ТЕМИ
#СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Інформація про те, що Міністерство оборони України не здійснює оборонних закупівель у 2021 році, яку поширюють деякі медіа, є недостовірною

Прочитаєте за: 3 хв. 7 Вересня 2021, 16:03

В ексклюзивному коментарі Інформаційному агентству АрміяInform заступник Міністра оборони України Олександр Носов розповів, що виконання зобов’язань ДОЗ-2021 з боку Міноборони відбувається відповідно до графіків, планово, ефективно та без зривів. Він зазначив, що з 22,4 млрд гривень бюджетних асигнувань за напрямами відповідальності заступника Міністра оборони України з питань формування державної політики в сфері військово-технічної політики на сьогодні вже розміщено замовлень на 82% від вказаної суми. На решту 18% Міноборони має планові заходи та чітко визначені напрями їх застосування, строки, виконавців та постачальників. 

Такого високого показника було досягнуто передусім завдяки тому, що в грудні 2020 року, одразу після ухвалення бюджету України, вже було розміщено близько 60% оборонного замовлення.

Наразі завершується планове річне корегування оборонного замовлення. Процедура вказаного корегування вже на фінальному етапі: проєкт Постанови Кабінету Міністрів України відпрацьований в Міноборони та подається на розгляд Уряду. Після ухвалення вказану постанову погоджує профільний комітет Верховної Ради України.

Всі процедури корегування планується закінчити до третьої декади вересня поточного року, а укладання договорів (контрактів) на решту 18% здійснити до кінця першої декади жовтня.
 

«Деякі непрофесійні експерти закидають, що в період до кінця року виконання вказаного неможливо. Тут маю їм роз’яснити, що до кінця поточного року укладаються договори лише за відкритими конкурентними процедурами, так визначає законодавство. Закриті договори, що вважаються сенситивними з точки зору дотримання державної таємниці, укладаються із урахуванням трирічного плану їх виконання, тому кінець календарного або бюджетного року їх не стосується. Попри деякі суперечності, пов’язані із тлумаченням положень нового Закону України «Про оборонні закупівлі», які призвели до тимчасового блокування на початку року досить складних і системних процедур впорядкування Бюджетного кодексу, на сьогодні більшість цих проблем усунуто завдяки Постановам Кабінету Міністрів України № 363 та № 614 від 2021 року», — прокоментував заступник Міністра оборони України. 

У той же час, за словами Олександра Носова, експерти та неурядові організації, які здійснюють демократичний цивільний контроль над Збройними Силами, мають брати до уваги, що в оборонного замовлення є дві сторони: з одного боку це Міноборони, яке зобов’язується оплатити та оплачує всі взяті зобов’язання за контрактами (договорами) в рамках оборонного замовлення, а з іншого — виконавці й постачальники, які зобов’язуються поставити продукцію та виконати роботи (деколи має місце негативна практика щодо недотримання своїх зобов’язань). 

За попереднім багаторічним досвідом, на думку заступника Міністра оборони, фінансові ресурси, які залишаються на казначейських рахунках замовників наприкінці року, виникають не тому, що замовники не розмістили договори (контракти), а тому, що виконавці, які мають дату закінчення на кінець року, не виконали своїх зобов’язань, відповідно не отримали повну оплату за виконану роботу, що призвело до дебіторської заборгованості. 

До речі, Міністерство фінансів дуже прискіпливо та негативно ставиться до таких заборгованостей замовників. Отже, будь-які звинувачення щодо нібито невиконання Міністерством оборони України своїх зобов’язань, із звинуваченням Міністра оборони або його заступників  є необґрунтованими та безпідставними, — наголосив Олександр Носов.

Стежте за нами в Instagram
Мітки: