ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Як екіпаж літака Ан-26 «Віта» та бригада аеромедичної евакуації проходили оцінювання за стандартами НАТО

Прочитаєте за: 4 хв. 12 Листопада 2021, 18:27 18

…На злітно-посадковій смузі одного з військових аеродромів — спеціалізований санітарний літак Ан-26 «Віта». Повітряний шпиталь готується до  евакуації поранених і хворих. Медична бригада встановлює на борт потрібне обладнання та чекає на прибуття реанімобілів із пацієнтами. Офіцер координації аеромедичної евакуації повідомляє ввідні: потрібно провести повітряне транспортування п’ятьох пацієнтів. Один із них перебуває в критичному стані, двоє легких на ношах та двоє сидячих амбулаторних хворих. Медики разом із визначеними членами льотного екіпажу діють чітко та злагоджено за стандартними процедурами, затвердженими керівними документами із аеромедичної евакуації. За їхніми діями уважно спостерігають національні й іноземні оцінювачі.

Так розпочалась практична фаза оцінювання медичних спроможностей спільного підрозділу — екіпажу літака Ан-26 «Віта» та бригади аеромедичної евакуації Військово-медичного клінічного центру Центрального регіону. Оцінювання проводили українські військовослужбовці-експерти, які пройшли навчання за кордоном, експерти НАТО зі школи підвищення кваліфікації військових дисциплін в Будапешті, а також фахівці зі Швеції —країни, яка не є членом Альянсу, але в якій функціонує багато військових підрозділів, оцінених за стандартами НАТО.

— Льотний екіпаж Ан-26 «Віта» та бригада медиків ВМКЦ ЦР фактично проходять оцінку НАТО щодо медичної складової, — прокоментував офіцер координації аеромедичної евакуації підполковник медичної служби Вадим Бабій. — Іноземні експерти визначають, наскільки українські процедури в галузі аеромедичної евакуації відповідають стандартам НАТО. Так, сьогодні провели стандартну аеромедичну евакуацію, під час якої продемонстрували алгоритм отримання наказу на евакуацію, інструктаж персоналу, прибуття медичної бригади на літак, підготовки до вильоту, прийняття пацієнтів на борт тощо. Усі процедури розробили українські фахівці за стандартами НАТО.

…Усіх пацієнтів успішно доправлено в точку призначення, санітарний борт повернувся на аеродром базування. Медична бригада вивантажує обладнання. Льотний екіпаж проводить огляд Ан-26. У цей час одному із членів екіпажу стає зле: він зазнав травмування під час виконання робіт. Відповідно до інструкцій постраждалому надають першу медичну допомогу та викликають відповідну службу для проведення медичної евакуації.

—  Після прибуття літака на місце дислокації надійшла ще одна ввідна: член екіпажу знепритомнів. У цьому випадку шляхи евакуації пацієнта пролягали через інші медичні підрозділи. Усі відповідні служби, як і під час аеромедичної евакуації,  успішно виконали поставлені перед ними завдання і отримали відповідну оцінку, — розповів старший ординатор відділення невідкладної медичної допомоги ВМКЦ ЦР підполковник медичної служби Вадим Бабій.

У такий спосіб було оцінено аеромедичну бригаду, яка безпосередньо здійснює транспортування, підрозділ медичної координації евакуації, що є частиною командного елементу, командний модуль та можливості щодо медичного постачання.

Результатом оцінювання стане кінцевий звіт-рекомендація від іноземних партнерів.

— Про спільне виконання завдань із підрозділами країн-партнерів говорити ще зарано. У кінцевому звіті будуть визначені  недоліки, усунення яких необхідне для успішного проходження оцінки в подальшому. Сьогодні наша мета — привести вітчизняні процедури щодо аеромедичної евакуації в повну відповідність до стандартів НАТО, аби в майбутньому підрозділ міг брати участь в операціях під проводом НАТО та у складі Сил реагування НАТО, — підсумував офіцер координації аеромедичної евакуації.

Нагадаємо, що під час першої фази спільний підрозділ — екіпаж літака Ан-26 «Віта» та бригада аеромедичної евакуації — пройшов самооцінку НАТО 2 рівня. Льотчики та військові медики успішно склали заліки за основними дисциплінами загальновійськової підготовки, зокрема вогневої, протимінної, пожежної, захисту від зброї масового ураження тощо.

Довідка. Операційно-реанімаційний літак Vita був створений у 2001 році на базі військово-транспортного Ан-26.

У салоні літака є чотири відділення: операційна, палата інтенсивної терапії, господарсько-побутовий відсік та відділення для медперсоналу. У першому з них встановлено операційний стіл, апарат штучної вентиляції легень, апарат ультразвукової діагностики, кардіомонітор і кардіостимулятор, обладнання для анестезії та інше необхідне устаткування.

У палаті інтенсивної терапії встановлено дефібрилятор, портативний апарат ультразвукової діагностики, шафи для медикаментів і перев’язувального матеріалу. Для забезпечення автономної роботи медичної апаратури літак має допоміжну силову установку. Також встановлено кондиціонер-обігрівач.

Одночасно літаком можна перевезти вісім сидячих хворих та п’ятьох важкопоранених на ношах, яким у повітрі медики мають можливість надавати допомогу, включно з інтенсивною терапією та екстреними хірургічними втручаннями за життєвими показниками.

Окрім того, літак має навігаційне обладнання, яке відповідає вимогам ІСАО (Міжнародної організації цивільної авіації), та сертифікований для польотів на міжнародних маршрутах. Сьогодні Vita внесена до відповідних світових баз даних як мобільний медичний підрозділ, здатний залучатися до миротворчих операцій під егідою провідних міжнародних організацій.

12

Кореспондент АрміяInform

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас у Facebook

Захищаємо світ

00
00
00
rss.feed, Відео, Військова медицина, Новини