Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…
Міністерство оборони України планує кардинально оновити парк автомобільної техніки багатоцільового призначення для підрозділів Збройних Сил України. Нині основну групу армійських автомобілів, що використовуються у видах і окремих родах військ Збройних Сил України, складають автомобілі УАЗ різних модифікацій, що вже морально і фізично застаріли. А модернізація і випуск нових моделей модифікацій цих автомобілів та запасних частин до них здійснюються підприємствами держави-агресора Російської Федерації. Тому було ухвалене принципове рішення про поступове виведення їх з експлуатації.
Виходячи з цього, у березні 2021 року оборонне відомство оголосило про відкриття дослідно-конструкторської роботи з розробки легкового автомобіля підвищеної прохідності для потреб Збройних Сил України. За два місяці – 21 травня цього року, підприємствам, що висловили бажання брати участь у роботі, вручили відповідне тактико-технічні завдання (ТТЗ). Водночас було встановлено термін готовності дослідних зразків до проведення державних випробувань – 1 вересня 2021 року. До речі, ця процедура вперше відбулася за новими умовами, бо вимоги Замовника до сучасного позашляховика оголосили одночасно всім представникам української «оборонки».
Готовність виконати роботу на умовах, оголошених Міноборони та відповідно до отриманого ТТЗ, висловили 5 підприємств. Зокрема, це ТОВ «ВІДІЮНІКОМЕРС», ТОВ «ПРОТЕКТІНЖИЮРИНГ», ТОВ «Українська бронетехніка», ТОВ «Конструкторсько-виробниче підприємство «СИНЕРГІЯ» та ВАТ «УКРАВТОБУСПРОМ».
Відповідно до умов оголошеної ДКР, 1 вересня поточного року в Міністерстві оборони України відбулася нарада з цієї тематики (тривала протягом майже двох годин), яка мала стати підсумковою для виконавців дослідно-конструкторської роботи з шифром «Сайгак». Проте, не всі виробники сумлінно поставилися до її виконання.
– На жаль, станом на 1 вересня жоден з учасників не надав до Міністерства оборони України відповідне повідомлення за підписами керівника підприємства та військового представництва про готовність дослідного зразка до проведення державних випробувань, – із сумом констатував головуючий – тимчасовий виконувач обов’язків начальника відділу розробок і закупівлі автомобільного та бронетанкового озброєння та техніки Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міноборони України полковник Микола Євстратенко. – Тому хочу почути від вас, які причини цього та який стан готовності автомобілів.
У відповідь представники приватного бізнесу інформували про стан готовності дослідних зразків та наводили різні причини ненадання повідомлення: комусь не вистачило відведеного часу, когось залучили для підготовки техніки до параду з нагоди 30-ї річниці Незалежності України, хтось очікував від Міноборони перелік типових випробувальних перевірок для проведення заводських випробувань, а дехто й взагалі не спромігся приступити до виконання цієї ДКР.
Розглянувши позицію представника споживача про необхідність уточнення ТТЗ, включення до нього додаткових вимог та уважно вислухавши аргументи кожної зі сторін – як підприємств-розробників, так і військових представництв (за їхніми словами, ані конструкторська документація, ані самі зразки для об’єктивної оцінки стану технічної готовності їм не надавалися) на нараді було ухвалено проміжне рішення. А саме, фахівцям ЦНДІ ОВТ ЗСУ визначено завдання підготувати та довести до виконавців доповнення до ТТЗ, яким передбачається уточнити вимоги до вантажопідйомності, обладнання засобами зв’язку, транспортування тощо. Втілити на практиці ці технічні побажання та провести заводські випробування підприємства мають встигнути до 11 жовтня 2021 року. Хто не вкладеться у визначений термін, той сходить з дистанції, так би мовити, фінішувавши на лінії старту.
Таким чином Міноборони дає підприємствам-виконавцям ДКР «Сайгак» час на доопрацювання власних зразків з урахуванням додаткових вимог Замовника з тим, щоб вони підійшли до державних випробувань у повному складі та максимальній технічній готовності.
У ніч на 29 березня противник завдав потужного ракетного-авіаційного удару по об’єктах паливно-енергетичного сектору України, застосувавши різні типи ракет та ударні БПЛА. Усього ворог задіяв 99 засобів повітряного нападу, з яких 84 були знищені українськими захисниками неба.
У Черкаській області внаслідок ракетного обстрілу рф є влучання по об'єкту енергетичної інфраструктури.
Загалом протягом ночі та під ранок сили протиповітряної оборони знищили над Дніпропетровською областю 24 повітряні цілі.
Протягом минулої доби, 28 березня, противник вкотре обстрілював Херсонщину, внаслідок атаки 1 людина загинула, ще 8 — дістали поранення.
Військові рф провели масштабну аеророзвідку перед тим, як завдати масованого ракетного удару по Україні сьогодні вночі.
Цієї ночі в небі над Дніпропетровською областю сили ППО збили 10 безпілотників — у Павлоградському, Криворізькому, Дніпровському, Кам'янському районах.
Захищаємо світ
Нині Євген Миколайович воює на сході України. Нещодавно він завітав до АрміяInform і розповів про досвід історика, який став учасником вікопомних подій останнього…