Про обмеження та складнощі, які вдалося і доводиться долати військовим, а також про один з епізодів випробувань, під час яких завданням F-16 було знищити…
У ЗСУ закінчилося тестування нових зимових черевиків. Аби зібрати якомога більше інформації про нову модель взуття, кореспонденти АрміяInform поспілкувались з його розробниками та виробниками та почули враження військовослужбовців, які цієї осені випробовували нові берці.
Чому саме такий колір для них обрали? Які матеріали замінили? Та на яку особливість взуття звернули увагу військовослужбовці-тестувальники? Про це та інше — у нашому матеріалі.
— Перед Центральним управлінням розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України (ЦУРСМЗ. — Ред.) постало завдання розробити нові зимові черевики на заміну вже наявних, оскільки надходили зауваження від військовослужбовців, що черевики під час тривалого використання в зимову пору року «парять» ноги, — розповіли в управлінні.
За словами представників ЦУРСМЗ, розробку вони почали на початку 2021 року.
— Головною вимогою до зимового взуття було підвищення паропроникності шляхом заміни основного матеріалу — гладкого хрому. І за результатами проведених проміжних військових випробувань паропроникність збільшили завдяки заміні — на нубук, — додали у відомстві.
В управлінні розвитку та супроводження матеріального забезпечення зазначили, що зміни торкнулися і конструкції черевиків. Зокрема, зменшено висоту та кут нахилу самого берця.
— Змін зазнали і люверси. Так, наприклад, люверси нижньої частини черевика виконані у вигляді петель текстильних. Це зроблено, щоб під час шнурування або розшнурування нижня частина берців піддавалась меншому розшнуруванню, і військовослужбовець витрачав менше часу на це, — підкреслили у ЦУРСМЗ.
— Був змінений протектор ходового шару. Він має конусоподібну форму, що сприяє самоочищенню підошви від бруду. А збільшена відстань форм протектора запобігає застряганню маленьких камінчиків. Гострі різнонаправлені форми малюнку протектору значно краще тримають поверхню, особливо в зимовий період. У рецептуру гуми були додані спеціальні зимові добавки, що дозволяють підошві лишатися еластичною при мінусових температурах навколишнього середовища, що збільшує коефіцієнт щеплення з поверхнею. Також змінена колодка на таку, що має більш виражений перекат взуття. Це зменшуватиме енергозатрати військовослужбовців під час руху. Окрім цього, основна антипрокольна устілка із кевлару додатково дубльована термоізоляційним матеріалом — неопреном. Він додатково утеплює низ взуття та робить черевики більш комфортними. Також у носковій частині додатково використовується фольгований матеріал, який повертає частину теплової енергії до ноги людини і таким чином підвищує загальну теплоізоляцію черевика, — зауважили в управлінні.
Як пояснили представники відомства, розширений підйом та збільшений клапан (язичок) дозволятиме швидше знімати та одягати взуття, і воно буде більш комфортним для людей із великим підйомом ноги. Також збільшилась текстильна петля для одягання черевика — це дало можливість взувати черевик навіть у рукавичках.
— Вага нових берців на 10% менша у порівнянні з тими, які нині є у військах. Також треба сказати й про зміну кольору. Він був обраний, щоб гармоніював із тоном основного маскувального малюнку ММ14, — розповіли у ЦУРСМЗ.
— Берці ми почали тестувати наприкінці вересня 2021 року. Якщо порівнювати з тими, що ми носили раніше, то ці — легші. Після кросу на 15 кілометрів можу сказати, що і зручніші, ніж старі «Талани». У нових — замінили колодку, тобто, перекат із носка до п’ятки з’явився, і це додає комфорту під час ходіння. Ці берці тепліші. Для морозу у 5 градусів мені було достатньо вдягнути одну пару звичайних шкарпеток, щоб не було холодно. Шнурівка тут набагато зручніша, тепер можна за потреби швидко взутись та зашнуруватись. Також висота взуття тепер менша і вже певні місця на голені не натираються. Пальці за весь час носіння теж не натирались, — поділився враженнями військовослужбовець ЗСУ Дмитро.
За його словами, коли у нових зимових черевиках пересуваєшся по росі чи у дощову погоду, вони не промокають:
— Нога залишається сухою. І не так багато часу потрібно цим берцям, аби просохнути. Також тут добре продумана підошва — протектор дає добре зчеплення із землею чи снігом. Наприклад, у дощову погоду менше будеш ковзати на мокрій землі.
Військовослужбовець ЗСУ Наталя тестує нове взуття від середини листопаду 2021 року:
— Ці берці набагато зручніші за попередні. За день нога зовсім не втомлюється, бо вагу їхню майже не відчуваєш. Хоча, потрібно зауважити, що носила я їх поки не на полігоні, а у частині, бо моя служба переважно у штабі. Також відзначу, що ці берці тепліші, ніж ті, що ми носили раніше.
Представники компанії «Талан», розповідаючи про нові зимові берці, зазначили:
— На початку року ми надали для тестування перший варіант черевиків — коричневого кольору. Пізніше, разом із Центральним управлінням розвитку та супроводження матеріального забезпечення ЗСУ, вислухали зауваження військовослужбовців, які певний період використовували це взуття. Внаслідок цього з’явилась модифікація зимових черевиків.
Як стверджує виробник, у неї додали вже згадуваний термоізоляційний матеріал «неопрен»:
— Його використовують у костюмах водолазів, щоб краще зберігати тепло людського тіла.
У компанії-виробника зауважили, що основною відмінністю нових зимових черевиків є змінена підошва.
— Ми взяли за основу спортивне взуття, де носочок трохи піднятий для забезпечення «перекочування» замість згинання черевика під час ходьби. Це зменшує навантаження на ноги військовослужбовця.
Фото — Дмитро Юрченко
@armyinformcomua
Оператори 73 морського центру Сил спеціальних операцій здійснили наліт на позиції противника в Курській області й успішно поповнили обмінний фонд з чотирьох військовослужбовців рф.
Прокуратура скерувала до суду обвинувальний акт проти 60-річної мешканки Харкова, яка поширювала проросійську пропаганду та заклики до зміни територіальних меж України.
Державний оператор тилу Міністерства оборони оголосив тендер на закупівлю бутильованої води для українських військових на перше півріччя 2025 року.
Президент Володимир Зеленський заслухав доповідь Головнокомандувача ЗСУ генерала Олександра Сирського щодо загальної ситуації на фронті та захисту наших позицій.
Бійці роти ударних безпілотних авіакомплексів Muramasa 109 окремої бригади Сил тероборони ЗСУ уразили окупантів, які відбили дронову атаку та спробували проїхати по «дорозі смерті» на Покровському напрямку.
У Часовому Яру противник намагається пробити позиції ударами в лоб і зайти в тил — успіху не має.
Про обмеження та складнощі, які вдалося і доводиться долати військовим, а також про один з епізодів випробувань, під час яких завданням F-16 було знищити…