайфун», були шоковані — «да ета же амєріканскій лімузін!». Зручність (відносна) і легкість в управлінні (теж відносна) досягнуті завдяки застосуванню імпортного комплектовання: шестиступінчата автоматична коробка американської фірми «Аллісон», ірландські ступиці з колісними редукторами «Тімоні», французькі шини «Мішлен», німецька комбінована броня з керамічним підсиленням. Зрозуміло, що за умов санкцій доведеться або згортати виробництво «Тайфунів-К», або вдаватись до імпортозаміщення — а це призведе до погіршення характеристик броньовика. Дебютували в бою вони в Сирії. В Україні доля «Тайфунів-К» незавидна. Головна причина втрат — те ж саме імпортозаміщення, коли замість спеціальних шин «Мішлен» ставлять звичайні, рашкованського виробництва. А вони, виявляється, чудово горять — і «аналоговнєт» перетворюється в казанок для запікання рашистів.
@armyinformcomua
Президент України Володимир Зеленський у вечірньому зверненні повідомив про ситуацію на Покровському напрямку.
Міністерство закордонних справ України заперечило існування листа, в якому Київ нібито закликав бойкотувати пропозиції представників партій «Рух 5 Зірок» та Forza Italia».
Через атаку безпілотниками у Павлограді загинув 55-річний чоловік. Поранення протягом дня отримали три людини.
Розвідувально-ударні групи БПЛА прикордонної бригади «Гарт» (1-й прикордонний загін) продовжують виявляти та знищувати ворожі цілі на Південно-Слобожанському напрямку.
Президент України Володимир Зеленський повідомив про виконання попередніх домовленностей з ФРГ щодо посилення української протиповітряної оборони, та анонсував подальшу роботу у цьому напрямку.
Загалом від початку доби відбулося 95 бойових зіткнень, з них більше третини на Покровському напрямку.
від 20000 до 120000 грн
Чернігів, Чернігівська область
від 17000 до 17000 грн
Запоріжжя
Державна прикордонна служба України
від 22000 до 120000 грн
Краматорськ
81 окрема аеромобільна Слобожанська бригада Десантно-штурмових військ Збройних Сил України
Про особливості 14-денного періоду адаптації бійців у бойових частинах після проходження БЗВП та фахової підготовки АрміяInform розповів начальник групи інструкторів 127-ї окремої важкої механізованої бригади сержант…