ТЕМИ
#ТЕРОБОРОНА #СОЦЗАХИСТ #СПОРТ #РАШАБУМ #ЛАЙФХАКИ #ООС #КОРУПЦІЯ #ІНФОГРАФІКА

Законодавство чи перевізник: хто визначає право ветеранів на безоплатний проїзд у громадському транспорті в Полтаві

Прочитаєте за: 2 хв. 12 Серпня 2021, 18:21 9

Подорожчання вартості проїзду в громадському транспорті в Полтаві не могло не позначитись на загостренні проблеми, пов’язаної з відмовою деяких перевізників обслуговувати учасників бойових дій. Про періодичні порушення їхніх соціальних прав і гарантій ветерани розповіли на нещодавній зустрічі з представниками міської влади й приватними підприємцями.

— Щодо безоплатного перевезення учасників АТО/ООС муніципальним транспортом, то тут механізм працює досконало, — розповів колишній воїн-сапер Ігор Матвієнко. — Але не завжди ми знаходимо розуміння саме у приватників. Для них ветерани чомусь як зовнішній подразник, хоча право безоплатного проїзду нам надала держава. Зрозуміло, що власники приватних маршруток не отримують бажаних доходів, але чомусь заручниками ситуації опиняються саме атовці.

— У Полтаві налічується більше ніж тисяча учасників бойових дій, — зазначив заступник міського голови Ігор Петриченко. — І питання їх безоплатного перевезення постійно в полі уваги міськвиконкому.

Серед головних причин непорозумінь, що виникають між перевізниками і ветеранами, посадовець назвав ще невідпрацьований механізм компенсації власникам транспортних засобів через неузгодженість законодавства.

Зокрема, він підкреслив, що перевізників у старостатах досі обирає Полтавська РДА. Відшкодування за такі перевезення, відповідно, має надавати Полтавська райрада, яка вже немає таких повноважень і власного бюджету. Отримати кошти вона може через субвенцію від Полтавської громади. Та це затягує процес, і перевізники вимушені чекати грошей з більшою затримкою.

Іншою передумовою виникнення конфліктів, за словами відповідальних посадовців, є відсутність системного інформування з боку ветеранів про факти порушень їхніх прав. Так, нині у виконкомі не зафіксовано жодного офіційного звернення за визначеною проблемою.

— Щоб мати змогу вплинути на перевізника, слід чітко зрозуміти, коли відбулось порушення з його боку, хто з водіїв відмовився перевозити безкоштовно ветеранів, на якого власника вони працюють. — підкреслив Ігор Петриченко. — Ситуація не повинна ставати критичною, адже за будь-яких умов місто компенсує витрати приватників. А для оперативного вирішення проблем існує налагоджений зворотний зв’язок і гаряча лінія із соціальними службами міськради.

У перспективі цю проблему має вирішити запровадження електронного квитка. Тоді ветеран із карткою отримуватиме місцеву локальну пільгу, яка унеможливить відмову перевізника на безоплатний проїзд учасника бойових дій. На думку авторів ідеї, це буде можливо здійснити вже до кінця цього року.

Довідково. Для учасників АТО/ООС й інших бойових дій працює Служба оперативного реагування УЖКГ Полтавської міськради, яка приймає звернення про відмову їх перевозити або щодо неадекватної поведінки водіїв. Гаряча лінія доступна у месенджерах WhatsApp, Viber і Telegram за номерами +38 (066) 286-58-87, +38 (067) 158-15-80 або короткою адресою @kc1580 (для Telegram).

Кореспондент АрміяInform
Читайте нас в Telegram
Мітки:

Захищаємо світ

00
00
00
Важливо, Соціальний захист